استراتژی های برند سازی ارزان برای کسب و کار های کوچک(بخش دوم)

2023-10-02T05:39:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

استراتژی های برند سازی ارزان برای کسب و کار های کوچک(بخش دوم)

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، ممکن است فکر کنید برندسازی چیزی است که بهتر است به اپل، گوگل و مک دونالدز دنیا واگذار شود. اما حقیقت این است که مهم نیست شرکت شما چقدر بزرگ (یا کوچک!) باشد. اگر در تجارت هستید، باید به فکر برندسازی کسب و کار خود باشید. و طبق نظرسنجی معتبر، که در آن اکثر صاحبان مشاغل کوچک (78٪) گزارش دادند که نام تجاری بصری تأثیر قابل توجهی بر رشد درآمد آنها دارد.

شرکت‌های بزرگ‌تر بودجه‌های بیشتری برای خرید برند دارند. اما برای ایجاد یک استراتژی برندسازی موثر از ابتدا نیازی به یک حساب بانکی به اندازه اپل ندارید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به برجسته شدن کسب و کار خود، جلب توجه مشتریان و به یاد ماندنی کردن کسب و کار خود بدون کاهش بودجه انجام دهید.

بیایید نگاهی به پنج استراتژی برندسازی بیندازیم که به شما کمک می کند تا کسب و کار کوچک خود را به سطح بعدی ببرید.

همانطور که در مطلب قبلی دو استراتژی برتر را مورد بحث قرار دادیم اکنون ادامه این استراتژی های کاربردی را بیان خواهیم کرد.

3. بازاریابی محتوا

به عنوان یک کسب و کار کوچک، ممکن است بودجه تبلیغاتی زیادی نداشته باشید. اما خوشبختانه، برای اینکه خود را در مقابل افراد مناسب قرار دهید، نیازی به صرف میلیون‌ها دلار تبلیغاتی ندارید. راهی بهتر، آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای معرفی نام شما وجود دارد - و آن بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا در سطوح مختلفی کار می کند. اول، این فرصت را به شما می دهد تا تخصص خود را در صنعت نشان دهید. با تثبیت خود به عنوان یک متخصص منابع و موضوعات در حوزه کاری خود، مخاطبان شما به شما اعتماد خواهند کرد – و زمانی که زمان انتخاب شرکتی برای تجارت با آن ها فرا می رسد، شما اولین جایی خواهید بود که آن ها را درگیر می کند.

بازاریابی محتوا نیز یک استراتژی عالی است زیرا به شما فرصتی می دهد تا برند خود را تقویت کنید. با ایجاد یک صدای برند قوی (و سپس انتقال آن صدای برند در سراسر محتوای خود) شما شخصیت خود و آنچه را که در مورد آن هستید برای مشتریان خود تقویت می کنید - که این رابطه را تقویت می کند و به پیشبرد کسب و کار کمک می کند.

و اگر به دلیل دیگری نیاز دارید که چرا بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک بسیار موثر است؟ مقرون به صرفه است—بنابراین حتی اگر با بودجه اندکی کار می کنید، می توانید محتوا را کارساز کنید.

کلید موفقیت با استفاده از محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی، ایجاد محتوای مناسب است. تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید مشتریان شما چه نوع سؤالاتی می پرسند - و سپس محتوایی ایجاد کنید که به این سؤالات پاسخ دهد.

نکته این است که اطلاعات زیادی در مورد صنعت شما وجود دارد که مشتریان شما می خواهند و باید بدانند. و اگر بتوانید از طریق محتوای خود ارزش بیافزایید و به سؤالات آنها پاسخ دهید، با آن مشتریان اعتماد ایجاد خواهید کرد - و این اعتماد به تجارت تبدیل خواهد شد.

4. به دنبال فرصت های مشارکت باشید

مردم دوست دارند با برندهایی که به آنها اعتماد دارند تجارت کنند. اما اگر برند جدیدی هستید، ایجاد این اعتماد می‌تواند زمان‌بر باشد. اما یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به روند؟ به دنبال فرصت‌های مشارکت با مارک‌های دیگر باشید که مشتریانتان قبلاً با آن‌ها کار می‌کنند.

به آن به عنوان اعتمادسازی توسط پروکسی فکر کنید. اگر مشتریان شما توسط برندی که از قبل می شناسند و به آن اعتماد دارند به برند شما معرفی می شوند، به احتمال زیاد این اعتماد را به شما تعمیم می دهند.

کلید موفقیت با این استراتژی؟ یافتن کسب و کار با مخاطبان مشابه – اما غیررقابتی.

5. برای مشتریان خود یک ابرقهرمان باشید

اگر می‌خواهید واقعاً در بازار پررقابت امروزی متمایز شوید، صحبت کردن کافی نیست - شما باید عمل کنید.

نام تجاری شما چیزی فراتر از لوگوی شما، استراتژی های بازاریابی شما، یا نحوه جلب توجه مشتریان است – به این موضوع مربوط می شود که پس از برقراری ارتباط با آن مشتریان چه کاری انجام می دهید. شهرتی که به دست می آورید - و آنچه مشتریان پشت سر شما می گویند - مهمترین بخش برندسازی شما است.

به همین دلیل است که اگر می‌خواهید در درازمدت موفق شوید، باید یک ابرقهرمان برای مشتریان خود باشید و خدمات ضروری به مشتریان را اولویت اصلی خود قرار دهید.

در مورد آن فکر کنید. چه چیزی بهتر از ارائه بالاترین سطح خدمات به مشتریان شناخته شده است؟ اگر مشتریان شما هر بار که با برند شما ارتباط برقرار می کنند، تجربه مثبتی داشته باشند، باز هم باز خواهند گشت – و به دوستان خود نیز اطلاع خواهند داد.

اکنون، یک چیزی که باید در نظر داشت این است که خدمات مشتری بزرگتر از هر تعامل یا بخش واحدی است. اگر واقعاً می‌خواهید در این خصوص موفق باشید، باید یک تجربه مثبت به طور مداوم برای مشتریان خود بدون توجه به اینکه چگونه، چه زمانی و چرا با برند شما تعامل دارند، ارائه دهید.

به دنبال فرصت هایی برای بهبود تجربه مشتری در کسب و کار خود باشید.

مطالب مشابه

برند سازی تجارت الکترونیک موفق و فراموش نشدنی
برند سازی تجارت الکترونیک موفق و فراموش نشدنی
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
اهمیت حیاتی نام تجاری در تجارت الکترونیک
اهمیت حیاتی نام تجاری در تجارت الکترونیک
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
استراتژی های برند سازی ارزان برای کسب و کار های کوچک(بخش اول)
استراتژی های برند سازی ارزان برای کسب و کار های کوچک(بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم و به موفقیت برسیم؟ (بخش دوم)
چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم و به موفقیت برسیم؟ (بخش دوم)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه