قبل از عصر دیجیتال، تنها افراد معدودی می توانستند منابع لازم برای راه اندازی کسب و کار خود را تجمیع کنند. سرمایه اولیه باید قابل توجه باشد، در حالی که منابع مالی خارجی اغلب کمیاب بود مگر اینکه با دانش مالی و کارآفرینی ارتباط داشته باشید.
در دنیای فروش آنلاین و تجارت الکترونیک، این به سادگی دیگر صدق نمی کند زیرا تقاضا برای تجارت الکترونیک و مشاغل آنلاین افزایش یافته است. حتی در چند سال اخیر، رشد تجارت الکترونیک فوق العاده بوده است. از سال 2019 تا 2021، فروش تجارت الکترونیک بیش از 50 درصد رشد داشته است که نشان دهنده 13.2 درصد از کل خرده فروشی در ایالات متحده است.
امروزه، هر کسی می تواند بدون توجه به سابقه حرفه ای یا تجربه کارآفرینی گذشته، یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کند و آن را توسعه دهد.ادامه ی این مطلب و بخش بعدی را به دقت مطالعه نمایید تا راهکارهای کاربردی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را به دست آورید.
با این حال، در حالی که مانع ورود کاهش یافته است، به طور کامل از بین نرفته است. صاحبان مشاغل بالقوه هنوز باید یک ایده محصول با کیفیت را توسعه دهند، استراتژی منبع یا تولید را کشف کنند و سپس یک مدل فروش قابل اجرا را پیاده سازی کنند.
شاید از خود بپرسید که چرا در وهله اول یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید؟ چرا به جای آن از یک آجر و ملات استفاده نکنید؟
جواب؟ راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی دارای چندین مزیت است، از جمله:
شروع آن نسبتاً ارزان است.
بسیاری می خواهند یک کسب و کار راه بیندازند اما سرمایه گذاری مورد نیاز برای شروع کسب و کار منصرف می شوند. شما باید برای اجاره نامه، خرید موجودی و بودجه برای حقوق کارمندان بپردازید. اگر کسب و کار شکست بخورد، می تواند شما را از نظر مالی خراب کند.
با این حال، با یک تجارت آنلاین، تنها چیزی که نیاز دارید این است:
به عبارت دیگر، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین با 100 دلار به عنوان سرمایه اولیه امکان پذیر است و برای تبدیل شدن به یک کارآفرین آنلاین موفق، نیازی به ریسک پس انداز زندگی خود ندارید.
پتانسیل و رشد عمده
وقتی یک تجارت آجر و ملات دارید، باید با محدودیتهای دنیای واقعی، از هزینههای املاک گرفته تا تقاضای محلی، کنار بیایید.
وقتی یک کسب و کار آنلاین دارید، هیچ یک از این محدودیت ها اعمال نمی شود. شما میتوانید به هر کسی بفروشید - مهم نیست در کجا زندگی میکنند و هر سال - تعداد مشتریان بالقوه شما افزایش مییابد زیرا افراد بیشتری با خرید آنلاین راحت میشوند.
تا سال 2025، تجارت الکترونیک تقریباً 25 درصد از خرده فروشی جهانی را به خود اختصاص خواهد داد. علاوه بر این، جمعیت جهانی اینترنت نیز در حال افزایش است زیرا پیشبینی میشود که کاربران اینترنت در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۵ به ۵.۶ میلیارد نفر برسد.
بیشتر افراد آنلاین به معنای قرار گرفتن در معرض بالقوه بیشتر برای نام تجاری آنلاین شما است - به خصوص اگر مشکلی ندارید که کسب و کار آنلاین خود را از مرز خارج کنید.
همیشه مورد استفاده و در دسترس.
یکی دیگر از مزیتهای کسبوکارهای آنلاین نسبت به کسبوکارهای غیرآنلاین این است که میتوانند 24 ساعته و 7 روز هفته باز بمانند، حتی در صورت تعطیلی و سایر اختلالات.
هنگامی که وب سایت کسب و کار شما آنلاین شد، همیشه برای فروش در دسترس هستید. خریداران می توانند در هر زمان از شما سفارش دهند.
