بازاریابی وابسته یکی از محبوب ترین راه ها برای کسب درآمد از وبلاگ، وب سایت یا حساب رسانه های اجتماعی است. این به شما امکان می دهد بدون تولید یا فروش محصولات خود یک جریان درآمد نیمه غیرفعال ایجاد کنید. بهترین قسمت؟ برای شروع به دست آوردن پورسانت های خوب، نیازی به دانش فنی ندارید.
اما چگونه می توان یک بازاریاب وابسته شد؟
بازاریابی وابسته یک ترتیب بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که از طریق آن یک شرکت برای ایجاد فروش از طریق ارجاع به یک شرکت وابسته پاداش می دهد.همچنین دارای انواع مختلفی از کانال های بازاریابی است. بگذارید این تعریف را ساده کنیم.
به بیان ساده، این نوعی بازاریابی است که در آن شما، به عنوان یک شرکت وابسته، برای هر فروش انجام شده با تلاش خود، کمیسیون دریافت می کنید. می توانید پیوندهای وابسته را در پست های وبلاگ، ویدیوهای YouTube، پست های اینستاگرام یا وب سایت خود قرار دهید. اگر شخصی از طریق آن لینک ها خرید کند، از کسب و کار پورسانت دریافت می کنید.
برای مثال، سایتهایی که در گوگل با جستجوی چیزی مانند «بهترین لپتاپهای بازی» پیدا میکنید، تقریباً همیشه سایتهای وابسته خواهند بود. آنها شما را به فروشگاه های تجارت الکترونیکی مانند آمازون هدایت می کنند و برای هر فروش که مراجعه می کنند، کمیسیون می گیرند.
شما به عنوان یک شرکت وابسته، برای هر فروش پول بسیار کمی کسب می کنید (به عنوان مثال، 5 دلار برای یک محصول 50 دلاری). اما هرچه فروش بیشتری داشته باشید، کمیسیون بیشتری به دست خواهید آورد.
فرض کنید 100 فروش دارید. این بدان معناست که شما فقط از چند ساعت کار 500 دلار به دست آورده اید! و اگر این کار را به طور مداوم ادامه دهید، به راحتی می توانید درآمد تمام وقت از بازاریابی وابسته به دست آورید.
بازاریابی وابسته یک مدل بازاریابی است که در آن یک کسب و کار که به آن تجارت اصلی گفته می شود، به ازای هر فروش انجام شده از طریق تلاش های بازاریابی وابسته، به یک یا چند شرکت وابسته کمیسیون پرداخت می کند.شرکت تجارت اصلی به شرکت های وابسته پیوندها یا بنرهای ویژه ای را برای قرار دادن در وب سایت ها یا وبلاگ های خود ارائه می دهد. اگر مشتری از طریق پیوند وابسته خرید کند، شرکت وابسته کمیسیون دریافت می کند.
اگرچه بازاریابی وابسته ممکن است در مفهوم ساده به نظر برسد، اما اجرای آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. سه طرف اصلی در یک رابطه بازاریابی وابسته وجود دارد:
تجارت اصلی کسبوکاری است که برنامههای وابسته را ایجاد میکند و پیوندهای ویژهای را برای قرار دادن در وبسایتها یا وبلاگهای خود به شرکتهای وابسته ارائه میکند. اما بازرگان همچنین می تواند از پلتفرم دیگری برای بازاریابی وابسته استفاده کند، مانند Impact یا ShareASale.
شرکت تاجر اصلی معمولاً مسئول پیگیری فروش و پرداخت کمیسیون به شرکت های وابسته است. برنامه یا شبکه وابسته یک واسطه بین تاجر و شرکت های وابسته است که به ردیابی فروش و پرداخت کمک می کند.شرکت وابسته احتمالا شما هستید! برای دریافت پورسانت، مشتری معرفی شده شما باید ابتدا روی یکی از لینک ها یا بنرهای ویژه ارائه شده توسط تاجر کلیک کند.
اگر مشتری بر روی لینک کلیک کند و در بازه زمانی مشخصی (24 ساعت تا چند روز) خرید کند، شرکت وابسته کمیسیون دریافت می کند.تاجر یا شبکه وابسته از کوکی ها برای پیگیری سفارشات استفاده می کند. اگر مشتری کوکی های خود را پاک کند یا در بازه زمانی مشخص خرید نکند، شما به عنوان یک شرکت وابسته، نمی توانید برای فروش اعتبار دریافت کنید.
بازاریابی وابسته می تواند یک راه عالی برای کسب و کارها برای گسترش دامنه دسترسی و افزایش فروش باشد. با این حال، ردیابی فروش و پرداخت نیز ممکن است دشوار باشد، بنابراین کار با یک شبکه معتبر یا برنامه وابسته مهم است.
بازاریابی وابسته همچنین می تواند برای شما به عنوان یک شرکت وابسته سودمند و سودآور باشد. اما قبل از شروع باید خطرات و چالش های احتمالی مرتبط را درک کنید.