انواع بازاریابی وابسته و مزایای آن

2023-12-04T17:07:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

انواع بازاریابی وابسته و مزایای آن

در این بخش، انواع بازاریابی وابسته و مزایای بازاریابی وابسته را خواهید آموخت. ما برخی از رایج ترین کانال های بازاریابی وابسته را در زیر توضیح داده ایم.

1. ترافیک پرداخت شده

با استفاده از این کانال، تبلیغات وابسته را در بخش حمایت شده موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل قرار می دهید. یا شاید بخواهید تبلیغات را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین اجرا کنید.اما باید مراقب باشید زیرا بسیاری از شرکت ها به شرکت های وابسته اجازه اجرای تبلیغات را نمی دهند.

 

2. سایت ها یا وبلاگ های غنی از محتوا

این یکی از بهترین و ارگانیک ترین راه ها برای جذب ترافیک به لینک های وابسته شما است. شما می توانید با ایجاد محتوا و بهینه سازی وب سایت خود برای سئو، در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اصلی قرار بگیرید. این روش مورد علاقه ما برای دریافت ترافیک است زیرا رایگان و ثابت است.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است؛ شما تحقیقات خود را انجام می دهید و جایگاهی را برای توسعه محتوا انتخاب می کنید. بعد، یک وب سایت یا وبلاگ پیرامون آن موضوع بسازید و آن را با محتوای با کیفیت پر کنید. هنگامی که مقداری قدرت در جایگاه خود ایجاد کردید، شروع به رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط با پیشنهاد خود خواهید کرد.

و هنگامی که در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری کسب کردید، به طور مداوم ترافیک ارگانیک دریافت خواهید کرد. این زمانی است که می توانید از طریق بازاریابی وابسته از محتوای خود کسب درآمد کنید.

3. رسانه های اجتماعی

شما می توانید پیشنهادات خود را در سایت های رسانه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، توییتر و پینترست بازاریابی کنید. اما باز هم باید مراقب این موضوع باشید زیرا بسیاری از شرکت ها قوانین سختگیرانه ای در مورد نحوه تبلیغ پیشنهادات خود در رسانه های اجتماعی دارند.

شما می توانید با ایجاد پست هایی در مورد مزایای استفاده از محصولات یا خدمات وابسته، پیشنهادات خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. و لینک پیشنهاد را در پست قرار دهید. همچنین می توانید یک تصویر گرافیکی یا ویدیویی ایجاد کنید که توضیح دهد چگونه یک محصول یا خدمات زندگی کاربران را تغییر می دهد.

 

4. بازاریابی ایمیلی

ایمیل بدون شک یکی از بهترین کانال های بازاریابی وابسته است. شما می توانید پیشنهادات خود را از طریق ایمیل مارکتینگ با ارسال یک خبرنامه برای مشترکین خود تبلیغ کنید. در هر خبرنامه، می توانید پیوندی به یک پیشنهاد وابسته اضافه کنید.

همچنین خوب است که یک سری پاسخگوی خودکار راه‌اندازی کنید، جایی که ایمیل‌هایی را برای مدتی ارسال می‌کنید، هر کدام با پیوندی به یک پیشنهاد وابسته. این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد با مشترکین و ترغیب آنها به خرید محصولات از طریق پیوندهای وابسته شما است.

اما ابتدا، شما باید یک لیست ایمیل بسازید و برای آن، باید یک وب سایت یا وبلاگ داشته باشید که در آن بتوانید آدرس های ایمیل را ثبت کنید. هنگامی که لیستی از آدرس های ایمیل دارید، می توانید شروع به ارسال ایمیل های تبلیغاتی کنید.

5. بازاریابی ویدئویی

این کانال از شما می‌خواهد که ویدیوهای بررسی یا ویدیوهای نمایشی درباره یک محصول یا خدمات وابسته ایجاد کنید و پیوند وابسته خود را در توضیحات قرار دهید. این احتمالا بهترین کانال برای تبلیغ پیشنهادات وابسته شما است.

چرا؟ زیرا زمان می‌گذارید تا به مخاطبان خود نشان دهید محصول یا خدمات چگونه کار می‌کند. و اگر برای آنها مناسب باشد، آنها به احتمال زیاد آن را از طریق پیوند شما خریداری خواهند کرد. اکثر بازاریابان وابسته از ویدیوهای یوتیوب برای بازاریابی محصولات وابسته استفاده می کنند.

 

6. بازاریابی انجمن

بازاریابی انجمن به معنای استفاده از انجمن های صنعتی مرتبط برای بازاریابی پیشنهادات وابسته است. این کانال بسیار ساده است. عضوی فعال در جامعه شوید و شروع به کمک به دیگران کنید. و در انجام این کار، پیوندی به وب سایت یا وبلاگ را قرار دهید.

به علاوه، اگر محتوای مفیدی در سایت خود دارید که مرتبط با موضوع است، می توانید پیوندی به آن نیز اضافه کنید.

 

مزایای بازاریابی وابسته

چرا محصولات یا خدمات دیگران را بازاریابی کنید؟ بالاخره شما کسی نیستید که آنها را می فروشد، پس چرا باید زحمت بکشید؟

آیا می دانستید که صنعت بازاریابی وابسته بیش از 17 میلیارد دلار ارزش دارد؟دلایل زیادی وجود دارد که ایده خوبی برای شروع بازاریابی وابسته است.

1. شما به محصول فیزیکی نیاز ندارید

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی وابسته این است که شما نیازی به ایجاد محصول خود ندارید. این می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند و خطر راه اندازی محصولی را که ممکن است شکست بخورد را از بین ببرد.

و این فقط این نیست؛ شما هیچ چیز دیگری را که با توسعه و راه اندازی محصول مرتبط است، به خطر نمی اندازید، مانند:

  • پشتیبانی مشتری
  • فهرست
  • حمل و نقل و انجام
  • بازده و بازپرداخت

تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی تبلیغ محصول یا خدماتی که به آن علاقه دارید تمرکز کنید.

 

2. شما می توانید محصولات متنوعی را تبلیغ کنید

شما محدود به تبلیغ فقط یک محصول به عنوان یک بازاریاب وابسته نیستید. شما مختار هستید تا حد امکان محصولات را از شرکت های مختلف تبلیغ کنید. این به شما انعطاف‌پذیری زیادی می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به بازارهای مختلف دست پیدا کنید.

 

3. کسب درآمد غیرفعال

بهترین چیز در مورد بازاریابی وابسته این است که شما می توانید درآمد غیر فعال داشته باشید. به عبارت دیگر، به این معنی است که حتی زمانی که فعالانه کار نمی کنید، می توانید درآمد کسب کنید. این به این دلیل است که هر زمان که شخصی محصولی را که شما تبلیغ کرده اید خریداری می کند، کمیسیون دریافت می کنید.

4.هزینه های راه اندازی کم

شما نیازی به سرمایه گذاری در موجودی یا تولید محصول به عنوان یک بازاریاب وابسته ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی و یک کانال برای تبلیغ پیوندهای وابسته خود مانند وبلاگ، وب سایت، حساب رسانه های اجتماعی یا لیست ایمیل است.

بازاریابی وابسته یک راه بسیار مقرون به صرفه برای کسب درآمد آنلاین است. اغلب ممکن است با محتوای مفید شروع به فروش کنید.

 

5. شما به ترافیک زیادی نیاز ندارید

برای شروع فروش نیازی به ترافیک وب سایت با بازاریابی وابسته ندارید. برخی از افراد تنها با چند صد بازدیدکننده در روز موفق بوده اند. این به این دلیل است که نرخ کمیسیون وابسته معمولاً بالا است.

 

6. انعطاف پذیر و مقیاس پذیر است

بازاریابی وابسته انعطاف پذیر و مقیاس پذیر است. شما می توانید آن را با هر مدل تجاری یا اندازه ای تطبیق دهید. این یک راه عالی برای تکمیل درآمد فعلی یا ایجاد یک کسب و کار تمام وقت از ابتدا می کند.به عنوان مثال بازاریابی وابسته Wirecutter استفاده کنید که سالانه میلیون ها دلار از طریق بازاریابی وابسته به دست می آورد.

بهترین قسمت؟ هیچ محدودیت جغرافیایی برای بازاریابی وابسته وجود ندارد. شما می توانید محصولات را در هر نقطه از جهان، صرف نظر از مکان، بفروشید. این امر باعث می شود تا بازارهای جدید را هدف قرار دهید و دامنه دسترسی خود را گسترش دهید.

7. اعتبار خود را بسازید

به عنوان یک بازاریاب وابسته، یکی از اهداف شما باید ایجاد اعتبار نزد مخاطبان باشد. به هر حال، اگر حتی شما را نمی شناسند، چرا به شما اعتماد می کنند؟خوشبختانه، شما می توانید با ایجاد محتوای مفید و تبلیغ محصولات با کیفیت بالا از شرکت های معتبر، اعتبار ایجاد کنید.

مطالب مشابه

بازاریابی وابسته چیست؟
بازاریابی وابسته چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
بهترین روش برای اندازه گیری KPI چیست؟
بهترین روش برای اندازه گیری KPI چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
تنظیم KPI مناسب برای موفقیت در کسب و کار
تنظیم KPI مناسب برای موفقیت در کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
شاخص کلیدی عملکرد (KPI) در کسب و کارها
شاخص کلیدی عملکرد (KPI) در کسب و کارها
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه