جهانی شدن یک نیروی محرکه در اقتصاد امروز است. این امر به رشد اقتصادی قابل توجه، افزایش همکاری جهانی و افزایش سرمایه گذاری های فراملی کمک می کند. با استقبال از جهانیسازی، شرکتها توانستهاند از این مزایا بهره ببرند، اما در مقابل سقوط آن نیز حساس شدهاند: افزایش رقابت، رشد نامتناسب، و نگرانیهای زیستمحیطی.
برای موفقیت در بازار امروز و غلبه بر چالش های جهانی، رهبران کسب و کار باید بدانند که چگونه هدف و سود را با عملکرد پایدار ترکیب کنند.
در اینجا مروری بر پایداری در کسب و کار و پنج مهارت تأثیر اجتماعی است که رهبران برای تأثیرگذاری بر تغییر نیاز دارند.
شرکت هایی که برای پایداری ارزش قائل هستند، کسب و کار خود را بدون تأثیر منفی بر محیط یا جامعه انجام می دهند. در حالی که ممکن است مقرون به صرفه به نظر نرسد، فرصت ارزش مشترک - همپوشانی بین پیشرفت اجتماعی و محیطی و سود مالی - داستان متفاوتی را بیان می کند.
پایداری برای موفقیت بلندمدت هر شرکتی بسیار مهم است. در اینجا چندین مزیت پایداری در تجارت وجود دارد:
اگر می خواهید تأثیر بگذارید، باید مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) را تمرین کنید. CSR یک مدل کسبوکار است که شرکتهای انتفاعی از آن برای ایجاد برنامههایی استفاده میکنند که به نفع جامعه - از نظر زیستمحیطی، اخلاقی یا اجتماعی - در حالی که اهدافی مانند رشد درآمد و حفظ نیروی کار را دنبال میکنند.
رویدادهای جهانی، مانند جنگ یا بیماری همه گیر، نشان می دهد که چرا این ابتکارات برای موفقیت یک تجارت ضروری هستند. طبق دادههای پورتر نوولی (pdf)، 54 درصد از مصرفکنندگان معتقدند شرکتهای هدفمند در طول همهگیری ویروس کرونا بهتر عمل کردهاند. علاوه بر این، 63 درصد انتظار دارند که شرکت ها به تلاش ها در مورد مسائل اجتماعی و زیست محیطی آینده ادامه دهند.
انواع مختلفی از مسئولیت های شرکتی وجود دارد که شرکت ها بسته به اهداف اجتماعی و مالی خود می توانند آنها را اجرا کنند، از جمله:
پول می تواند باعث تغییر شود، با این حال مهم است که به درستی از آن در هنگام مسئولیت اجتماعی استفاده کنید. برای مثال، سرمایهگذاری پایدار زمینهای است که به سرعت در حال رشد است که شرکتها را قادر میسازد تا تغییرات اجتماعی را هدایت کنند.
سرمایه گذاری اجتماعی مسئولیت پذیر مستلزم در نظر گرفتن شدید عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) قبل از کمک مالی و منابع به یک شرکت است.
یک سرمایه گذار می تواند پایداری یک سرمایه گذاری را با استفاده از عوامل ESG ارزیابی کند. نمره ESG معمولاً از سه جزء تشکیل شده است:
همانطور که سرمایه گذاران بیشتری این روش را برای انتخاب سرمایه گذاری برای حمایت اتخاذ می کنند، سازمان ها به طور فزاینده ای تحت فشار قرار می گیرند تا تغییراتی ایجاد کنند که نمرات ESG آنها را بهبود بخشد. به این ترتیب، سرمایه گذاری پایدار یک انگیزه موثر برای تغییر شرکت است همچنین مطالعه استراتژی های سرمایه گذاری ESG بسیار مفید خواهد بود.
در حالی که عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باعث تغییر در مقیاس جهانی می شوند، مهم است که بدانیم چگونه بر پویایی محیط کار نیز تأثیر می گذارند. ابتکارات تنوع و شمول ثابت کرده است که جهانی شدن به رقابت یک شرکت محدود نمی شود.
یک مطالعه اخیر در مورد روند تنوع در محل کار نشان می دهد که شرکت هایی که از تنوع استقبال می کنند عملکرد مالی را با داشتن فرهنگ کاری مثبت که کارکنان را به کار سخت ترغیب می کند، بهبود می بخشند. با در نظر گرفتن این موضوع، مدیران اجرایی باید نحوه رهبری کارکنان را در یک چشم انداز چند ملیتی دوباره ارزیابی کنند.
مهارت های مورد نیاز برای هدایت تجارت بین المللی عبارتند از:
پایداری کسبوکار چیزی بیش از یک ابتکار عمل است – نیازمند یک استراتژی تعریفشده است که تاکتیکهایی را که شرکت شما در هنگام حل فوریترین چالشهای جهان اتخاذ میکند، مشخص میکند.
همه استراتژی های تجاری موفق یک ویژگی مشترک دارند: درک یک مشکل. این باید اولین قدم شما در هنگام ایجاد یک نقشه راه برای اهداف پایداری باشد.
قدرت برای ایجاد تغییر ضروری است، اما میتواند برای کسانی که در موقعیتهای سطح بالا نیستند، ترسناک باشد. به یاد داشته باشید: هر کسی می تواند از قدرت برای به چالش کشیدن وضعیت موجود، ایجاد تغییرات و تأثیر مثبت استفاده کند - صرف نظر از وضعیت فعلی خود.
چگونه فرد قدرت و نفوذ به دست می آورد؟ برخی می گویند پول. در واقع، اغلب از طریق ایجاد شبکه های قوی و گسترده به دست می آید.
شبکه های استراتژیک بسیار سودمند هستند زیرا شما را قادر می سازند تا از طریق موانع تغییر کار کنید. به عبارت دیگر، رهبران با درک کامل از مهارت های اعضای تیم خود می توانند از آنها برای مقابله با چالش ها با موفقیت استفاده کنند.
ایجاد ارزیابی برای تجزیه و تحلیل الگوها یا شکاف ها در شبکه خود را در نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه بر استراتژی تجاری پایدار شما تأثیر می گذارد. از آنجا، شما می توانید به جای تلاش و شکست در ایجاد تغییر به تنهایی، تغییر را به طور موثر رهبری کنید.