چگونگی کار سخت برای یک شغل موفق

2023-01-09T13:51:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 8 دقیقهدرجه کیفی A

چگونگی کار سخت برای یک شغل موفق

سخت کوشی یک شرط ضروری برای موفقیت در حرفه شماست. این به شما احساس موفقیت و شادی می دهد. با این حال، سخت کار کردن ممکن است همیشه به راحتی برای همه افراد نباشد و ممکن است نیاز به تلاش های آگاهانه از طرف شما داشته باشد. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا سخت کار کردن مهم است و نکات کاربردی در مورد چگونگی سخت کوشی برای یک شغل موفق ارائه می دهیم.

 

چرا سخت کار کردن مهم است؟

سخت کار کردن مهم است زیرا نقش مهمی در موفقیت شغلی شما دارد. در اینجا برخی از مزایای اصلی مرتبط با سخت کوشی آورده شده است:

  • سخت کوشی به موفقیت شما کمک می کند.
  • سخت کار کردن باعث پیشرفت شخصی و حرفه ای شما می شود.
  • سخت کار کردن باعث احترام شما می شود، زیرا شما الگوی دیگران هستید تا از آنها پیروی کنند.
  • سخت کار کردن به شما احساس موفقیت، رضایت از خود می دهد.
  • سخت کار کردن به شما کمک می کند مثبت و اعتماد به نفس داشته باشید.
  • سخت کوشی شما را مصمم تر، مسئولیت پذیرتر و بالغ تر می کند.
  • سخت کوشی به شما کمک می کند منابعی را برای تحقق رویاهای خود به دست آورید.
  • جامعه از سخت کوشی شما سود می برد.
  • سخت کار کردن تضمین می کند که از زمان خود بهترین استفاده را می کنید، که به هر حال می گذرد، حتی اگر بیکار بنشینید.
  • سخت کار کردن شما را از درگیر شدن در امور بیهوده و پیش پا افتاده باز می دارد.


 

نکاتی در مورد نحوه سخت کوشی

در اینجا چند نکته و ایده مفید وجود دارد که به شما کمک می کند برای یک شغل موفق تلاش کنید:

 

1. کاری را که دوست دارید انجام دهید

هنگام انتخاب شغل، ضروری است که چیزی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. وقتی کاری را انجام می‌دهید که دوست دارید، انگیزه از درون می‌آید و به‌طور خودکار بهره‌ورتر می‌شوید. اغلب ما در کاری که از انجام آن لذت نمی بریم گیر می کنیم یا بعد از یک مقطع زمانی خاص از انجام آن لذت نمی بریم. صرف نظر از اجبارها و دلایلی که برای آن دارید، ممکن است سخت کار کردن روی چیزی که به نظرتان معنی ندارد بسیار دشوار شود. در چنین مواردی پس از ارزیابی مجدد انتخاب های شغلی، تغییر شغل می تواند کار درستی باشد.

سعی کنید شغلی را انتخاب کنید که تا آخر عمر از آن لذت ببرید، یا حداقل برای بخش قابل توجهی از آن. این به شما احساس رضایت می دهد و کار شما بیشتر شبیه دنبال کردن یک سرگرمی به جای انجام کاری برای امرار معاش است. شغلی را تجسم کنید که در آن هر شب مشتاقانه منتظر باشید که صبح روز بعد از خواب بیدار شوید و با عجله به دفتر خود بروید. هیجان کار شما را به مواجهه با چالش های جدید و یادگیری مهارت های جدید سوق می دهد.

با این حال، ممکن است چندین سال طول بکشد تا اشتیاق واقعی خود را در قالب یک حرفه کشف کنید. تلاش آگاهانه برای آن ممکن است این روند را کوتاه کند.

 

2. انگیزه خود را حفظ کنید

انگیزه می تواند انرژی و تعهد مورد نیاز برای تلاش بیشتر برای رسیدن به هدف را فراهم کند. اساساً دو نوع انگیزه وجود دارد - انگیزه درونی و انگیزه بیرونی. انگیزه درونی شما را از درون هدایت می کند، در حالی که انگیزه بیرونی شامل تمایل به کسب پاداش از یک منبع خارجی است. به عنوان مثال، اگر کاری را انجام می‌دهید زیرا به شما آرامش روانی می‌دهد یا به شما احساس رضایت می‌دهد، این انگیزه درونی است که شما را هدایت می‌کند. از سوی دیگر، اگر کاری را انجام می‌دهید، زیرا با انجام موفقیت‌آمیز آن کار، غرامت پولی دریافت می‌کنید، گفته می‌شود که انگیزه بیرونی دارید.

هر دو نوع انگیزه می تواند شما را به کار سخت سوق دهد. صرف نظر از آنچه شرکت شما ارائه می دهد، می توانید به دنبال راه هایی برای ایجاد انگیزه در خود باشید. به عنوان مثال، به این فکر کنید که پروژه شما چگونه به جامعه کمک می کند یا چگونه بر محصول یا فناوری موجود تأثیر می گذارد. هنگامی که به معنی و هدف کار خود پی ببرید، ذاتاً انگیزه خواهید داشت تا بهترین کار را انجام دهید.

برای ایجاد انگیزه بیرونی، می توانید به روش هایی فکر کنید که سخت کوشی شما می تواند برای شما مفید باشد. به عنوان مثال، تجسم تجملاتی را که می توانید در زمان موفق شدن از عهده آن برآیید یا ارتقایی که می توانید در زمانی که به طور مداوم عملکرد بهتری دارید، انتظار داشته باشید را تجسم کنید.

 

3. اهداف شغلی خود را تعیین کنید

تعیین هدف به شما کمک می کند تا نتیجه نهایی را که می خواهید از شغل خود به دست آورید، تعیین کنید. هنگامی که بدانید چه می خواهید، کار برای رسیدن به آن بسیار آسان تر می شود. داشتن یک هدف شغلی روشن، شما را متمرکز کرده و انگیزه می‌دهد تا برای دستیابی به آن تلاش کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که شغلی که انتخاب می کنید با اهداف و ارزش های شغلی شما سازگار است.

شما می توانید با پیروی از مفهوم اهداف SMART اهداف خود را مؤثرتر کنید. SMART مخفف است که پنج ویژگی مهم را نشان می دهد، یعنی خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان.

اهداف خود را به صورت واضح و مشخص تعیین کنید. با توجه به مهارت ها و منابعی که در اختیار دارید، مطمئن شوید که اهداف شما واقع بینانه و امکان پذیر است. اهداف کوچکتر و کوتاه مدتی که تعیین می کنید باید مرتبط با اهداف بزرگتر و بلند مدت شما باشند. به طور مشابه، اهداف بلندمدت نهایی باید به گونه ای باشد که دستیابی به آنها برای شما چیزی مهم و معنادار باشد. همچنین تعیین ضرب الاجلی که می خواهید در آن به اهداف خود برسید (که آنها را محدود به زمان کنید) تعیین کنید. درمورد شرکت هدفمند با طراحی اهداف خاص و منسجم بیشتر بخوانید.

 

4. یک برنامه اقدام تهیه کنید

اهداف شغلی خود را تعیین کنید و برای دستیابی به آنها یک برنامه عملیاتی مستند داشته باشید. یک برنامه عملیاتی فرآیند دستیابی به اهداف شما را به یک سری وظایف ساده تقسیم می کند. تمام سردرگمی‌های احتمالی را از بین می‌برد و مسیر روشنی را برای دستیابی به اهدافتان ترسیم می‌کند. هر کار دارای مهلت مشخصی است. بنابراین، یک برنامه اقدام از شما می خواهد که برای تکمیل یک پروژه یا دستیابی به اهداف خود در یک بازه زمانی از پیش تعیین شده سخت تر کار کنید.

گاهی اوقات، در حالی که برای رسیدن به یک هدف کار می کنیم، ممکن است با یک موقعیت چالش برانگیز روبرو شویم که ممکن است غیرت ما را برای انجام یک کار طبق برنامه کاهش دهد. یک برنامه اقدام می تواند از از دست دادن انگیزه جلوگیری کند زیرا شما موانع احتمالی را در نظر می گیرید و در زمان نوشتن برنامه راه حل موثری ارائه می دهید. یک برنامه عملیاتی همچنین وظایف را به ترتیب اولویت مرتب می کند که باعث بهره وری بیشتر شما می شود.(راهنمای بسیار کاربردی طراحی کسب و کار)

 

5. زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید

مدیریت زمان هنر تخصیص زمان موجود بین وظایف و فعالیت های مختلف بر اساس اولویت آنهاست. کارایی شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا تعادل بین کار و زندگی بهتری داشته باشید. مدیریت زمان موثر همچنین به شما کمک می کند تا ضرب الاجل ها را رعایت کنید، کار با کیفیت بالا ارائه دهید، استرس ناخواسته را از بین ببرید و روابط سالم در محل کار را حفظ کنید.

