بهبود عملکرد گروهی کسب و کار

2022-02-14T12:14:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

بهبود عملکرد گروهی کسب و کار

چگونه می توان عملکرد گروه کسب و کار را بهبود بخشید

کسب‌وکارهایی که می‌خواهند عملکرد خود را بهبود بخشند باید از برنامه‌ای پیروی کنند که شامل بیشترین بهره‌برداری از داده‌های خود و همچنین کارکنانشان باشد. باید استراتژی های حرفه ای در تعامل با گروه و کارکنان در پیش گرفت تا یک کسب و کار به موفقیت ختم شود. در زیر تعدادی از این روش ها آورده شده اند.


1. تفویض اختیار


(تفویض اختیار چیست و چرا مهم است)هر مدیری باید بداند که چگونه به طور مؤثر تفویض اختیار کند. با سپردن پروژه‌ها و مسئولیت‌های کلیدی به اعضای تیم، به آن‌ها احساس مشارکت و ارزش بیشتری می‌دهید.هنگام تفویض اختیار، با نقاط قوت کارمندان خود بازی کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها دانش و منابع لازم برای تکمیل وظیفه محول شده را دارند. مایل باشید که اجازه دهید آنها نیز شکست بخورند. کوتاه آمدن در یک پروژه یا ابتکار می تواند به عنوان یک تجربه یادگیری ارزشمند عمل کند که باعث رشد و توسعه مداوم آنها می شود.

2. با هم تصمیم بگیرید


دعوت از اعضای تیم برای مشارکت در فرآیند تصمیم گیری می تواند به راه حل های نوآورانه ای منجر شود که ممکن است به تنهایی به آن نرسیده باشید.یکی از مزایای اصلی تصمیم گیری تیمی این است که با توجه به دوره آنلاین Management Essentials، "تضاد سازنده" را دعوت می کند. افراد دیدگاه های متفاوتی را به روی میز می آورند و عقاید از پیش تعیین شده را در میان گروه به چالش می کشند.

با تشویق به بحث و در نظر گرفتن دیدگاه‌های مختلف، می‌توانید خلاقانه‌تر حل مسئله را تحریک کنید و به تیم خود در تصمیم‌گیری با کیفیت بالاتر کمک کنید.

3. کوچک مدیریت نکنید


یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران جدید و باتجربه، تمرکز بیش از حد بر جزئیات جزئی و مدیریت کوچک کارکنان است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مدیریت کوچک یکی از دلایل اصلی استعفای کارکنان است و می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

  • روحیه پایین
  • گردش مالی بالا
  • کاهش بهره وری


برای جلوگیری از مدیریت خرد، کمال گرایی را کنار بگذارید و به اعضای تیم خود قدرت دهید تا رویکردهای خود را برای تکمیل وظایف آزمایش کنند. با انجام این کار، می توانید زمان بیشتری را برای تمرکز بر اهداف سازمانی بزرگتر اختصاص دهید و حس اعتماد عمیقی را در بین تیم خود القا کنید.

4. ارتباط مؤثر برقرار کنید


ارتباطات برای عملکرد تیم بسیار مهم است. طبق گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، ارتباطات ضعیف می تواند منجر به طیفی از نتایج منفی شود، از جمله:

  • تاخیر یا شکست در تکمیل پروژه ها
  • سطوح استرس بیشتر
  • فروش از دست رفته


هنگام برقراری ارتباط با کارکنان خود، همدل باشید و فعالانه به افکار و نگرانی های آنها گوش دهید. این رویکرد نه تنها پویایی تیمی بازتر و مشارکتی ایجاد می کند، بلکه مهارت های هوش هیجانی شما را نیز تقویت می کند.

5. هدف داشته باشید


استفاده از قدرت هدف برای بسیاری از مشاغل اولویت بالایی دارد - و دلیل خوبی هم دارد. طبق گزارش EY و هاروارد بیزینس ریویو، 89 درصد از مدیران بر این باورند که احساس هدف مشترک باعث رضایت کارکنان می شود و 81 درصد احساس می کنند که شرکت های هدف محور محصولات و خدمات با کیفیت بالاتری ارائه می دهند.

با ارائه مثال‌های عینی از اینکه چگونه تلاش‌های کارکنان شما به مأموریت کلان شرکت‌تان کمک می‌کند و به اهداف سازمانی بزرگ‌تر برای تأثیرگذاری مثبت بر جامعه گره می‌زند، احساس هدف را در تیم خود آغشته کنید.

6. معتبر باشید


اصالت یک ویژگی رهبری بسیار ارزشمند است. در یک مطالعه اخیر، مشخص شد که ادراک کارکنان از رهبری معتبر، پیش بینی کننده اصلی رضایت شغلی است و می تواند نگرش های مرتبط با کار و شادی را بهبود بخشد.

از جمله ویژگی های کلیدی یک رهبر اصیل، توانایی القای ایمان به دیگران است. چه در حال نظارت بر یک ابتکار تغییر سازمانی یا رهبری یک جلسه مهم، با کارکنان خود صادق و شفاف باشید و از هدف شرکت خود برای تقویت انگیزه آنها و دستیابی به همسویی استفاده کنید.

7. اهداف واضح و قابل دستیابی را دنبال کنید


تعیین اهداف واقع بینانه برای رشد شخصی و حرفه ای بسیار مهم است. همچنین یک گام مهم در فرآیندهای مدیریت کلیدی، مانند اجرای استراتژی است.تحقیقات گوگل نشان می دهد که یکی از ویژگی های یک مدیر خوب داشتن چشم انداز و استراتژی واضح برای تیم خود است. هنگام تعیین اهداف تیم خود، مجموعه ای از اهداف کاملاً تعریف شده را برای کارمندان خود تعیین کنید و نقشه راهی از وظایف کوچکتر و عملی ایجاد کنید که برای دستیابی به آنها باید انجام شود.

با تقسیم فرآیند به مجموعه ای از موارد قابل تحویل، می توانید به کارکنان خود کمک کنید تا انگیزه و آمادگی بیشتری برای موفقیت داشته باشند.

8. قدرتمندی را مثال بزنید


تحقیقات نشان می‌دهد که مدیران 70 درصد از واریانس را در تعامل کارکنان تشکیل می‌دهند و نقش مهمی را که شما در تأثیرگذاری بر لحن و فرهنگ تیم خود بازی می‌کنید، برجسته می‌کنند.

هنگام مواجهه با چالش های تجاری، با حفظ آرامش تحت فشار، الگوی کارمندان خود باشید. به برخی از شجاع‌ترین رهبران تاریخ برای یافتن استراتژی‌هایی که می‌توانید برای گذر از سختی‌ها به کار ببرید، مانند ارنست شاکلتون، کاشف قطبی، راشل کارسون، فعال محیط‌زیست، و فردریک داگلاس، فعال الغا، نگاه کنید.

با نشان دادن شجاعت و خدمت به عنوان نمونه برای کارکنان خود، می توانید انعطاف پذیری را هم در درون خود و هم در بین تیم خود ایجاد کنید.

رهبری قوی برای عملکرد تیم حیاتی است. از طریق ایجاد یک تیم پویا با محوریت اعتماد، خدمت به عنوان یک مدافع برای کارکنان خود، و الگو قرار دادن در محل کار، می توانید مهارت ها را برای مدیریت موفقیت آمیز دیگران تقویت کنید و کارمندان خود را قادر کنید تا به طور مداوم عملکرد و ارائه بهتری داشته باشند.

مطالب مشابه

تفویض اختیار در مدیریت چیست؟
تفویض اختیار در مدیریت چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
ویژگی کارآفرینان موفق
ویژگی کارآفرینان موفق
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
روش های ذهنی کارآفرینان
روش های ذهنی کارآفرینان
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه یک برنامه کسب و کار بنویسیم؟
چگونه یک برنامه کسب و کار بنویسیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه