عناصر بازاریابی رشد چیست؟

2023-05-09T10:20:00Z موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

عناصر بازاریابی رشد چیست؟

با توجه به بسیاری از استراتژی های بازاریابی که برای جذب مشتریان استفاده می شود، مهم است که بدانید کدام استراتژی ها مفیدترین هستند. برخی از بازاریابان از بازاریابی رشد به عنوان روشی برای جذب و حفظ مشتریان برای مدت زمان طولانی تر استفاده می کنند. درک بیشتر در مورد بازاریابی رشد می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا می خواهید آن را در جایی که کار می کنید اجرا کنید یا خیر. در این مقاله، بازاریابی رشد چیست و برخی از عناصر آن را توضیح می دهیم.

 

بازاریابی رشد چیست؟

بازاریابی رشد از تکنیک هایی برای آزمایش با رسانه های مختلف استفاده می کند تا بازاریابان بتوانند بهترین استراتژی ها را برای جذب و حفظ مشتریان تعیین کنند. این برنامه بر روی آزمایش چندین کانال رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات آنلاین تمرکز دارد تا مشخص کند که مخاطبان کسب و کار کدام رسانه ها را بیشتر می بینند و به آنها واکنش نشان می دهند.

بر اساس این نتایج، بازاریابان رشد می توانند از استراتژی های سفارشی برای جذب و درگیر کردن هر بخش از مشتریان برای بهینه سازی رشد شرکت در هر مرحله از چرخه زندگی مشتری استفاده کنند. بازاریابی رشد موفق می تواند مخاطبان شرکت ها و تعامل کلی را افزایش دهد. با مشارکت بیشتر مشتری، یک شرکت این پتانسیل را دارد که کسب و کار مشتریان را در طول زمان حفظ کند.

 

عناصر بازاریابی رشد

در اینجا برخی از عناصر دخیل در جذب، تبدیل، ایجاد و حفظ مشتریان آورده شده است:

شناخت بخش های مشتریان
یکی از جنبه های مهم بازاریابی رشد، یادگیری بیشتر در مورد بخش های مختلف مشتری، مانند سن، جنسیت، مکان و سطح درآمد است. هنگامی که درک بهتری از مخاطبان هدف خود و تفاوت های آنها داشته باشید، ممکن است بازاریابی یک محصول آسان تر باشد. سپس می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های مختلف برای هر بخش بازاریابی کنید.

تست A/B

تست A/B یک استراتژی بازاریابی رشد پرکاربرد است. این شامل استفاده از تست‌های "A"، تست‌های "B" و گاهی اوقات تست‌های بسیاری دیگر است تا مشخص شود کدام نوع از تبلیغات شما بهترین کار را برای جذب مخاطبان هدف شما و افزایش فروش دارد. با این داده‌ها، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی آینده را بر اساس موفقیت‌آمیزترین نتایج آزمون توسعه دهید، و موفقیت‌های خود را تکرار کنید تا نتایج را با هر آزمایش جدید انجام دهید.

برخی از آزمون‌ها در یک بخش نمره بالاتری کسب می‌کنند اما ممکن است در بخش دیگر نمره خوبی کسب نکنند. بنابراین، تمرکز بر روی سفارشی‌سازی تست‌ها برای هر بخش از مصرف‌کنندگان مهم است. این کار می‌تواند درک اینکه یک بخش خاص از چه تبلیغاتی لذت می‌برد آسان‌تر کند، بنابراین می‌توانید به آزمایش تغییرات جدید ادامه دهید.

بازاریابی بین کانالی
بازاریابی بین کانالی به برندها این امکان را می دهد تا بر اساس ترجیحات مخاطبان، از طریق کانال های مختلفی مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی یا اعلان ها، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. اگر می‌خواهید بازاریابی چند کاناله را در استراتژی بازاریابی رشد خود بگنجانید، مهم است که بر هر بخش از مصرف‌کنندگان تمرکز کنید تا روش تبلیغاتی را که بیشتر با آن درگیر هستند، درک کنید.

به عنوان مثال، آزمایش A/B ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید که یک بخش به خبرنامه های ایمیلی هفتگی با نرخی 55 درصد بیشتر از زمانی که اعلان های متنی دریافت می کنند، پاسخ می دهد، در حالی که بخش دیگر به اعلان های متنی بسیار بهتر پاسخ می دهد. با این اطلاعات، بهتر می توانید محتوا را برای هر مخاطب سفارشی کنید.

 

چرخه عمر مشتری
چرخه حیات مشتری دوره‌ای است که مشتریان با یافتن، تعامل، خرید و تعامل مجدد با محصولات یک شرکت، آن را آغاز می‌کنند. بازاریابی رشد بر مراحل فعال‌سازی، پرورش و فعال‌سازی مجدد چرخه زندگی مشتری متمرکز است. هر مرحله نقش مهمی در تجربه مشتری دارد و بازاریابان می توانند در طول هر مرحله بر مشتریان تأثیر بگذارند. مشتریان در طول چرخه عمر با نرخ‌های متفاوتی پیشرفت می‌کنند و بازاریابان در حال رشد می‌توانند با کمپین‌های مبتنی بر ترجیحات خود، به طور فعالانه سرعت‌های متفاوت رشد خود را برآورده کنند.

در اینجا توضیح مختصری از سه مرحله چرخه حیات مشتری و روش‌های مختلف بازاریابی رشد وجود دارد که می‌توانید برای هر یک از آنها استفاده کنید:

  • فعال سازی: فعال سازی اولین مرحله چرخه است که شرکت ها به دنبال منافع مصرف کنندگان هستند. تکنیک‌های بازاریابی رشد برای این مرحله می‌تواند شامل ایمیل‌های خوش‌آمدگویی، ورود به سیستم یا آزمایش‌هایی برای ایجاد آگاهی و اعتبار نزد مشتریان بالقوه علاقه‌مند باشد.
  • پرورش: مرحله دوم زمانی است که شرکت ها مشتریان را درگیر می کنند و آنها را پرورش می دهند تا پایه ای محکم ایجاد کنند. بازاریابی بین کانالی معمولاً در مرحله پرورش به شکل فروش، تبلیغات، خبرنامه و به روز رسانی های اخیر صورت می گیرد.
  • فعال سازی مجدد: مرحله نهایی بر تعامل مجدد با مصرف کنندگان پس از خرید محصول متمرکز است. این می تواند حفظ مشتری را افزایش دهد و با محتوایی مانند پشتیبانی مشتری، ایمیل های بعدی و موارد دیگر، وفاداری به برند را به دست آورد.
 

در این مطلب بازاریابی رشد و عناصر آن که نقش مهمی در اقتصاد شرکت خواهد داشت را بررسی کردیم،در بخش بعدی این مطلب مزایای بازاریابی رشد و نکات مهم آن را بیان خواهیم کرد که تاثیربسزایی در کسب اطلاعات کاربردی رشد اقتصادی خواهد داشت.

مطالب مشابه

تعیین اهداف برای بهبود شغل
تعیین اهداف برای بهبود شغل
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 4 دقیقه
درک مبانی توسعه استراتژی کسب و کار
درک مبانی توسعه استراتژی کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع مشارکت در تجارت
انواع مشارکت در تجارت
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 4 دقیقه
مهارت های خود مدیریتی چگونه بر شغل شما تاثیر می گذارد؟
مهارت های خود مدیریتی چگونه بر شغل شما تاثیر می گذارد؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 4 دقیقه