از آنجایی که برای انجام یک فروش نیازی به حضور فیزیکی ندارید، کسب و کار شما می تواند با مشارکت کمتر روزانه درآمدزایی کند.
یک جایگاه تجاری، حوزه تمرکز شماست – بخش بازار و مخاطبان هدفی که در درجه اول به آنها رسیدگی می کنید. این می تواند هرکسی باشد، از علاقه مندان به ورزش گرفته تا سرگرمی ها و حرفه ای ها.
شما باید برای کسب و کار جدید خود جایگاهی انتخاب کنید. برای یافتن مخاطب هدف مناسب، اطمینان حاصل کنید که:
هنگامی که جایگاه خود را مشخص کردید، مراحل زیر را برای ایجاد ایده کسب و کار خود در نظر بگیرید:
یک فروشگاه تجارت الکترونیک راه اندازی کنید.
تجارت الکترونیک نزدیک به چهار دهه است که وجود داشته است، اما هرگز زمانی بهتر از اکنون برای راه اندازی فروشگاه آنلاین وجود نداشته است.
بر اساس گزارش "آینده خرده فروشی 2019"، یک سوم از مصرف کنندگان ایالات متحده (32٪) اکنون یک یا چند بسته آمازون در هفته دریافت می کنند. در همین حال، 10٪ از مصرف کنندگان سه یا چند بسته آمازون در هفته دریافت می کنند.
هنگامی که در مورد جایگاه خود تصمیم گرفتید، یک پلت فرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید و ترافیک را به سمت آن هدایت کنید. اگر قصد خود میزبانی را دارید، می توانید یک سرویس اختصاصی را انتخاب کنید.
از طرف دیگر، می توانید فروش خود را در بازارهای آنلاین مانند آمازون، eBay و Etsy شروع کنید.
تبدیل به یک وابسته
اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید اما علاقه ای به ایجاد محصولات خود ندارید، بازاریابی وابسته ارزش آن را دارد.
این یک راه محبوب برای کسب درآمد آنلاین است. با توجه به SaaS Scout، مخارج سالانه بازاریابی وابسته توسط برندها 12 میلیارد دلار برآورد شده است. انتظار می رود این رقم در چند سال آینده 10 درصد رشد کند.
در اینجا نحوه عملکرد بازاریابی وابسته آمده است:
ارائه خدمات طراحی وب سایت
برای شروع جذب مشتری یک وب سایت نمونه کارها ایجاد کنید. شما می توانید اصول اولیه توسعه و طراحی وب را از طریق پلتفرم های آموزش الکترونیکی و آزمایش بیاموزید.
از طرف دیگر، می توانید در یک بازار آزاد مانند Upwork یا 99Designs ثبت نام کنید. فریلنسینگ گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد. در حالی که از استقلال موقعیت مکانی و یک برنامه انعطاف پذیر سود می برید، در ابتدا درآمد و ثبات مالی کمتری قابل پیش بینی دارید.
صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، هنگامی که مهارت های طراحی وب را دارید، می توانید به ایجاد و فروش محصولات خود گسترش دهید - به کاهش بی ثباتی مالی و ایجاد استقلال بیشتر کمک کنید.
یک وبلاگ قابل توجه ایجاد کنید.
آیا در نوشتن مهارت دارید؟ پس وبلاگ نویسی ممکن است یک ایده کسب و کار آنلاین باشد که ارزش بررسی دارد.
در حالی که داشتن یک وبلاگ به خودی خود یک مدل کسب و کار نیست، به شما امکان می دهد مخاطب ایجاد کنید. هنگامی که مخاطبی دارید، می توانید محصولات یا خدمات خود را بفروشید، محصولات وابسته را تبلیغ کنید، کمپین های حمایت شده را با مارک ها اجرا کنید، و غیره - به شما کمک می کند تا در حین کار روی پروژه های تجاری دیگر، درآمد غیرفعالی به دست آورید.
برای مطالعه ادامه ی این روش های کاربردی و موثر بخش بعدی این مطلب را مطالعه نمایید.