ابزارهای چت بات مانند ChatGPT به طور غیرقابل برگشتی نحوه کار ما را تغییر می دهند. از زمانی که اپلیکیشن پردازش زبان در نوامبر گذشته منتشر شد، بررسیها نشان میدهد که تقریباً نیمی از شرکتهای آمریکایی آن را انتخاب کردهاند و 93 درصد از این شرکتها به دنبال گسترش بیشتر استفاده از آن در ماههای آینده هستند.
جدا از بحث های اخلاقی و فلسفی، ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی امکانات بی حد و حصری را برای کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت هستند ارائه می دهد. و با توجه به توانایی ربات چت در پاسخگویی به هر درخواست انسانی، محدودیتی در کار نیست.
برای اینکه بفهمیم دقیقاً چگونه از برنامه در محل کار استفاده می شود، از مشاغل در طیف گسترده ای از صنایع پرسیدیم که در حال حاضر چگونه ChatGPT را به کار می برند. ما همچنین از کارمندان خواستیم تجربیات خود را با این برنامه به اشتراک بگذارند تا تصویر واضح تری از نحوه شکل دادن این ابزار به آینده کار داشته باشند.
از تجزیه و تحلیل داده ها تا وظایف دستیار، برنامه های ChatGPTs بسیار گسترده هستند. در این مطلب چند روشی که کسب و کارها در حال حاضر از برنامه OpenAI استفاده می کنند آورده شده است.همچنین برای مطالعه روش های بیشتر استفاده از این ابزار به بخش دوم این مطلب که بسیار کاربردی خواهد بود مراجعه نمایید.
چند دهه است که چت بات ها به تیم های خدمات مشتری کمک می کنند تا فعالیت ها را خودکار کنند. با این حال، اکنون استفاده از هوش مصنوعی با استفاده از ChatGPT دموکراتیزهتر شده است، کسبوکارها از این فناوری برای انجام عملکردهای پیشرفتهتر خدمات مشتری استفاده میکنند.
پارکر هین، مدیر عامل شرکت بازاریابی دیجیتال پارکر مارکر، از این ابزار برای مدیریت درخواست های خدمات مشتری و ردیابی داده های مشتری به طور همزمان استفاده می کند. هین ادعا کرد که با اجازه دادن برای پردازش سریعتر و دقیقتر دادههای مصرفکننده نسبت به روشهای دستی، این امکان را به او میدهد تا «در زمان صرفهجویی کند و کارایی را به حداکثر برساند»، و در نتیجه روش کسبوکار شرکتش را تغییر دهد.
فرهان عدوانی از Ncctting Tools نیز از چت بات ها برای این منظور استفاده می کند. آدوانی توضیح میدهد که با انجام این کار، به کسبوکارش کمک میکند تا اطلاعات را بهطور دقیق پیدا کند، و زمان پاسخگویی به سؤالات مشتریان را کاهش میدهد.
ChatGPT می تواند ابزار مفیدی برای ساده کردن عملیات ارتباطات نیز باشد. Alice Wi از شرکت روابط عمومی Mind Meld PR از ChatGPT برای تغییر محتوا برای رسانه های مختلف از جمله پست های رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ و ایمیل ها استفاده می کند. به طور خاص، او قبل از افزودن برخی از " جزئیات اضافی" خود از این برنامه برای تولید یک محتوای واضح و منحصر به فرد استفاده می کند.
ما این ابزار را برای هر کسب و کار کوچکی که به دنبال ایجاد محتوای بیشتر برای وب سایت، حساب های اجتماعی یا بازاریابی است توصیه می کنیم. قطعاً این یک رشد سریع برای بازاریابی ما بوده است.» – آلیس وی، همکار روابط عمومی از Mind Meld PR
در حالی که Wi ChatGPT را برای مشاغل کوچک تأیید می کند، او توصیه هایی را ارائه می دهد. او هشدار می دهد: "همیشه آنچه را که تولید می کند دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که واقعی و دقیق است"، "شما نمی خواهید ناخواسته چیزی بحث برانگیز پست کنید، یا قول هایی بدهید که نمی توانید انجام دهید."
ChatGPT در حال ایجاد موج های بزرگ در صنعت نرم افزار است. یکی از مهندسان داده از دیترویت به Tech.co گفت که وقتی در پروژه ای گیر می کند از چت بات استفاده می کند. او توضیح داد: «اگر میدانید چگونه دستورات صحیح بدهید، میتواند به شما در زمینه منطق کد، خطاهای نحوی و حتی تغییر کد از یک زبان برنامهنویسی به زبان دیگر کمک کند».
مهندس نرمافزار دیگری فاش کرد که ChatGPT به او کمک میکند تا قطعههای کد پیچیدهتری ایجاد کند که به مشتریانش کمک میکند تا بتوانند در وبسایتهای خود برای فیلتر کردن محصولات، ایجاد برنامههای عضویت و ردیابی تعاملات مصرفکننده استفاده کنند.
علاوه بر سادهسازی فرآیندهای اصلی، این اپلیکیشن توسط کارمندان برای انجام انواع وظایف اداری مانند ورود دادهها و مدیریت ایمیل استفاده میشود.
"من نسبت به انفجار اخیر ChatGPT در محل کار بسیار مثبت هستم. این یک پیشرفت هیجان انگیز است که قطعاً این پتانسیل را دارد که روش کار مردم را متحول کند." – عبدالله پرم، مدیر عامل بلاگرزنید
بنیانگذار Bloggersneed Abdullah Prem - که از چت بات برای این اهداف استفاده می کند - به Tech.co می گوید که این ابزارها کارایی او را به حداکثر می رساند و در وقت او صرفه جویی می کند. پرم حتی پیشبینی میکند که ChatGPT فرآیندهای اصلی در محل کارش را تغییر میدهد و شیوه کار افراد در بخشهای مختلف را در سالهای آینده متحول میکند.
ChatGPT همچنین به کارمندان کمک می کند تا یکی از سخت ترین وظایف را انجام دهند - نوشتن ایمیل.
لوک لاولدی، توسعه دهنده تبلیغات در BlueOptima، آریزونا از ابزار هوش مصنوعی برای ارسال ایمیل های شخصی استفاده می کند. بسته به اینکه Lovelady به چه کسی ایمیل میفرستد، او به ChatGPT یک پیام حاوی اطلاعاتی در مورد مشتری ارسال میکند. سپس، او می گوید که یک ایمیل شخصی سازی شده با استفاده از چارچوب AIDA بنویسد و در پایان یک CTA اضافه کند.
نماینده آریزون همچنین از این ابزار برای ایجاد اسکریپتهای تماس اصلی با ارائه پیشنهادهای با ارزش، موارد جذاب و مشکلاتی که مشتریان بالقوه ممکن است با آنها مواجه شوند، استفاده میکند. علاوه بر این کار، این برنامه ثابت می کند که یک صرفه جویی در زمان نیز دارد. او تخمین میزند که با کاهش زمانی که معمولاً صرف فکر کردن، ساختارسازی و نوشتن مطالب میشود، از یک تا دو ساعت در روز صرفهجویی میکند.
برای خواندن ادامه این لیست جذاب به بخش دوم مراجعه نمایید.