قبل از عصر دیجیتال، تنها افراد معدودی می توانستند منابع لازم برای راه اندازی کسب و کار خود را تجمیع کنند. سرمایه اولیه باید قابل توجه باشد، در حالی که منابع مالی خارجی اغلب کمیاب بود مگر اینکه با دانش مالی و کارآفرینی ارتباط داشته باشید.
در دنیای فروش آنلاین و تجارت الکترونیک، این به سادگی دیگر صدق نمی کند زیرا تقاضا برای تجارت الکترونیک و مشاغل آنلاین افزایش یافته است. حتی در چند سال اخیر، رشد تجارت الکترونیک فوق العاده بوده است. از سال 2019 تا 2021، فروش تجارت الکترونیک بیش از 50 درصد رشد داشته است که نشان دهنده 13.2 درصد از کل خرده فروشی در ایالات متحده است.
امروزه، هر کسی می تواند بدون توجه به سابقه حرفه ای یا تجربه کارآفرینی گذشته، یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کند و آن را توسعه دهد.ادامه ی این مطلب و بخش اول را به دقت مطالعه نمایید تا راهکارهای کاربردی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را به دست آورید.
با این حال، در حالی که مانع ورود کاهش یافته است، به طور کامل از بین نرفته است. صاحبان مشاغل بالقوه هنوز باید یک ایده محصول با کیفیت را توسعه دهند، استراتژی منبع یا تولید را کشف کنند و سپس یک مدل فروش قابل اجرا را پیاده سازی کنند.
هنگام انجام تحقیقات محصول، میتوانید انواع محصولات اولیه زیر را مرور کنید:
کالاهای فیزیکی.
همانطور که از نام آن پیداست، کالاهای فیزیکی اشیای مادی هستند که باید تولید، در یک انبار نگهداری و برای مشتریان ارسال شوند.فروش کالاهای فیزیکی می تواند سودآور باشد، اما اگر هزینه های عملیاتی خود را به خوبی مدیریت نکنید، حاشیه سود می تواند کم باشد.
دانلودهای دیجیتال
همچنین میتوانید محصولات دیجیتال را بفروشید، دستهای از محصولات که شامل هر چیزی است که مشتری میتواند در دستگاه خود دانلود کند، مانند کتابهای الکترونیکی، دورههای صوتی، پادکستها، دورههای آنلاین و غیره.محصولات دیجیتال در مقایسه با کالاهای فیزیکی حاشیه سود بیشتری دارند. با این حال، قیمت گذاری آنها می تواند دشوار باشد، زیرا اغلب به عنوان ارزش کمتری نسبت به محصولات فیزیکی درک می شوند.
خدمات.
تقریباً هر سرویسی که از راه دور در دسترس است را می توان به صورت آنلاین فروخت. فروش خدمات یکی از سریع ترین راه ها برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و کسب سود است.
با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که این یک مدل کسب و کار است که در آن زمان خود را می فروشید. این به این معنی است که پتانسیل درآمد شما محدود است زیرا تعداد ساعات محدودی در روز دارید.
تحقیقات بازار یک گام اساسی در راه اندازی کسب و کار آنلاین شماست. این به تعیین عمق، رقابت و سودآوری هر کسب و کار منتخب کمک می کند.
آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که پیشنهادی را ارائه دهید که هیچ کس تمایلی به خرید ندارد. با انجام تحقیقات بازار آنلاین، می توانید بیاموزید که مخاطب هدف شما چه چیزی می خواهد، نیاز دارد یا ندارد.
در اینجا نحوه شروع تحقیقات بازار آمده است:
SERP ها را بررسی کنید.
تغییرات کلمات کلیدی محصول/خدمات خود را جستجو کنید و صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را تجزیه و تحلیل کنید. چه نوع محتوایی در حال حاضر در صفحه اول رتبه بندی می شود؟ چه مشاغلی برای تبلیغات در بالای نتایج جستجوی ارگانیک هزینه می کنند؟
انجام این کار به شما کمک می کند رقابت خود را از قبل ارزیابی کنید و اطلاعاتی را برای یک استراتژی اولیه سئو و بازاریابی دیجیتال بر اساس محتوایی که مخاطب هدف شما ترجیح می دهد به دست آورید.
تحقیق در مورد رقبا
شما می خواهید به رقبای اصلی خود فراتر از SERP ها از نزدیک نگاه کنید.
بزرگترین سرمایه گذاری های تجاری در جایگاه شما چیست؟ چقدر پول در می آورند؟ قوت و ضعف آنها در چیست؟
کلمات کلیدی با عملکرد بالا را ردیابی کنید.
با نظارت بر کلمات کلیدی مرتبط، چگونگی تغییر تقاضا برای محصولات مختلف را تحلیل کنید و چه محتوایی بهترین رتبه را دارد.
ابزارهای کیفی برای استفاده عبارتند از:
با درک اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه چیزی را می خواهند، می توانید فرآیند درخواست فروش و گسترش کسب و کار خود را آغاز کنید. وقتی با هم ترکیب شوند، این بینش ها به درک کامل نیازهای خریدار ایده آل، ترجیحات و محرک های خرید شما کمک می کند.
برای اطلاع از نیازها و ترجیحات آنها، حتماً در مورد موارد زیر تحقیق کنید:
جمعیت شناسی
داده های جمعیت شناختی شامل ویژگی ها و الگوهای اساسی اجتماعی-اقتصادی مانند:
دادههای روانشناختی شامل ویژگیهای روانشناختی مختلفی مانند:
هنگامی که همه چیز تنظیم شد، زمان آن است که ترافیک را به فروشگاه تجارت الکترونیک خود هدایت کنید. کانال های زیر را در اولویت قرار دهید:
تبلیغات پولی: بودجه تبلیغاتی را برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در شبکه های اجتماعی و نتایج جستجو اختصاص دهید. این یکی از سریعترین راهها برای بهبود آگاهی از برند برای یک فروشگاه جدید است.
اینفلوئنسر مارکتینگ: در مورد ایجاد مشارکت با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی برای ایجاد اعتبار برای تبلیغ محصولات خود تنظیم کنید.
بازاریابی رسانه های اجتماعی: با ایجاد مخاطب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام و فیس بوک، کمپین های پولی را با ترافیک ارگانیک تکمیل کنید.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO): اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات وب سایت شما از نظر سئو بهینه شده اند و یک استراتژی بازاریابی محتوا برای محتوای نوشتاری خود ایجاد کنید.
بازاریابی ایمیلی: با گرفتن آدرس ایمیل افرادی که از سایت تجارت الکترونیک شما بازدید می کنند، یک لیست ایمیل بسازید. سپس می توانید محصولات خود را برای مشترکین ایمیل خود تبلیغ کنید.
راه اندازی یک کسب و کار آنلاین نیازی به سختی بسیار ندارد.
برای آسانتر کردن فرآیند، آن را مرحله به مرحله پیش ببرید. از تحقیق و توسعه گرفته تا راه اندازی نهایی وب سایت شما، این فرآیند می تواند پیچیده باشد.