نحوه فروش مستقیم از طریق رسانه های اجتماعی

2023-04-21T08:14:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

نحوه فروش مستقیم از طریق رسانه های اجتماعی

در حالی که رسانه‌های اجتماعی ابزاری فوق‌العاده برای ایجاد مخاطب و افزایش آگاهی برای برند یا کسب‌وکار شما هستند، می‌توانند روشی خارق‌العاده برای فروش مستقیم محصولات یا خدمات شما به مشتریانتان نیز باشند.

نحوه فروش شما در رسانه های اجتماعی می تواند به پلتفرمی که استفاده می کنید و اهداف شما بستگی دارد. قبل از اینکه به نحوه فروش در رسانه های اجتماعی فکر کنید، مهم است که به این فکر کنید که مشتری هدف شما کجا می تواند پیدا شود و در کدام پلتفرم ها می توانند پیدا شوند.

آژانس های بازاریابی رسانه های اجتماعی برتر پیشنهاد می کنند که ابتدا باید در مورد پلتفرم های خود تصمیم بگیرید و سپس اهداف خاصی را برای هر کدام تعیین کنید، زیرا معیارها و نشانه های موفقیت بسته به کانالی که انتخاب کرده اید کمی متفاوت خواهد بود.


برای کمک به شروع، بیایید نگاهی به برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در اطراف بیندازیم و اینکه چگونه می‌توانید با فروش در هر یک از آنها شروع کنید.

فروش در فیس بوک

فیس بوک بیشترین مخاطب را در بین تمام شبکه های اجتماعی موجود امروز دارد. با نزدیک به 2.45 میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصت‌های کسب‌وکارها، برندها و افراد برای فروش از طریق پلتفرم هرگز بهتر نبوده است.

در اینجا چند روش مختلف برای فروش در فیس بوک آورده شده است:

فروشگاه های فیس بوک
فیسبوک در پاسخ به اینکه کسب‌وکارها و برندهای بیشتری به سمت فروش آنلاین روی آورده‌اند، فیس‌بوک Shops را راه‌اندازی کرد، یک تجربه خرید اول از طریق تلفن همراه که در آن کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی یک فروشگاه آنلاین در فیس‌بوک و اینستاگرام به صورت رایگان ایجاد کنند.

از طریق فروشگاه‌های فیس‌بوک، می‌توانید مواردی را که می‌خواهید به آنها اختصاص دهید انتخاب کنید و از طریق پیام‌رسانی مستقیم WhatsApp، Messenger یا Instagram با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این ویژگی ها هنگام تعامل با مشتریان به شما انعطاف زیادی می دهد.

تبلیغات فیسبوک
اگر تا به حال کسب و کار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کرده باشید، احتمالاً قبلاً با تبلیغات فیس بوک مواجه شده اید. از طریق پلت فرم تبلیغاتی فیس بوک، می توانید دقیقاً نوع مشتری مورد نظر خود را شناسایی کنید.

فیس بوک به شما اجازه می دهد:

  • مخاطبان اصلی بر اساس سن کاربر، علایق، جغرافیا و موارد دیگر را تشخیص دهید
  • مخاطبان سفارشی که به شما امکان می دهد تبلیغات خود را برای کسانی که قبلاً با تجارت شما درگیر بوده اند، آنلاین یا آفلاین هدف قرار دهید
  • مخاطبان مشابه، بنابراین می‌توانید به افراد جدیدی دسترسی پیدا کنید که علایقشان مشابه است یا با بهترین مشتریان شما همپوشانی دارد.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف مخاطبان فیس بوک و مراحل اولیه شروع تبلیغات فیس بوک، می توانید صفحات پشتیبانی کسب و کار فیس بوک را بررسی کنید.

فروش در اینستاگرام

اینستاگرام با داشتن یک میلیارد کاربر ماهانه، از نظر محبوبیت از فیس بوک فاصله چندانی ندارد و رشد آن هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد. این به برندها و مشاغل فرصت عالی برای فروش محصولات و خدمات خود از طریق پلتفرم می دهد.

فروش محصولات در اینستاگرام
برای شروع فروش محصولات در اینستاگرام، باید مطمئن شوید که یک پروفایل تجاری اینستاگرام راه اندازی کرده اید. هنگامی که یک نمایه تجاری راه اندازی کردید، می توانید:

  • پیگیری کنید که نمایه شما هر هفته چند دنبال کننده جدید دریافت می کند
  • اطلاعات جمعیتی عمیق درباره فالوورهای شما مانند موقعیت مکانی، سن و جنسیت آنها
  • در کنار این مشخصات جمعیتی، داشتن پروفایل تجاری در اینستاگرام به شما امکان می دهد به خرید اینستاگرام دسترسی داشته باشید. مشابه خرید فیس بوک، خرید اینستاگرام به شما امکان می دهد یک ویترین فروشگاهی همه جانبه ایجاد کنید که بهترین محصولات شما را به مشتریان خود نشان دهد.

