مهارت های اجتماعی موثر و حیاتی برای سرمایه گذاری پایدار

2022-10-17T08:36:00Z موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری زمان مطالعه 6 دقیقهدرجه کیفی A

مهارت های اجتماعی موثر و حیاتی برای سرمایه گذاری پایدار

جهانی شدن یک نیروی محرکه در اقتصاد امروز است. این امر به رشد اقتصادی قابل توجه، افزایش همکاری جهانی و افزایش سرمایه گذاری های فراملی کمک می کند. با استقبال از جهانی‌سازی، شرکت‌ها توانسته‌اند از این مزایا بهره ببرند، اما در مقابل سقوط آن نیز حساس شده‌اند: افزایش رقابت، رشد نامتناسب، و نگرانی‌های زیست‌محیطی.

برای موفقیت در بازار امروز و غلبه بر چالش های جهانی، رهبران کسب و کار باید بدانند که چگونه هدف و سود را با عملکرد پایدار ترکیب کنند.

در اینجا مروری بر پایداری در کسب و کار و پنج مهارت تأثیر اجتماعی است که رهبران برای تأثیرگذاری بر تغییر نیاز دارند.

چرا تلاش برای پایداری سرمایه و کسب و کار؟

شرکت هایی که برای پایداری ارزش قائل هستند، کسب و کار خود را بدون تأثیر منفی بر محیط یا جامعه انجام می دهند. در حالی که ممکن است مقرون به صرفه به نظر نرسد، فرصت ارزش مشترک - همپوشانی بین پیشرفت اجتماعی و محیطی و سود مالی - داستان متفاوتی را بیان می کند.

پایداری برای موفقیت بلندمدت هر شرکتی بسیار مهم است. در اینجا چندین مزیت پایداری در تجارت وجود دارد:

  • حفاظت از برند: ایجاد یک استراتژی پایداری می تواند از برندها در برابر حوادث مخرب روابط عمومی محافظت کند.
  • مزیت رقابتی: می تواند به جذب نیروی کار ماهر و جوان تر با انگیزه ابتکارات پایداری کمک کند.
  • مشارکت در یک بازار رو به رشد: کسب و کارهای متعهد به محصولات و شیوه های پایدار می توانند به سهم بازار رو به رشدی از مصرف کنندگان با تفکر پایدار دست یابند.
  • کمک به تغییر: در جایی که دولت ها در رسیدگی به مشکلات جهانی کوتاهی می کنند، شرکت های هدفمند می توانند با موفقیت بزرگی به آنها رسیدگی کنند.

 

مهارت‌های تأثیر اجتماعی که برای ایجاد تغییر به آنها نیاز دارید


1. تمرین مسئولیت اجتماعی شرکت

اگر می خواهید تأثیر بگذارید، باید مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) را تمرین کنید. CSR یک مدل کسب‌وکار است که شرکت‌های انتفاعی از آن برای ایجاد برنامه‌هایی استفاده می‌کنند که به نفع جامعه - از نظر زیست‌محیطی، اخلاقی یا اجتماعی - در حالی که اهدافی مانند رشد درآمد و حفظ نیروی کار را دنبال می‌کنند.

رویدادهای جهانی، مانند جنگ یا بیماری همه گیر، نشان می دهد که چرا این ابتکارات برای موفقیت یک تجارت ضروری هستند. طبق داده‌های پورتر نوولی (pdf)، 54 درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند شرکت‌های هدفمند در طول همه‌گیری ویروس کرونا بهتر عمل کرده‌اند. علاوه بر این، 63 درصد انتظار دارند که شرکت ها به تلاش ها در مورد مسائل اجتماعی و زیست محیطی آینده ادامه دهند.

انواع مختلفی از مسئولیت های شرکتی وجود دارد که شرکت ها بسته به اهداف اجتماعی و مالی خود می توانند آنها را اجرا کنند، از جمله:

  • محیط زیست: این باور که یک سازمان باید تا حد امکان دوستدار محیط زیست باشد. به دلیل تغییرات آب و هوایی، این رایج ترین شکل CSR است.
  • اخلاقی: این اهداف تضمین می کند که یک سازمان منصفانه و اخلاقی عمل می کند. آنها برای همه طرف های درگیر در یک تجارت اعمال می شوند: رهبران، کارکنان، سهامداران، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و تامین کنندگان.
  • بشردوستانه: این ابتکارات بر تبدیل جهان به مکانی بهتر متمرکز است. آنها معمولاً شامل کمک های مالی و امانت های خیریه هستند.
  • اقتصادی: بسیاری از شرکت ها تصمیمات مالی را همراه با تعهد به انجام کارهای خوب می گیرند. این وعده ای است برای قرار دادن مسائل مهم اجتماعی بالاتر از حاشیه سود.


2. سرمایه گذاری اجتماعی مسئولیت پذیر

پول می تواند باعث تغییر شود، با این حال مهم است که به درستی از آن در هنگام مسئولیت اجتماعی استفاده کنید. برای مثال، سرمایه‌گذاری پایدار زمینه‌ای است که به سرعت در حال رشد است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا تغییرات اجتماعی را هدایت کنند.

سرمایه گذاری اجتماعی مسئولیت پذیر مستلزم در نظر گرفتن شدید عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) قبل از کمک مالی و منابع به یک شرکت است.

یک سرمایه گذار می تواند پایداری یک سرمایه گذاری را با استفاده از عوامل ESG ارزیابی کند. نمره ESG معمولاً از سه جزء تشکیل شده است:

  • محیط‌زیست: چگونه یک شرکت از طریق ردپای کربن، زباله‌ها و فناوری‌های جایگزین پاک بر محیط‌زیست تأثیر می‌گذارد
  • اجتماعی: چگونه یک شرکت از تغییرات اجتماعی جهانی حمایت می کند
  • حاکمیت: چگونه ساختار مدیریتی و ابتکارات یک شرکت باعث ایجاد تغییرات مثبت از طریق تنوع اجرایی، شفافیت و افشای سازمانی، و مشارکت‌های سیاسی شرکت می‌شود.


همانطور که سرمایه گذاران بیشتری این روش را برای انتخاب سرمایه گذاری برای حمایت اتخاذ می کنند، سازمان ها به طور فزاینده ای تحت فشار قرار می گیرند تا تغییراتی ایجاد کنند که نمرات ESG آنها را بهبود بخشد. به این ترتیب، سرمایه گذاری پایدار یک انگیزه موثر برای تغییر شرکت است همچنین مطالعه استراتژی های سرمایه گذاری ESG بسیار مفید خواهد بود.

3. مدیریت کسب و کار در مقیاس جهانی

در حالی که عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باعث تغییر در مقیاس جهانی می شوند، مهم است که بدانیم چگونه بر پویایی محیط کار نیز تأثیر می گذارند. ابتکارات تنوع و شمول ثابت کرده است که جهانی شدن به رقابت یک شرکت محدود نمی شود.

یک مطالعه اخیر در مورد روند تنوع در محل کار نشان می دهد که شرکت هایی که از تنوع استقبال می کنند عملکرد مالی را با داشتن فرهنگ کاری مثبت که کارکنان را به کار سخت ترغیب می کند، بهبود می بخشند. با در نظر گرفتن این موضوع، مدیران اجرایی باید نحوه رهبری کارکنان را در یک چشم انداز چند ملیتی دوباره ارزیابی کنند.

مهارت های مورد نیاز برای هدایت تجارت بین المللی عبارتند از:

  • ارتباطات قوی: رهبران تجارت بین المللی باید اصطلاحات را به زبان های دیگر بیاموزند تا به طور واضح ارتباط برقرار کنند.
  • هوش عاطفی: این توانایی درک احساسات دیگران و در عین حال تنظیم احساسات خود است. احساسات می توانند در هنگام هدایت تغییر بالا بروند. مهم است که خونسرد بمانید و از آنها به نفع خود استفاده کنید نه به ضرر.
  • آگاهی فرهنگی: بسیاری از سازمان های چند ملیتی کارکنان را ملزم به شرکت در کارگاه ها یا برنامه های تنوع و فراگیری می کنند. این راهی است که رهبران می توانند فرهنگ های دیگر را در حین آموزش خود ترویج کنند.
  • تخصص مالی و اقتصادی: اتخاذ تصمیماتی که بر آینده شرکت شما تأثیر می گذارد، نیازمند تخصص مالی و اقتصادی در بازار جهانی است.

 


4. ایجاد یک استراتژی پایداری کسب و کار

پایداری کسب‌وکار چیزی بیش از یک ابتکار عمل است – نیازمند یک استراتژی تعریف‌شده است که تاکتیک‌هایی را که شرکت شما در هنگام حل فوری‌ترین چالش‌های جهان اتخاذ می‌کند، مشخص می‌کند.

همه استراتژی های تجاری موفق یک ویژگی مشترک دارند: درک یک مشکل. این باید اولین قدم شما در هنگام ایجاد یک نقشه راه برای اهداف پایداری باشد.

 

5. ایجاد شبکه ها به عنوان منابع قدرت و نفوذ

قدرت برای ایجاد تغییر ضروری است، اما می‌تواند برای کسانی که در موقعیت‌های سطح بالا نیستند، ترسناک باشد. به یاد داشته باشید: هر کسی می تواند از قدرت برای به چالش کشیدن وضعیت موجود، ایجاد تغییرات و تأثیر مثبت استفاده کند - صرف نظر از وضعیت فعلی خود.

چگونه فرد قدرت و نفوذ به دست می آورد؟ برخی می گویند پول. در واقع، اغلب از طریق ایجاد شبکه های قوی و گسترده به دست می آید.

شبکه های استراتژیک بسیار سودمند هستند زیرا شما را قادر می سازند تا از طریق موانع تغییر کار کنید. به عبارت دیگر، رهبران با درک کامل از مهارت های اعضای تیم خود می توانند از آنها برای مقابله با چالش ها با موفقیت استفاده کنند.

ایجاد ارزیابی برای تجزیه و تحلیل الگوها یا شکاف ها در شبکه خود را در نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه بر استراتژی تجاری پایدار شما تأثیر می گذارد. از آنجا، شما می توانید به جای تلاش و شکست در ایجاد تغییر به تنهایی، تغییر را به طور موثر رهبری کنید.

مطالب مشابه

7 استراتژی سرمایه گذاری ESG
7 استراتژی سرمایه گذاری ESG
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 6 دقیقه
مهارت های مالی اساسی که همه مدیران باید داشته باشند
مهارت های مالی اساسی که همه مدیران باید داشته باشند
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 5 دقیقه
آینده بازارهای سرمایه: مشکلات و راه حل ها
آینده بازارهای سرمایه: مشکلات و راه حل ها
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 6 دقیقه
درک اینکه چگونه سیاست می تواند بر تجارت شما تأثیر بگذارد؟
درک اینکه چگونه سیاست می تواند بر تجارت شما تأثیر بگذارد؟
Alternate Text Nazila77
موضوع اقتصاد مالی سرمایه گذاری|زمان مطالعه 5 دقیقه