بازاریابی رشد از تکنیک هایی برای آزمایش با رسانه های مختلف استفاده می کند تا بازاریابان بتوانند بهترین استراتژی ها را برای جذب و حفظ مشتریان تعیین کنند. این برنامه بر روی آزمایش چندین کانال رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات آنلاین تمرکز دارد تا مشخص کند که مخاطبان کسب و کار کدام رسانه ها را بیشتر می بینند و به آنها واکنش نشان می دهند. در مطلب قبل به عناصر بازاریابی رشد اشاره کردیم که در رشد اقتصادی شرکت می تواند تاثیرگذار باشد،در ادامه مزایاِی بازاریابی رشد و نکات مهم برای استفاده از آن را بیان خواهیم کرد که برای رشد اقتصادی کسب و کار شما مفید و کاربردی خواهد بود.
بر اساس این نتایج، بازاریابان رشد می توانند از استراتژی های سفارشی برای جذب و درگیر کردن هر بخش از مشتریان برای بهینه سازی رشد شرکت در هر مرحله از چرخه زندگی مشتری استفاده کنند. بازاریابی رشد موفق می تواند مخاطبان شرکت ها و تعامل کلی را افزایش دهد. با مشارکت بیشتر مشتری، یک شرکت این پتانسیل را دارد که کسب و کار مشتریان را در طول زمان حفظ کند.
در اینجا چند مورد از مزایای اجرای بازاریابی رشد آورده شده است:
تصمیمات بهتر: بازاریابی رشد تجزیه و تحلیل دادهها را ارائه میدهد که به بازاریابان نشان میدهد کدام کانالها و روشها مشتریان را بیشتر درگیر میکنند. با این اطلاعات، آنها می توانند تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدام روش ها را ادامه دهند، اتخاذ کنند تا بتوانند تعامل مشتری را حفظ کنند.
تقویت ادراک یک برند: از آنجایی که بازاریابی رشد تلاش های خود را بر روی هر بخش از درک مشتری متمرکز می کند، برندها می توانند با ارائه پشتیبانی در مورد هرگونه سوال مشتری، از زمانی که برای اولین بار تبلیغات یک شرکت را می بینند تا فراتر از اولین خرید خود، با مشتریان ارتباط برقرار کنند. تعامل سفارشی می تواند شهرت برند را افزایش دهد.
افزایش همکاری بخش ها: بازاریابی رشد فرصت های زیادی را برای همکاری بخش های مختلف فراهم می کند. تیم بازاریابی میتواند اطلاعاتی را از تیم فروش و پشتیبانی مشتری جمعآوری کند تا تعیین کند کدام یک از استراتژیهای آنها بر حفظ مشتری تأثیر گذاشته است و پیشنهاداتی در مورد استراتژیهایی برای ترکیب یا تغییر دریافت کند.
در اینجا نکاتی وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام اجرای بازاریابی رشد در نظر بگیرید:
از پلتفرم های رسانه های اجتماعی کمتر محبوب استفاده کنید
به دنبال پلتفرمهای رسانههای اجتماعی کوچکتر باشید تا راحتتر بر آن پلتفرم بر سایر شرکتهای رقیب تسلط داشته باشید. می توانید سعی کنید پلتفرم هایی را که مشتریان شما در وب سایت شما ذکر می کنند پیدا کنید و سپس با پست ها و پیوندهایی به وب سایت شرکت، در آنجا حضور پیدا کنید. سپس میتوانید ترافیک را از وبسایت خود به آن پلتفرم رسانه اجتماعی و بالعکس هدایت کنید و برای مخاطبان خود در بستر رسانه اجتماعی جدید محتوا ایجاد کنید.
اضافه کردن فاصله روی پست ها
چه در رسانه های اجتماعی پست کنید و چه در وب سایت خود، به جای ارسال اطلاعات در تکه های بزرگ متن، فاصله بین جملات را اضافه کنید. خواندن و درک آن برای مخاطب آسان تر است. برخی از مصرف کنندگان ممکن است از فاصله گذاری قدردانی کنند و زمانی که پست بعد از هر چند جمله فاصله افتاده می شود، زمان بیشتری را برای خواندن کل پست صرف کنند.
تغییر مسیر مصرف کنندگانی که اشتراک را لغو می کنند
پس از لغو اشتراک کاربر، صفحه بازگشت اضافه کنید. گاهی اوقات این به بازیابی کاربرانی که اشتراک را لغو کرده اند کمک می کند. برای افزایش احتمال اشتراک مجدد آنها، ممکن است به ارائه یک انگیزه یا درخواست بازخورد کلی فکر کنید.
هدف گذاری مجدد با ویدیوها
بسته به مخاطبان شما، آنها ممکن است بیشتر از سایر کانال ها با ویدیوها درگیر شوند. هزینه هر بازدید از ویدیوها می تواند مقرون به صرفه تر از هدف گذاری مجدد محتوا باشد. اگر از ویدیوهای سفارشی شده برای هر بخش استفاده کنید، ممکن است بر آگاهی از برند و سایر نقاط تماس بین کانالی تأثیر مثبت بگذارد.
آزمایشهای رایگان ممتاز را ارائه دهید
اگر کسبوکار خدماتی ارائه میکند، پیشنهاد آزمایشی رایگان محتوای ممتاز را در نظر بگیرید. این به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا زمان خود را روی محصول سرمایه گذاری کنند. می توانید پس از پایان دوره آزمایشی بازخورد جمع آوری کنید و مشوق های دیگری ارائه دهید. اگر کاربران نسخه پریمیوم را امتحان کنند و از مطالب ارائه شده لذت ببرند، ممکن است به جای بازگشت به نسخه رایگان، نسخه پریمیوم را خریداری کنند.
توصیفات مشتری را بگنجانید
گواهی مشتری یک پیام مکتوب یا ویدیویی از سوی مشتری است که از محصولی لذت برده و آن را برای دیگران تبلیغ می کند. بسته به ترجیحات مصرف کنندگان خود، می توانید توصیفات ویدیویی داشته باشید یا نقل قول هایی را با تصویر مشتری در زیر آن ضمیمه کنید تا تجربیات شخصی مشتریان راضی را نشان دهید. توصیفات مشتری اغلب باعث ایجاد حس اعتماد و اعتبار برای محصولات و برند یک شرکت می شود.
ادغام فرهنگ لغت
یکپارچه سازی دیکشنری ابزار آنلاینی است که می توانید در وب سایت خود از آن استفاده کنید و به کاربران اجازه می دهد به معنای کلمات چالش برانگیز نگاه کنند. اگر کلمه ای پیدا کردند که متوجه نشدند، می توانند روی کلمه کلیک کنند و تعریف ظاهر می شود. گنجاندن یکپارچه سازی فرهنگ لغت در وب سایت شما می تواند مشتریان را از باز کردن یک برگه دیگر و خروج از صفحه شما در هنگام جستجوی یک کلمه ناآشنا منصرف کند.