با وجود یک بیماری همه گیر جهانی، پیش بینی ها ناگزیر به سایر انتقال های اجتماعی بالقوه تغییر کرده است. 69 درصد از آمریکاییها نگران ورود به یک رکود اقتصادی هستند - بیش از 20 درصد افزایش نسبت به سال 2021.
در اوج ناشناخته ها، کسب و کارها باید سازگاری خود را نیز در اولویت قرار دهند تا بدون توجه به آنچه با آن مواجه هستند، ثبات خود را حفظ کنند. هر چقدر هم که به نظر طاقت فرسا به نظر برسد، شما و کسب و کارتان می توانید برای هر چیزی که در پیش است آماده شوید. با میل به عقب نشینی و تصمیم گیری تدافعی مبارزه کنید و به جای آن، در حال حاضر روی آنچه که برای مقاوم سازی کسب و کارتان در رکود لازم است تمرکز کنید. امروز خود را در موقعیتی قرار دهید که به صورت تهاجمی کار کنید. شما به روشهای اثباتشدهای نیاز دارید که به شما امکان میدهد با اطمینان به جلو بروید، به اهداف برسید و شکوفا شوید – نه فقط زنده بمانید – در بحبوحه یک بیماری همهگیر، رکود یا هر چیز دیگری که ممکن است برایتان پیش بیاید.
در اینجا چهار اقدام برای مقابله با طوفانی که ممکن است کسب و کارتان در آینده با آن مواجه شود،آورده شده است.
همکاری یکی از کم ارزش ترین جنبه های انعطاف پذیری کسب و کار است. و اگر تیم شما از تغییر اخیر به سمت کار ترکیبی جان سالم به در برد، احتمالاً احساس میکنید که درک کاملی از آن دارید. اما برخی از شرکتها همکاری را مانند یک پیشنهاد یا کلمه کلیدی خوب در نظر میگیرند و از موتور پویای نوآوری که میتواند باشد، سرمایهگذاری نمیکنند.
در واقع، بسیاری از شرکتها به طور ناآگاهانه ضدالگوهای همکاری ایجاد کردهاند، و آنها را رها میکنند. یا به عبارت دیگر، تیمها جعبههایی را که فکر میکنند همکاری در سطح به نظر میرسد، بررسی میکنند، بدون اینکه در واقع به اندازه کافی عمیق باشند تا از همافزایی مشارکتی بیپایان در دسترسشان استفاده کنند. این احتمال وجود دارد که از منابع فکری تیم خود آنطور که می توانید استفاده کنید، استفاده نمی کنید، و برای اینکه کسب و کار خود را از رکود نجات دهید، تمام نیروی فکری ممکن را در کنار خود می خواهید.
خلاقیت کارمندان خود را افزایش دهید و همکاری را با شناسایی و رسیدگی به هرگونه ضدالگوی معمولی که ایجاد شده است، به حداکثر برسانید، سپس همکاری پویا و استراتژیک را در جریان کاری خود پیاده کنید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما می توانید با انجام ممیزی های منظم فرآیند مشترک شروع کنید. ما همچنین توصیه میکنیم تعدادی سؤال برای افزایش پاسخگویی و قابلیت اطمینان این ممیزیها از خود بپرسید. این اولین قدم مهم در رساندن همکاری تیم شما به سطح لازم برای مقابله با چالش های آینده است.
اکنون زمان مناسبی است تا استراتژی کسب و کار خود را از پایه بررسی کنید و مطمئن شوید که تا حد ممکن کارآمدتر کار می کنید و هیچ پیوند ضعیفی وجود ندارد. تمام فرآیندهای داخلی را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا فرصت هایی را برای بهبود و کاهش سستی های غیر ضروری شناسایی کنید. نحوه ردیابی KPI های شما و همچنین معیارهایی که به طور خاص ردیابی می شوند را مجددا بررسی کنید تا مطمئن شوید که رشد شرکت را به حداکثر می رسانید. این کار مقداری تلاش می خواهد، اما تقویت پایه های کسب و کار ارزش وقت شما را دارد.
یکی از راه های ارزشمند برای تقویت کسب و کارتان، سرمایه گذاری در راه هایی برای تجسم استراتژی خود است. تحقیقات به طور مداوم تأیید می کند که هنگام درک مطلب، تصاویر بر متن برتری دارند. با پیاده سازی تصاویر در گردش کار خود، هماهنگی تیم های خود را آسان کنید. به این ترتیب همه می توانند استراتژی تیم را بهتر درک کنند، مشکلات را سریعتر شناسایی کنند (و کاهش دهند)، و نتیجه نهایی را بهبود بخشند تا کسب و کار شما مانند یک ماشین روغن کاری شده اجرا شود.
در مواجهه با یک رکود بالقوه، می توانید انتظار داشته باشید که کارکنان شما نسبت به چشم انداز شغل خود و شرکت به طور کلی نگران باشند. به همین دلیل، سرمایه گذاری استراتژیک در تیم خود به روش های موثر بسیار مهم است.
با اولویت بندی ابتکارات شروع کنید تا اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما احساس ارزشمندی و امنیت می کنند. این برای روحیه تیم همیشه حیاتی است، به ویژه در یک زمان بالقوه ترسناک. برای توانمندسازی تیم خود با اعتماد به نفس، با اعضای تیم صادقانه و علنی در مورد اینکه اوضاع چگونه پیش می رود ارتباط برقرار کنید. این باعث افزایش اعتماد آنها به شما و مسیر کلی شرکت می شود.
هر چقدر هم که ساده به نظر می رسد، اولویت دادن به تیم سازی نیز گام مهمی برای مقابله با رکود اقتصادی است. نه تنها به همکاران اجازه می دهد تا یکدیگر را بشناسند و پیوندها را تقویت کنند، بلکه هنگامی که اعضای تیم خود را به خوبی بشناسید، بهتر می توانید نقش هر فرد را تجزیه و تحلیل کنید تا از نقاط قوت آنها استفاده کنید تا آنها برای انجام کارهای عالی توانمند شوند.
اغلب فعالیت ها را برنامه ریزی کنید تا اعضای تیم بتوانند بهتر با یکدیگر کار کنند. راه های نوآورانه ای را برای شناخت کارکنان در نظر بگیرید تا به همان اندازه که هستند احساس قدردانی کنند. اطمینان از اینکه اعضای تیم میدانند مورد قدردانی قرار میگیرند و صدایی دارند، مستقیماً بر رضایت از محل کار تأثیر میگذارد و نرخ گردش مالی را کاهش میدهد (و اکنون زمان هدر دادن پول برای ورود غیر ضروری به دلیل فرسودگی کارکنان نیست). استعداد خوب قیمتی ندارد، بنابراین اگر می خواهید کارمندان وقت خود را در شرکت شما سرمایه گذاری کنند، ابتدا باید روی آنها سرمایه گذاری کنید.
زمان واقعاً پول است. در دورهای که امنیت کسبوکار مالی همه چیز است، بررسی مجدد روشی که زمان خود را صرف میکنید، غیرقابل انکار مهم است. حتی یک ساعت در یک جلسه غیرضروری 60 دقیقه است که می توانست صرف تقویت کسب و کار یا برداشتن گامی کوچک در جهت دستیابی به هدف شود.
راه های زیادی وجود دارد که می توانید زمان محل کار خود را بهتر بهینه کنید. در اینجا فقط چند پیشنهاد وجود دارد.
ابتدا، مستندسازی را به یک عادت غیرقابل ترک تبدیل کنید. یادداشت چند نکته و سپس تلاش برای تفسیر آنها برای خلاصه جلسه کافی نیست. در عوض، زمان تلف شده را با آماده شدن با یک دستور کار، آیتم های اقدام و یک مسیر روشن به جلو کاهش دهید. در یک فضای مشترک، متمرکز و آنلاین که همه به آن دسترسی دارند، همکاری کنید. هنگام همکاری، تصمیمات را در زمان واقعی مستند کنید. به این ترتیب، در پایان جلسه، همه میتوانند مستقیماً به وظایف مربوطه خود بپرند، زیرا نیازی به هدر دادن زمان برای پرسیدن سؤال و جستجوی زمینه ندارند. به عنوان یک امتیاز اضافی، اگر کسی جلسه ای را از دست داد، می تواند سند را بررسی کند و هیچ چیزی را از دست ندهد.
هنگامی که به نحوه بهینه سازی زمان خود فکر می کنید، همچنین مهم است که ارزیابی کنید که فناوری شما چقدر با هم کار می کند. آیا همپوشانی وجود دارد؟ آیا وظیفه ای وجود دارد که به طور مداوم بخشی از گردش کار شما باشد که بتوان آن را خودکار کرد؟ همهگیری تیمها را مجبور کرد نرمافزاری بخرند که آنها را قادر میسازد به کار از راه دور منتقل شوند، بنابراین اکنون زمان بسیار خوبی برای ارزیابی مجدد پشته فناوری خود است و مطمئن شوید که در واقع بیشترین هزینه را دریافت میکنید. آیا مکان هایی وجود دارد که یک ابزار به جای داشتن یک راه حل نقطه ای، موارد استفاده زیادی را پوشش دهد؟ آیا کارایی خود را به حداکثر رسانده اید؟ آیا نرم افزار شما اجازه ادغام برای انتقال داده بین پلتفرم ها را می دهد؟ اگر میخواهید کسبوکار خود را از رکود نجات دهید، سرمایهگذاری روی فناوریهایی که به خوبی با یکدیگر کار میکنند بسیار حیاتی است، بنابراین زمان و پول خود را برای پر کردن شکافهای نرمافزاری تلف نکنید.