برندسازی شخصی چیست و چرا اهمیت دارد؟

2024-03-27T06:25:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

برندسازی شخصی چیست و چرا اهمیت دارد؟

برندسازی شخصی روشی عمدی و استراتژیک برای تعریف و بیان ارزش شماست.

ایوری و همکارش، ریچل گرینوالد، همکار اجرایی HBS، در هاروارد بیزینس ریویو می نویسند: «این ترکیبی از تداعی ها، باورها، احساسات، نگرش ها و انتظاراتی است که مردم به طور جمعی درباره شما دارند.

آنها توضیح می دهند که هدف برندسازی شخصی این است که اطمینان حاصل شود که روایت در مورد شما این است:

  • دقیق: درست است؟
  • منسجم: آیا منطقی است؟
  • قانع کننده: آیا مردم را جذب می کند؟
  • متمایز شده: آیا نشان می دهد که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟


اگر برند شخصی خود را ایجاد نکنید، ممکن است مفروضات و تصورات دیگران از شما با این چهار ویژگی هماهنگ نباشد. با درگیر شدن در برندسازی شخصی، می‌توانید آنچه را که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید و به طور مؤثر انجام دهید، تعریف کنید.

چرا برندسازی شخصی مهم است؟

با تعیین ارزش منحصر به فرد خود و زندگی به گونه ای که آن را ترویج می کند، می توانید به دلیل ویژگی های تعیین کننده خود شناخته شوید. این شهرت می‌تواند به جذب فرصت‌هایی در شغل و زندگی شما کمک کند که با خود واقعی شما همسو باشد.

چگونه برند شخصی خود را بسازید؟

1. هدف خود را مشخص کنید
اولین قدم برای ایجاد برند شخصی، شناسایی ارزش ها، اهداف و مقصود شماست.

با پرسیدن از خود شروع کنید:

  • من به چه چیزی اهمیت می دهم؟
  • ارزش های من چیست؟
  • می خواهم مردم درباره من چه بدانند؟
  • چگونه می خواهم از خودم تعریف کنم؟
  • چه چیزی مرا خاص می کند؟
  • چگونه برای دیگران ارزش قائل شوم؟

هنگام طوفان فکری، زندگی حرفه ای یا شخصی خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که در مورد مخاطبان خود فکر می کنید.

پس از آن، جمله‌ای بیاورید که به وضوح بیان می‌کند که شما چه کسی هستید و چه ارزشی ارائه می‌دهید - این پیشنهاد ارزش شماست. به عنوان مثال: "من یک مدیر رسانه های اجتماعی با تجربه در صنعت پوشاک ورزشی هستم که مشتاق توانمندسازی تیمم هستم."

انواع مختلفی را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی معتبر و تاثیرگذار است.

2. ارزش ویژه برند شخصی خود را حسابرسی کنید
در مرحله بعد، نام تجاری شخصی فعلی خود را بررسی کنید. حتی قبل از اینکه آگاهانه تصمیم بگیرید که یکی را بسازید، دیگران تصورات و دانشی درباره شما دارند.

چه شکافی بین برند شخصی فعلی شما و برندی که می خواهید پیاده سازی کنید وجود دارد؟ چگونه می توانید از اعتبار و سرمایه اجتماعی و فرهنگی خود برای ارائه نسخه جدید استفاده کنید؟

3. یک روایت بسازید
هنگامی که هدف و برند شخصی فعلی خود را درک کردید، داستان هایی را جمع آوری کنید که ارزش پیشنهادی شما را نشان می دهد. در حالی که بیانیه یک خطی می تواند موثر باشد، اغلب باید ارزش خود را در تنظیمات مکالمه ثابت کنید.

به عنوان مثال، اگر یکی از عوامل تمایز شما این است که ریسک‌های جسورانه و در عین حال حساب شده را می‌پذیرید، ممکن است داستانی درباره زمانی که ریسک کرده‌اید بگویید. 

چه تجربیاتی بهترین ویژگی های شما را نشان می دهد؟ فهرستی را در جیب پشتی خود بنویسید.

 

4. ارتباط و تجسم نام تجاری خود
پس از برنامه ریزی نام تجاری شخصی خود، با شناسایی رسانه هایی که از طریق آنها می توانید ارزش خود را ارتقا دهید، با آن ارتباط برقرار کنید. درست مانند بازاریابی محصولات و خدمات، می‌توانید از ترکیبی از رسانه‌های پولی، دارای مالکیت و کسب درآمد استفاده کنید تا ارزش پیشنهادی و داستان‌های خود را برای شبکه گسترده‌تری در دسترس و قابل مشاهده کنید.

در حالی که ممکن است به نظر غیرطبیعی باشد که خودتان را مانند یک محصول بازاریابی کنید، اما به خاطر داشته باشید که فرصت هایی را جذب می کند که با ارزش منحصر به فرد شما همخوانی دارند. با افزایش دید خود، می توانید برای افراد بیشتری ارزش ایجاد کنید.

شما همچنین می توانید با تجسم برند شخصی خود در تعاملات چهره به چهره ارتباط برقرار کنید. آنها را به عنوان فرصتی برای نشان دادن اینکه چه کسی هستید در نظر بگیرید.

تجسم برند شما همچنین به معنای برداشتن گام هایی برای تقویت ارزش منحصر به فرد شما است. برای مثال، اگر شما یک مهندس ماهر هستید که می‌خواهید مهارت‌های رهبری خود را بهبود بخشید، اجرای یک برنامه رهبری نه تنها می‌تواند به شما در ایجاد این مهارت‌ها و کسب تخصص کمک کند، بلکه نشان‌دهنده این است که در انجام این کار جدی هستید.

5. نام تجاری خود را اجتماعی کنید
در حالی که شما بهترین مدافع خود هستید، قدم بعدی برندسازی شخصی این است که مطمئن شوید دیگران ارزش شما را به اشتراک می گذارند. 

6. دوباره ارزیابی و تنظیم کنید
برندسازی شخصی یک پروژه یکبار مصرف نیست، بلکه مستلزم ارزیابی مجدد و تعدیل مداوم است تا اطمینان حاصل شود که برند مورد نظر خود را زنده می‌کنید و طرح ریزی می‌کنید.

از افرادی که به آنها اعتماد دارید برای کمک به ارزیابی مجدد و توصیف برند و ارزش خود، مانند همکاران، دوستان و ارتباطات صنعتی، کمک بگیرید.

به عنوان مثال، اگر برای یک موقعیت مدیریتی در نظر گرفته می‌شوید، اما یاد می‌گیرید که همه شما را یک رهبر قوی نمی‌دانند، ممکن است یک دوره آموزشی رهبری بگذرانید، برای سرپرستی یک پروژه یا گروه کاری جدید داوطلب شوید، یا مسئولیت‌های مرتبط را بر عهده بگیرید.

مطالب مشابه

انواع ارتباطات تجاری
انواع ارتباطات تجاری
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه یک استراتژی کسب و کار هوشمند توسعه دهیم؟
چگونه یک استراتژی کسب و کار هوشمند توسعه دهیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
 تورم ناشی از دستمزد (Wage Push Inflation) چیست؟
تورم ناشی از دستمزد (Wage Push Inflation) چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع بازاریابی وابسته و مزایای آن
انواع بازاریابی وابسته و مزایای آن
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه