برند سازی تجارت الکترونیک موفق و فراموش نشدنی

2023-09-30T17:43:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

برند سازی تجارت الکترونیک موفق و فراموش نشدنی

خواه خواربار، پوشاک یا لوازم الکترونیکی باشد، مشتریان به طور فزاینده ای از فروشگاه های تجارت الکترونیک خرید می کنند، که فرصت بزرگی را برای مارک های تجارت الکترونیک باهوش ایجاد می کند. اما بسیاری از مردم فقط از نام های تجاری شناخته شده خرید می کنند و بقیه را نادیده می گیرند. به همین دلیل است که ساختن یک نام تجاری قابل تشخیص در تجارت الکترونیک نقش مهمی در بهبود شانس موفقیت تجارت الکترونیک ایفا می کند.

در این مطلب قدم‌هایی که باید برای ارتقاء برند تجارت الکترونیک خود بردارید را مورد بحث قرار خواهیم داد همچنین می توانید مطلب مفید اهمیت نام تجاری در تجارت الکترونیک را در این خصوص مطالعه نمایید.

برای کشف و بیان نام تجاری تجارت الکترونیک خود، باید کمی جستجو کنید. برندسازی شرکت شما بر چهار پایه استوار است:

1. ظاهر برند تجاری

برای اینکه شرکت شما برای مصرف کنندگان جذاب باشد، یک چشم انداز روشن باید آن را هدایت کند. چشم انداز چیزی است که برند شما برای رسیدن به آن تلاش می کند، صرف نظر از دلار. تاثیرگذار است، نه پولی.سعی کنید ریشه های شرکت خود را دوباره مرور کنید، در تاریخچه خود جستجو کنید تا بفهمید چه چیزی الهام بخش بنیانگذار آن برای تشکیل آن بوده است. چرا در وهله اول، فراتر از سود، محصول خود را خلق کردید؟ از معاملات فراتر بروید و به این فکر کنید که می خواهید مردم مدت ها پس از استفاده از محصول شما چه فکری کنند یا چه احساسی داشته باشند.

 

2. ارزش کسب و کار

ارزش ها چیزی است که برای شما و مخاطبان شما عزیز است. ارزش‌های شما سازمان شما را راهنمایی می‌کند و هر کاری را که انجام می‌دهید و نحوه انجام آن را به اطلاع می‌رساند.

برای تعیین ارزش های خود، به این 3 سوال پاسخ دهید:

مشتریان در مورد شما چه می گویند؟ نظرات مشتریان را غربال کنید یا از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا ببینید چه کاری را به خوبی انجام می دهید.


سه اولویت اصلی شما چیست؟ این سوال شما را وادار می کند تا مشخص کنید چه چیزی برای شما مهم است.


برندهای مورد علاقه شما چه کار می کنند؟ مارک هایی را که دوست دارید بررسی کنید زیرا کاری که انجام می دهند در قلب شما منعکس می شود. شما با آنها همذات پنداری می کنید زیرا ارزش های مشابه آنها را به اشتراک می گذارید.


3. صدای برند تجاری

همانطور که مردم صداهای متمایز و قابل تشخیصی دارند، شرکت شما نیز صدایی دارد. صدای برند نحوه برخورد شرکت شما با مخاطبانتان است. بسته به صنعت و اهداف خود،  برند می تواند:

  • خنده دار
  • کمک کننده و حمایت کننده
  • معتبر
  • پیچیده
  • گرم و دوستانه


صدای شما باید به یاد ماندنی و ثابت باشد، بنابراین مخاطب هدف خود را گیج نکنید. صدا شما را قابل تشخیص می کند و برند شما را انسانی می کند.

 

4. تصاویر

تصاویر بصری برند نمادهای قابل مشاهده مرتبط با سازمان شما هستند. در اینجا سه بخش بصری هویت یک برند وجود دارد.

لوگو برند

طراحی لوگوی شما یک علامت یا تصویر منحصر به فرد است که چهره برند شما است.

