بازاریابی داده-محور، این است که استراتژی بازاریابی خود را بر اساس اطلاعات کمی و نه کیفی که در مورد علایق مشتریان خود جمع آوری کردهاید، پایهگذاری کنید. در این مقاله به تکنیکهای مبتنی بر داده اشاره می کنیم که از طریق آنها می توان به اهداف بازاریابی در زمینههای افزایش فروش محصول و جلب مشتری دست یافت.
کمپین های شخصی و بسیار هدفمند
بازاریابی مبتنی بر داده می تواند به شما در ایجاد کمپینهای بسیار هدفمند کمک کند که در آنها می توانید پیامهای شخصی برای هر مشتری ارسال کنید. دادهها به شما بینش کافی درباره علایق، شیوه زندگی و فعالیت های آنلاین هر مشتری را ارائه می دهند.
روی کالاهای پرفروش سرمایه گذاری کنید
بازاریابی مبتنی بر داده به شما کمک می کند تا کالاهای خاصی را که از طریق فروش شما پیشرو هستند شناسایی کنید. این به شما قدرت مدیریت زمان و هزینهکرد بهینه بودجه می دهد.
مشتریان خود را تقسیم بندی کنید
تقسیم بندی رفتارها، عادات و جمعیت شناسی مشتریان احتمالی با استفاده از دادهها می تواند به شما در سازماندهی آنها کمک کند. این باعث می شود که اقدامات بازاریابی خود را راحتتر تنظیم کنید.
علایق مشتریان خود را از قبل بشناسید
بازاریابی مبتنی بر داده می تواند به شما کمک کند علایق و ترجیحات مشتریان را بشناسید. بنابراین میتوانید آنها را با پیام های کاملی که توجه آنها را جلب می کند، هدف قرار دهید و آنها را ترغیب کنید تا با شما تجارت کنند.
سر و صدا بپا کنید
عرضه محصول جدید به این معنا نیست که سر و صدا ایجاد کند بلکه خودتان باید برای تبلیغ محصول سر و صدا کنید تا افزایش فروش داشته باشید. بازاریابی مبتنی بر داده می تواند نیاز یا خواسته ای برای محصول شما ایجاد کند. وقتی مصرف کنندگان ارزش محصول جدید شما را می دانند احتمال خرید آن بیشتر میشود.
توسعه محصول خود را بهبود بخشید
دادهها می توانند قبل از مطرح شدن نیازها؛ خواسته ها و علایق مشتریان آینده را به شما اطلاع دهند. وقتی ارزش و ویژگیهای محصولات خود را مطابق با خواستههای مصرفکنندگان تنظیم کنید، موفقیت بیشتری در عرضه محصول خواهید داشت.
تجربه بهتری را برای مشتریان خود ایجاد کنید
با داشتن بینش کافی نسبت به مخاطبان احتمالی خود، درآمد بیشتری برای شرکت خود به ارمغان میآورید. همچنین تجربه خرید بهتری را برای مشتریان خود ارائه می دهید. مردم نمی خواهند با تبلیغات غیرمرتبط بمباران شوند.
فرصت های فروش را افزایش می دهد
دادهها می توانند به شما کمک کنند از فرصت های افزایش فروش که قبلا برای شما ناشناخته بود استفاده کنید.