کسبوکارها میتوانند با ایجاد استراتژی هدفگیری مجدد، کاربران قبلی وبسایت یا صفحات رسانههای اجتماعی خود را تشویق به بازگشت کنند. شما می توانید یاد بگیرید که یک کمپین هدف گذاری مجدد برای کمک به افزایش فروش برای شرکت خود انجام دهید.
هدف گذاری مجدد یک روش تبلیغاتی است که از تبلیغات هدفمند برای جلب توجه بازدیدکنندگان قبلی وب سایت استفاده می کند. فرآیند هدفگیری مجدد به افرادی که محصول یا خدمات شما را در اولین بازدید از وبسایت شما خریداری نکردهاند، یادآوری میکند که کالاهایی را که مشاهده میکردند بازگردند و خریداری کنند. همچنین می تواند مشتریان قبلی را دوباره جذب کند.
دو نوع هدف گذاری مجدد وجود دارد: استاتیک و پویا. هدف گذاری مجدد استاتیک از تبلیغات خاصی برای هدف قرار دادن کاربران استفاده می کند، بسته به اینکه کدام صفحات وب سایت شما را مشاهده کرده اند. این به کسب و کار شما اجازه می دهد تا کل مخاطبان، مانند خریداران قبلی را در مقابل یک کاربر فردی هدف قرار دهد. هدف گذاری مجدد پویا تبلیغات را برای هر خریدار خاص سفارشی می کند. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل رفتار کاربر برای تعیین اینکه چه محصولی را باید تبلیغ کرد و چه زمانی آن را انجام داد.
هم هدفگیری مجدد استاتیک و هم پویا، اشکالی از هدفگیری رفتاری هستند که مشتریان را با توجه به رفتارهای آنلاین آنها هدف قرار میدهند. برخی از سرویسها میتوانند رفتارها را در دستگاههای دسکتاپ، تبلت و تلفن همراه ردیابی کنند که منجر به دادههای خاص تری در مورد عادات آنلاین افراد میشود.
هدف گذاری مجدد راهی برای تبدیل ترافیک وب سایت به فروش است. همچنین میتواند ابزاری برای تعامل با مشتریانی باشد که قبلاً محصول یا خدمات شما را خریداری کردهاند و شاید به آنها اطلاع دهد که محصول جدیدی در سایت شما وجود دارد. هدف گذاری مجدد تبلیغات نیز روشی سودمند برای تبلیغ فروش به خریداران علاقه مند و ایجاد فضا برای موجودی جدید است.
کسبوکارها در بسیاری از صنایع از هدفگذاری مجدد برای فروش محصولات و خدمات استفاده میکنند. بازاریابان و فروشندگان بیشترین احتمال ایجاد کمپین های هدف گذاری مجدد را دارند زیرا آنها مسئول جلب توجه کاربران وب برای کمک به افزایش فروش هستند.
هدف گذاری مجدد شامل استفاده از ابزارهایی برای ردیابی رفتار کاربران برای تبلیغ محصولات پس از خروج آنها از وب سایت شما است. به عنوان مثال، کاربر ممکن است از سایت شما بازدید کند، چند محصول را مرور کند و سپس آن را ترک کند. سپس کاربر هنگام استفاده از وبسایتهای دیگر، مانند رسانههای اجتماعی و ایمیل، تبلیغات محصولاتی را که مشاهده کرده است، میبیند. هدف از هدف گذاری مجدد متقاعد کردن کاربر برای کلیک بر روی یکی از این تبلیغات و خرید محصول یا خدمات شما است.
هدفگذاری مجدد با یادآوری علاقه کاربران به محصول یا خدمات شما در دستگاههای مختلف در زمانهای خاص عمل میکند و احتمال بازگشت به سایت شما و خرید را افزایش میدهد.
در اینجا مراحل هدف گیری مجدد کاربران در وب سایت شما آمده است:
1. مخاطبان خود را شناسایی کنید
اولین قدم برای هدف گذاری مجدد این است که مشخص کنید می خواهید روی چه کاربرانی تمرکز کنید. این مخاطبان اغلب بازدیدکنندگان قبلی وب سایت هستند که هنوز چیزی از کسب و کار شما خریداری نکرده اند. با این حال، میتوانید کمپین خود را بر روی کاربران رسانههای اجتماعی که با محتوای شما درگیر هستند یا افرادی که محصول یا خدمات شما را در گذشته خریداری کردهاند، متمرکز کنید.
2. بودجه خود را تعیین کنید
بودجه شما تعیین می کند که چه تعداد منابع می توانید برای کمپین هدف گذاری مجدد اختصاص دهید و چه ابزارهایی در محدوده قیمتی شما در دسترس کسب و کار شما هستند. برخی از خدمات به ازای هر کلیک تبلیغات هزینه دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر به ازای هر تبلیغ هزینه دریافت می کنند، بنابراین هنگام شروع یک کمپین هدف گذاری مجدد، توجه مهمی است.
3. پلتفرم خود را انتخاب کنید
پلتفرم های مختلفی برای هدف گذاری مجدد وجود دارد، از رسانه های اجتماعی گرفته تا وب سایت های تبلیغاتی.
ابزارهای جمعیت شناختی در سایت های رسانه های اجتماعی آنها را به مکانی قدرتمند و محبوب برای اجرای کمپین های هدف گذاری مجدد تبدیل می کند. این ابزارها به شما این امکان را میدهند که بر اساس رفتار مخاطبان وسیع یا خاص را برای هدفگذاری مجدد انتخاب کنید. به عنوان مثال، میتوانید به سادگی هر فردی را که از وبسایت شما بازدید کرده است، بدون خرید چیزی دوباره هدفگیری کنید، یا همچنین میتوانید مشتریانی را در یک گروه سنی خاص که قبلاً چیزی از وبسایت شما خریداری کردهاند، دوباره هدفگیری کنید.
سایر سرویسها میتوانند میزبان کمپینهای هدفگیری مجدد شما باشند، معیارها را ردیابی کنند و به کسب بینش در مورد اثربخشی کمپین هدفگیری مجدد شما کمک کنند.
4. تبلیغات را ایجاد کنید
هنگامی که ابزار خود را انتخاب کردید، باید تبلیغاتی را برای کمپین هدف گذاری مجدد خود طراحی کنید. در زیر چند ویژگی تبلیغاتی با هدفگذاری مجدد موفق آورده شده است.
تبلیغات هدفگذاری مجدد خوب، مختصر و برای بیننده جالب هستند و از سبکهای طراحی و تایپوگرافی برند پیروی میکنند. پلتفرمهای مختلف وضوح و اندازههای خاصی برای تبلیغات دارند، بنابراین برای راهنمایی در مورد ابعاد تبلیغات حتماً با پلتفرمی که قصد استفاده از آن را دارید، مشورت کنید.
5. نتایج را ارزیابی کنید
هنگامی که کمپین هدف گذاری مجدد خود را شروع کردید، مهم است که پیشرفت آن را دنبال کنید. اکثر پلتفرمها دارای تجزیه و تحلیل داخلی هستند که میتوانند موفقیت هدفگذاری مجدد را ردیابی کنند. تجزیه و تحلیل هایی که در مورد استراتژی هدف گیری مجدد شرکت خود جمع آوری می کنید می تواند به افزایش موفقیت مداوم آن کمک کند. این روند دادهها همچنین ممکن است ایدههایی در مورد هدفگیری مجدد مخاطبان کمپین در آینده و روشهایی برای هدفگیری مجدد به شما ارائه دهد.