اصولاً هفت نوع لوگو وجود دارد.

رایج ترین انواع لوگو عبارتند از Wordmark و Lettermark، که در درجه اول نام شرکت را نشان می دهد، به عنوان مثال. کوکا کولا یا ناسا.

سایر انواع رایج لوگوها عبارتند از علامت تصویری و علامت انتزاعی، استفاده از تصاویر برای به تصویر کشیدن ماهیت برند شما، به عنوان مثال. اپل، و همچنین علامت ترکیبی، که تصاویر و نام شرکت شما را ادغام می کند، به عنوان مثال. آدیداس. و در نهایت، لوگوی Mascot و نشان وجود دارد.

راه‌های زیادی برای تقسیم این دسته‌ها وجود دارد، اما هر نوع را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که لوگوی شما به یاد ماندنی است. تمام هدف یک لوگو این است که به عنوان یک نشانه یادگاری بصری عمل کند.

تایپوگرافی برند

تایپوگرافی همه چیز مربوط به ظاهر و سبک نوشتار است.

فونت ها بر ادراک و رفتار افراد تأثیر می گذارند. در اینجا خلاصه ای سریع از پنج نوع فونت و عملکردهای کلی آنها آورده شده است:

  1. فونت های Serif کلاسیک ترین، سنتی ترین و اغلب محافظه کارانه ترین نوع فونت هستند و در چاپ و وب بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. فونت های Sans Serif سادگی، صراحت و قابل اعتماد بودن را با لمس مدرنیته به ارمغان می‌آورند. به طور کلی یک سبک فونت رایج برای هر شرکتی در صنایع مختلف است.
  3. فونت‌های اسکریپت خلاقیت، سیال بودن و شخصیت‌های ذاتی قوی‌تر را برمی‌انگیزد و به دلیل استعداد چشم‌نوازشان، بهتر است از آن‌ها کم استفاده شوند.
  4. فونت‌های نمایشی فونت‌هایی هستند که برای مقیاس‌های بزرگ‌تر طراحی شده‌اند و جسارت و اصالت را به هم منتقل می‌کنند. معمولاً توسط مارک های مد و سرگرمی و همچنین توسط انتشارات استفاده می شود زیرا توجه بیشتری را به خود جلب می کند.
  5. فونت های دست نویس سبک و جریان دستخط طبیعی را تقلید می کنند و طی 10 سال گذشته محبوبیت زیادی را شاهد بوده اند. آنها به خوبی در ترکیب با انواع دیگر فونت ها کار می کنند تا دمدمی بودن، لمس DIY و شخصیت را به ارمغان بیاورند.


رنگ برند

رنگ ها واکنش های احساسی مختلفی را از ما برمی انگیزند. تحقیقات نشان می دهد که می توانید با استفاده موثر از رنگ، شناخت برند را تا 80 درصد افزایش دهید. در اینجا رنگ های رایج برند و معانی آنها در زیر آمده است.

  • قرمز - اشتیاق، انرژی، عشق، عاشقانه و راحتی.
  • سیاه - مدرنیته، قدرت، هوش و زرق و برق.
  • آبی – امنیت، خرد، وفاداری، قابلیت اطمینان و پیچیدگی.
  • سبز - طبیعت، سلامتی، ثروت، باروری و آرامش.
  • صورتی - گرما، عشق، عاشقانه و زنانگی.

مطالب مشابه

اهمیت حیاتی نام تجاری در تجارت الکترونیک
اهمیت حیاتی نام تجاری در تجارت الکترونیک
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
استراتژی های برند سازی ارزان برای کسب و کار های کوچک(بخش اول)
استراتژی های برند سازی ارزان برای کسب و کار های کوچک(بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم و به موفقیت برسیم؟ (بخش دوم)
چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم و به موفقیت برسیم؟ (بخش دوم)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم و به موفقیت برسیم؟ (بخش اول)
چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم و به موفقیت برسیم؟ (بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه