عوامل متعددی در راه اندازی یک کسب و کار موفق نقش دارند، از جمله یک مفهوم قوی و مقداری بودجه اولیه. شاید مهمترین عنصر کارآفرین باشد که باید مسئولیت تبدیل ایده خود را به یک تجارت کاملاً عملیاتی بر عهده بگیرد.
اگر به فکر راهاندازی سرمایهگذاری شخصی خود هستید، ممکن است از خود بپرسید که آیا آنچه برای کارآفرینی لازم است را دارید؟ برای اینکه بفهمید یک کارآفرین موفق کیست، ابتدا باید بدانید کارآفرینی چیست. ( هم چنین در مورد روش های ذهنی کارآفرینان بیشتر بخوانید)
کارآفرینی معمولاً به عنوان فرآیند شروع یک کسب و کار در نظر گرفته می شود. کارآفرینی به عنوان "تعقیب فرصت فراتر از منابعی که در حال حاضر کنترل می شود" تعریف می شود. فرصت یک سرمایه گذاری پیشنهادی برای فروش محصول یا خدماتی است که مشتریان مایل به پرداخت بیش از سرمایه گذاری های مورد نیاز و هزینه های عملیاتی هستند.
با این تعریف، کارآفرینان - چه به صورت فردی و چه به صورت تیمی - فرصتهایی را در طول زندگی شخصی و حرفهای خود کشف میکنند. آنها فرضیه هایی را در مورد راه هایی که می توانند ارزش را به مشتریان ارائه کنند و آزمایش های ساختاریافته ای را برای اعتبار بخشیدن به ایده هایشان انجام می دهند، تشکیل می دهند. همچنین اغلب شامل جذب هم تیمی ها و سرمایه گذاری وجوه برای تعیین نحوه ارائه محصول یا خدمات با هزینه قابل قبول است.
کارآفرینان بزرگ از همه اقشار جامعه می آیند. "هیچ مشخصات شخصیتی واحدی وجود ندارد، و مهم است که به جای تمرکز بر فرد، به تیم کارآفرینی توجه شود."هیچ مشخصات شخصیتی واحدی وجود ندارد که هر کارآفرین موفق را توصیف کند. با این حال، ویژگی های خاصی در هنگام شروع و رهبری یک سرمایه گذاری مهم هستند.
کارآفرینان موفق حس کنجکاوی دارند که به آنها اجازه می دهد به طور مداوم به دنبال فرصت های جدید باشند. کارآفرینان کنجکاو به جای اینکه به آنچه فکر می کنند و می دانند بسنده کنند، سؤالات چالش برانگیزی می پرسند و راه های مختلف را کشف می کنند.در Entrepreneurship Essentials، کارآفرینی به عنوان یک "فرایند کشف" توصیف می شود.
بدون انگیزه برای پرسش مداوم و به چالش کشیدن وضعیت موجود، اکتشافات ارزشمند به راحتی قابل چشم پوشی هستند.
همراه با کنجکاوی، نیاز به آزمایش ساختاریافته نیز وجود دارد. با هر فرصت جدیدی که پیش میآید، یک کارآفرین باید آزمایشهایی را انجام دهد تا مشخص کند آیا دنبال کردن آن ارزش دارد یا خیر.به عنوان مثال، اگر ایده ای برای یک محصول یا خدمات جدید دارید که تقاضای کمتری را برآورده می کند، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان مایل به پرداخت برای آن هستند. برای انجام این کار، باید تحقیقات بازار کامل انجام دهید و آزمایشهای معنیداری را برای اعتبارسنجی ایدهتان و تعیین اینکه آیا پتانسیل آن را دارد انجام دهید.
ماهیت تجارت همیشه در حال تغییر است. کارآفرینی یک فرآیند تکراری است و چالشها و فرصتهای جدید در هر مرحله خود را نشان میدهند. آمادگی برای هر سناریویی تقریبا غیرممکن است. کارآفرینان باید موقعیت ها را ارزیابی کرده و با آن سازگار شوند تا زمانی که تغییرات غیرمنتظره ای رخ می دهد، کسب و کارشان بتواند به حرکت خود ادامه دهد.
یک کارآفرین برای موفقیت باید تصمیمات دشواری بگیرد و در کنار آنها بایستد. به عنوان یک رهبر، آنها مسئول هدایت مسیر تجارت خود هستند، از جمله هر جنبه از بودجه و استراتژی گرفته تا تخصیص منابع.قاطع بودن همیشه به معنای داشتن همه پاسخ ها نیست. اگر می خواهید یک کارآفرین باشید، به این معنی است که اعتماد به نفس لازم برای گرفتن تصمیمات چالش برانگیز و انجام آنها را داشته باشید. اگر نتیجه کمتر از حد مطلوب باشد، تصمیم برای انجام اقدامات اصلاحی به همان اندازه مهم است.
یک کارآفرین بزرگ از نقاط قوت و ضعف خود آگاه است. به جای اینکه اجازه بدهند کمبودها آنها را بازدارد، تیمهای کاملی میسازند که تواناییهای آنها را تکمیل میکنند.در بسیاری از موارد، به جای یک فرد، این تیم کارآفرین است که سرمایهگذاری را به سمت موفقیت هدایت میکند. هنگام راه اندازی کسب و کار خود، بسیار مهم است که اطراف خود را با هم تیمی هایی احاطه کنید که استعدادهای مکمل دارند و در رسیدن به یک هدف مشترک سهیم هستند.
کارآفرینی اغلب با ریسک همراه است. در حالی که راه اندازی یک سرمایه گذاری مستلزم ریسک پذیری یک کارآفرین است، آنها همچنین باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آن انجام دهند.
در حالی که بسیاری از چیزها ممکن است هنگام راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید اشتباه پیش بروند، بسیاری از چیزها می توانند درست پیش بروند. با توجه به Entrepreneurship Essentials، کلید این است که کارآفرینان به طور فعال رابطه بین ریسک و موفقیت را مدیریت کنند و شرکتهای خود را در موقعیتی قرار دهند که «از مزایای مثبت بهره ببرند».
کارآفرینان موفق در مواجهه با سطوحی از ریسک برای به دست آوردن جوانب مثبت تلاش خود راحت هستند. با این حال، تحمل ریسک آنها به شدت با تلاش آنها برای کاهش آن مرتبط است.
علاوه بر مدیریت ریسک و تصمیم گیری حساب شده، کارآفرینی به سطح خاصی از راحتی با شکست نیاز دارد.تخمین زده می شود که نزدیک به 75 درصد استارت آپ های جدید شکست می خورند. دلایل شکست بسیار گسترده است و همه چیز را از یک مدل کسب و کار معیوب گرفته تا عدم تمرکز یا انگیزه را در بر می گیرد. در حالی که می توان از بسیاری از این خطرات اجتناب کرد، برخی اجتناب ناپذیر هستند.
کارآفرینان موفق خود را برای شکست آماده می کنند و با آن راحت هستند. به جای اینکه ترس مانع از آن شود، امکان موفقیت آنها را به جلو سوق می دهد.
در حالی که بسیاری از کارآفرینان موفق با احتمال شکست راحت هستند، به این معنی نیست که به راحتی تسلیم می شوند. بلکه شکست ها را فرصتی برای یادگیری و رشد می دانند.در طول فرآیند کارآفرینی، بسیاری از فرضیهها اشتباه میشوند و برخی از سرمایهگذاریها به کلی شکست میخورند. بخشی از چیزی که یک کارآفرین را موفق می کند، تمایل آنها به درس گرفتن از اشتباهات، ادامه دادن سؤالات و پافشاری تا رسیدن به هدف است.
بسیاری به این ایده نسبت می دهند که نوآوری با کارآفرینی همراه است. اغلب درست است—برخی از موفق ترین استارت آپ ها محصولات یا خدمات موجود را انتخاب کرده اند و آنها را به شدت بهبود بخشیده اند تا نیازهای در حال تغییر بازار را برآورده سازند.
نوآوری مشخصه ای است که برخی کارآفرینان دارند، اما نه همه. خوشبختانه، این یک نوع ذهنیت استراتژیک است که می تواند پرورش یابد. با توسعه مهارتهای تفکر استراتژیک خود، میتوانید به خوبی مجهز شوید تا فرصتهای نوآورانه را شناسایی کنید و سرمایهگذاری خود را برای موفقیت در موقعیت قرار دهید. (در ادامه استراتژی و تاکتیک های استارتاپ موفق را نیز بخوانید.)
در نهایت، اکثر مردم کارآفرینی را به عنوان فرآیند راه اندازی یک کسب و کار می دانند. در حالی که مراحل اولیه راه اندازی یک سرمایه گذاری برای موفقیت آن حیاتی است، این فرآیند پس از عملیاتی شدن کسب و کار به پایان نمی رسد.
در Entrepreneurship Essentials آمده است که «راه اندازی یک کسب و کار آسان است، اما رشد یک کسب و کار پایدار و اساسی دشوار است. برخی از بزرگترین فرصت های تاریخ پس از راه اندازی یک سرمایه گذاری کشف شدند.
کارآفرینی یک تلاش بلندمدت است و کارآفرینان باید از ابتدا تا انتها روی این فرآیند تمرکز کنند تا در بلندمدت موفق باشند.
کارآفرینی هم یک چالش و هم یک فرصت عالی است و برای موفقیت به ویژگی های خاصی نیاز دارد. هیچ راه درست یا غلطی برای کارآفرین شدن وجود ندارد. ویژگی ها و رفتارهای کلیدی مانند آزمایش، پشتکار و نوآوری را می توان با گذشت زمان، تجربه و آموزش توسعه و ذهنیت کارآفرین شدن را گسترش داد.