در اینجا چند ابزار و تکنیک رایج وجود دارد که می توانید از آنها برای مدیریت بهتر زمان خود استفاده کنید:(مهارت های مدیریت زمان)

  • وظایف خود را اولویت بندی کنید: کارهای مهم تر را ابتدا انجام دهید و بعداً کارهای کم اهمیت تر را انجام دهید.
  • وظایف خود را برنامه ریزی کنید: در چنین ساعاتی از روز که سطح انرژی شما بالا است، روی کارهای چالش برانگیز که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، کار کنید.
  • لیست تهیه کنید: لیست کارهای مهم را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تهیه کنید.
  • استفاده از برنامه ریزان آنلاین: از تقویم های آنلاین، برنامه ریزان و فرم های زمان بندی برای مدیریت گردش کار پروژه های بزرگ استفاده کنید.
  • وظایف تفویض اختیار: وظایف را بین اعضای تیم بر اساس سطح و حوزه تخصص آنها توزیع کنید.
  • فضای کاری خود را منظم کنید: فضای کاری خود را سازماندهی کنید و تمام موارد ناخواسته را حذف کنید تا بتوانید به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را بازیابی کنید.

 

6. با افراد مثبت همراه باشید

نوع افرادی که با آنها همراهی می کنید می تواند تأثیر قابل توجهی بر نگرش شما نسبت به کار داشته باشد. اگر با همکارانی که در کار عالی هستند وقت بگذرانید، الهام بخش کار سخت خواهید شد. برعکس، اگر با افرادی معاشرت می کنید که به طور مداوم در غیبت افراط می کنند، احتمالاً بر کار شما تأثیر منفی می گذارد. از این رو، خود را در جمع افراد مثبت نگه دارید تا بتوانید با ذهنیت مثبت به کار خود بپردازید.

 

7. بین کار استراحت کوتاهی داشته باشید

کار مداوم می تواند باعث شود که شما احساس خستگی و بی تحرکی کنید و در نهایت بر بهره وری شما تأثیر بگذارد. از سوی دیگر، استراحت های کوتاه می تواند شما را سرحال و شاداب کند و به شما امکان می دهد تمرکز خود را حفظ کرده و سریعتر کار کنید. بنابراین، در حین کار استراحت های کافی را در نظر بگیرید تا در طول روز فعال بمانید. به عنوان مثال، بسته به قوانین اداری و سیاست کاری خود، می توانید هر یک ساعت یک استراحت کوتاه پنج تا هفت دقیقه ای داشته باشید.

 

8. عوامل حواس پرتی را حذف کنید

حواس‌پرتی و وقفه‌ها در حین کار بر بهره‌وری شما تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا تمرکز مجدد روی کار به زمان و تلاش نیاز دارد. کیفیت کار شما نیز ممکن است به دلیل تقسیم توجه بدتر شود. از این رو، تمام عوامل حواس پرتی را حذف کنید و تا حد امکان روی کار خود متمرکز بمانید. ایمیل خود را ببندید مگر اینکه برای کار خود به آن نیاز داشته باشید. به همین ترتیب، تلفن همراه خود را خاموش کنید یا آن را از محل کار دور نگه دارید.

 

9. مراقب سلامتی خود باشید

کار سخت علاوه بر اراده، نیاز به انرژی فیزیکی نیز دارد. از این رو، برای اینکه بتوانید سخت کار کنید، باید مراقب سلامتی خود باشید. به اندازه کافی بخوابید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. یوگا، مدیتیشن یا نوعی ورزش بدنی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

مطالب مشابه

یک استراتژی موثر کسب و کار بسازید
یک استراتژی موثر کسب و کار بسازید
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
شبکه‌سازی برای کارآفرینان: 5 نکته و استراتژی
شبکه‌سازی برای کارآفرینان: 5 نکته و استراتژی
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
ذهنیت رشد در مقابل ذهنیت ثابت، اساس کارآفرینی
ذهنیت رشد در مقابل ذهنیت ثابت، اساس کارآفرینی
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
تحلیل تخصصی توسعه شرکتی
تحلیل تخصصی توسعه شرکتی
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه