مزایای بازاریابی داده محور از مسیر شناخت علایق مشتریان

2021-10-22T18:10:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 2 دقیقهدرجه کیفی A

مزایای بازاریابی داده محور از مسیر شناخت علایق مشتریان

بازاریابی داده-محور، این است که استراتژی بازاریابی خود را بر اساس اطلاعات کمی و نه کیفی که در مورد علایق مشتریان خود جمع آوری کرده‏اید، پایه‏گذاری کنید. در این مقاله به تکنیک‏های مبتنی بر داده اشاره می کنیم که از طریق آنها می توان به اهداف بازاریابی در زمینه‏های افزایش فروش محصول و جلب مشتری دست یافت.

بازاریابی داده-محور

کمپین های شخصی و بسیار هدفمند
بازاریابی مبتنی بر داده می تواند به شما در ایجاد کمپین‏های بسیار هدفمند کمک کند که در آنها می توانید پیام‏های شخصی برای هر مشتری ارسال کنید. داده‏ها به شما بینش کافی درباره علایق، شیوه زندگی و فعالیت های آنلاین هر مشتری را ارائه می دهند.

روی کالاهای پرفروش سرمایه گذاری کنید
بازاریابی مبتنی بر داده به شما کمک می کند تا کالاهای خاصی را که از طریق فروش شما پیشرو هستند شناسایی کنید. این به شما قدرت مدیریت زمان و هزینه‏کرد بهینه بودجه می دهد.

مشتریان خود را تقسیم بندی کنید
تقسیم بندی رفتارها، عادات و جمعیت شناسی مشتریان احتمالی با استفاده از داده‏ها می تواند به شما در سازماندهی آنها کمک کند. این باعث می شود که اقدامات بازاریابی خود را راحت‏تر تنظیم کنید.

علایق مشتریان خود را از قبل بشناسید
بازاریابی مبتنی بر داده می تواند به شما کمک کند علایق و ترجیحات مشتریان را بشناسید. بنابراین می‎توانید آنها را با پیام های کاملی که توجه آنها را جلب می کند، هدف قرار دهید و آنها را ترغیب کنید تا با شما تجارت کنند.

سر و صدا بپا کنید
عرضه محصول جدید به این معنا نیست که سر و صدا ایجاد کند بلکه خودتان باید برای تبلیغ محصول سر و صدا کنید تا افزایش فروش داشته باشید. بازاریابی مبتنی بر داده می تواند نیاز یا خواسته ای برای محصول شما ایجاد کند. وقتی مصرف کنندگان ارزش محصول جدید شما را می دانند احتمال خرید آن بیشتر می‏شود.


توسعه محصول خود را بهبود بخشید
داده‏ها می توانند قبل از مطرح شدن نیازها؛ خواسته ها و علایق مشتریان آینده را به شما اطلاع دهند. وقتی ارزش و ویژگی‏های محصولات خود را مطابق با خواسته‏های مصرف‏کنندگان تنظیم کنید، موفقیت بیشتری در عرضه محصول خواهید داشت.

تجربه بهتری را برای مشتریان خود ایجاد کنید
با داشتن بینش کافی نسبت به مخاطبان احتمالی خود، درآمد بیشتری برای شرکت خود به ارمغان می‏آورید. همچنین تجربه خرید بهتری را برای مشتریان خود ارائه می دهید. مردم نمی خواهند با تبلیغات غیر‎مرتبط بمباران شوند.

فرصت های فروش را افزایش می دهد
داد‏ه‏ها می توانند به شما کمک کنند از فرصت های افزایش فروش که قبلا برای شما ناشناخته بود استفاده کنید.

مطالب مشابه

یک نقشه راه بدیع جهت سرمایه گذاری برای راه اندازی استارتاپ
یک نقشه راه بدیع جهت سرمایه گذاری برای راه اندازی استارتاپ
Alternate Text Tavana
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
تفاوت بینش و کنش کارمندان و کارآفرینان در فرایند کار و اصل موفقیت
تفاوت بینش و کنش کارمندان و کارآفرینان در فرایند کار و اصل موفقیت
Alternate Text ماجراجو
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
راه های فریلنسر شدن در بازار مستقل کار
راه های فریلنسر شدن در بازار مستقل کار
Alternate Text ماجراجو
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 2 دقیقه
برندسازی شخصی چیست و چرا اهمیت دارد؟
برندسازی شخصی چیست و چرا اهمیت دارد؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه