بازاریابی چیزی است که به کسب و کارها کمک می کند تا پیشرفت کنند. در کنار بازاریابی کلاسیک، شرکتها شروع به معرفی فناوریهای بازاریابی جدید در ترکیب کردهاند. اینجا جایی است که روندهای فناوری بازاریابی مفید هستند.
در حال حاضر، 60 درصد از کسب و کارها قصد دارند هزینه های MarTech خود را در 12 ماه آینده افزایش دهند تا درآمد آینده خود را دو برابر کنند.
نه تنها کسبوکارهای موجود از فناوری بازاریابی بهره میبرند، بلکه بسیاری از استارتآپها در حال توسعه نرمافزاری هستند تا به بازاریابان کمک کنند مانند Hubspot در سال 2006 رشد کنند.
در این مقاله، ما 6 مورد از محبوبترین روندهای فناوری بازاریابی که برای استارتاپها، کسبوکارهای کوچک و متوسط اعمال میشود، نگاه میکنیم.
68 درصد استارتاپ ها از ابزارهای فناوری بازاریابی استفاده می کنند – اما تعداد بسیار کمی برای آنها برنامه ریزی دارند.
قبل از اجرای پشته MarTech در پروژه، در مورد تاثیرگذارترین ابزارهای فناوری بازاریابی تحقیق کنید.
راه حل های فناوری بازاریابی جدید مزایای بسیار مهمی برای کسب و کارهای دیجیتال دارند، از جمله:
ادغام پشته MarTech فرآیند اتصال نرم افزار فناوری به محصول است.
52 درصد از بازاریابان می گویند ادغام پشته MarTech چالش برانگیزترین مانع برای شروع استفاده از روندهای فناوری بازاریابی است.
با این حال، برخی از صاحبان مشاغل، عملکردهای بیش از حد یا غیر ضروری MarTech را انتخاب می کنند که فرآیند بازاریابی را تحت فشار قرار می دهد.
واقعیت توسعه یافته اتوماسیونی است که به شخص اجازه می دهد وارد یک محیط مجازی شود. امکان تعامل با XR با استفاده از گوشی های هوشمند، تبلت ها، رایانه های شخصی و لپ تاپ ها وجود دارد.
واقعیت توسعه یافته (XR) از 3 نوع واقعیت در صنعت تجارت تشکیل شده است:
همه این سه نوع دارای قدرت فوق العاده ای برای جذب مشتری در صنعت رسانه هستند. آنها همچنین می توانند درک مشتری از محصولات را بهبود بخشند.
بازاریابان بر این باورند که هوش مصنوعی ابزار ارزشمندی است - 72 درصد از بازاریابان مورد بررسی در یک مطالعه PWC، هوش مصنوعی را یک "مزیت تجاری برای هر مشتری" می دانند.
امروزه هوش مصنوعی و ML دو مزیت اصلی برای پروژه های دیجیتال جدید دارند:
مدلهای بازاریابی مبتنی بر ML برای تغییر صنعت بازاریابی با موارد زیر تنظیم شدهاند:
بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است از اطلاعات دقیق در مورد الگوی خرید مشتریان استفاده کند. پیش بینی درخواست های کاربران و افزایش فروش بسیار مهم است.
امروزه مشاغل عمدتاً از هوش مصنوعی برای به دست آوردن بینش از تجزیه و تحلیل عمیق و شخصی سازی محتوای خود برای هر مصرف کننده استفاده می کنند.برای افزایش اطلاعات کاربردی درمورد هوش مصنوعی به مطلب جامع ما در این بار مراجعه نمایید.
هوش تجاری سیستمی از برنامهها و فناوریهای بازاریابی است که امکان جمعآوری دادهها را برای تجزیه و تحلیل فرآیندهای تجاری فراهم میکند.بیش از 46 درصد از کسب و کارهای کوچک برای برنامه ریزی استراتژی ها و اهداف صنعتی خود به ابزارهای بازاریابی اتوماسیون BI متکی هستند.
نرخ پذیرش BI در سال 2021 به 27 درصد افزایش یافته است.
سهولت استفاده، محبوبیت هوش تجاری در بین بازاریابان را توضیح می دهد. برای کنار آمدن با این کار نیازی به مهارت های برنامه نویسی نیست.نرم افزار هوش تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی پیچیده و علم داده است.
نرم افزار BI در سال 2023 شامل برخی از ویژگی های حیاتی مانند:
کلان داده یک مجموعه داده بزرگ و پیچیده است که نرم افزار پردازش داده سنتی قادر به مدیریت آن نیست. آن شامل
دادههای بزرگ نشان میدهد که شرکتها باید پول بیشتری را روی آنها خرج کنند. همچنین برای کاهش هزینه ها مفید است.
کلان داده به شرکت ها کمک می کند:
81 درصد از رهبران بازاریابی معتقدند که اندازه گیری تاثیر کسب و کار بسیار مهم است. با این حال، تجزیه و تحلیل کلان داده یک فرآیند چالش برانگیز است.
با توجه به Salesforce، 69٪ از مصرف کنندگان در ایالات متحده با مارک هایی که سریعتر از چت بات ها استفاده می کنند تعامل دارند. همین مطالعات نشان داده است که صاحبان شرکت های کوچک و متوسط در این استراتژی فناوری بازاریابی صرفه جویی می کنند. در نتیجه، خروج مشتری قابل توجهی وجود دارد.
چت بات ها ابزارهای دیجیتالی هستند که می توانند مخاطبین شما را به میزان قابل توجهی گسترش دهند. آنها همچنین به تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده های ارزشمند از مشتریان کمک می کنند.
برای اینکه چت بات ها موثر باشند، نباید مزاحم و تحریک کننده باشند. بسیاری از شرکتها در تلاش هستند تا آنها را تا حد امکان واقعی کنند. ایجاد توهم ارتباط انسانی 24/7 ضروری است.