فروش در توییتر

اگرچه فروش از طریق توییتر ممکن است به اندازه فروش از طریق فیس بوک یا اینستاگرام نباشد، اما همچنان یک پلت فرم عالی برای فروش محصولات یا خدمات از طریق و افزایش آگاهی از کسب و کار یا برند شما است.

چند راه مختلف برای کسب درآمد از طریق توییتر وجود دارد، از جمله:

تبلیغات و توییت های تبلیغاتی
وقتی تبلیغات توییتر را شروع می کنید، این گزینه را خواهید داشت که بین تبلیغ توییت های خود یا اجرای تبلیغات توییتر یکی را انتخاب کنید.

اگر انتخاب کنید توییت‌های خود را تبلیغ کنید، توییت‌هایی که انتخاب می‌کنید دوباره در جریان‌های توییتر یا نتایج جستجوی توییتر کاربران خاص ظاهر می‌شوند. این توییت‌ها می‌تواند شامل پیوندهای مستقیم به صفحات محصول در وب‌سایت شما باشد، تا مخاطبان شما بتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولی که می‌فروشید ثبت‌نام کنند.

تبلیغات توییتر جامع‌تر هستند و به شما این امکان را می‌دهند که از گروه‌های مختلف توییت برای دستیابی به یک هدف واحد برای برند خود استفاده کنید. از طریق قرار دادن تبلیغات توییتر، می توانید کمپینی برای افزایش حساب فالوور خود، افزایش بازدید یا تبدیل وب سایت خود، جمع آوری ایمیل از افرادی که به کسب و کار شما ابراز علاقه می کنند و موارد دیگر راه اندازی کنید.

بازاریابی وابسته
توییتر یک پلتفرم عالی نه تنها برای فروش محصولات یا خدمات، بلکه برای فروش و تبلیغ محصولات برندهای دیگر در حوزه یا صنعت شما است.

اگر تا به حال به عنوان یک شرکت وابسته برای فروش خدمات یا محصولات یک شرکت ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید از توییتر برای تعامل با سایر افراد در بازار هدف خود و تبلیغ هر محصول یا خدمات مرتبطی که ممکن است برای آنها مفید باشد، استفاده کنید. این رویکرد به ویژه اگر روابط خوبی با افراد یا برندهای دیگر در بازار هدف خود ایجاد کرده باشید، و اگر قبلاً فالوورهای قوی در توییتر ایجاد کرده باشید، بسیار خوب عمل می کند.

فروش محصولات یا خدمات خودتان
در کنار تبلیغ محصولات و خدمات برندهای دیگر، می توانید از توییتر برای فروش محصولات خود استفاده کنید. اگر مخاطبان زیادی در توییتر دارید، می‌توانید لینک‌هایی را به محصولات و خدمات خود توییت کنید. این به ویژه در صورتی موثر است که مخاطبان خود را به دقت انتخاب کرده باشید و دنبال کنندگان شما به جایگاه و برند شما علاقه مند باشند.

مراقب باشید که لینک های زیادی به محصولات یا خدمات خود پست نکنید، ارسال محتوای مفید، پاسخ به سوالات مشتری و ارسال لینک به محصولات خود در صورت لزوم، رویکرد بلندمدتی بسیار بهتر از ارسال پیوند به محصولات یا خدمات شما در هر توییت است.

بستر مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید

فیس بوک، اینستاگرام و توییتر تنها پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیستند که می توانید در آنها بفروشید. برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پلتفرم رسانه اجتماعی برای کسب و کار یا برند شما بهترین است، وقت بگذارید و سپس می توانید تصمیم بگیرید که کدام محصولات یا خدمات را می خواهید بفروشید و استراتژی که می خواهید اتخاذ کنید.

مطالب مشابه

چگونه یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق بسازیم؟
چگونه یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق بسازیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
روش های استفاده ازChatGPT در کسب و کار(بخش دوم)
روش های استفاده ازChatGPT در کسب و کار(بخش دوم)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
روش های استفاده ازChatGPT در کسب و کار(بخش اول)
روش های استفاده ازChatGPT در کسب و کار(بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
تفاوت کار سخت و کار هوشمند
تفاوت کار سخت و کار هوشمند
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه