چگونه یک استراتژی کسب و کار هوشمند توسعه دهیم؟

2024-03-13T17:00:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه یک استراتژی کسب و کار هوشمند توسعه دهیم؟

در یک محیط رقابتی، شرکت ها باید یک استراتژی تجاری قوی داشته باشند که ترکیبی از برنامه ریزی استراتژیک، سازماندهی مستحکم و یک الگوی قابل اعتماد برای تصمیم گیری باشد.

چرا استراتژی کسب و کار مهم است؟

یک استراتژی تجاری مهم است زیرا شرکت های موفق باید ایده آلیسم بیانیه ماموریت را با واقعیت های تصمیم گیری عملیات روزمره ادغام کنند. کارآفرینانی که انرژی خلاقانه زیادی را در نوآوری سرمایه گذاری می کنند، اگر به استراتژی های عمومی برای مدیریت کسب و کار خود بازگردند، به جای فرموله کردن انواع استراتژی هایی که برای شرایط منحصر به فرد بازار رقابتی آنها سفارشی شده است، ممکن است همچنان شکست بخورند. اگر قصد دارید از نظر مالی و عاطفی در کسب و کار کوچک خود سرمایه گذاری کنید، به خودتان مدیون هستید که یک استراتژی کسب و کار شایسته آن سرمایه گذاری ایجاد کنید.

چگونه یک استراتژی تجاری توسعه دهیم؟

کلید توسعه یک استراتژی خوب برای کسب و کار شما این است که به طور کامل کسب و کار، محصولات و واقعیت های بازار خود را در شرایط سرد، عینی و بی طرفانه درک کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. هدف و ارزش های اصلی خود را مشخص کنید. هدف شما ارزش شما برای کسب و کار است. بر روی مشکلی متمرکز است که می‌خواهید با محصولات یا خدمات خود حل کنید. ارزش های شرکت شما با هدف شما همراه است. هنگام تلاش برای رسیدن به هدف تجاری خود، چه دستورالعمل های اخلاقی را به کار می گیرید؟


2. خودارزیابی انجام دهید. بخشی از فرآیند برنامه ریزی استراتژیک، نگاهی دقیق به سازمان است که در حال حاضر وجود دارد. آیا جریان نقدی و منابع انسانی مورد نیاز برای اجرای برنامه خود را دارید؟ از چه مزیت های رقابتی نسبت به سایر برندها برخوردار هستید؟ متخصصان کسب و کار اغلب این را تجزیه و تحلیل SWOT می نامند که مخفف "قوت ها، ضعف ها، فرصت ها، تهدیدها" است. توجه داشته باشید که نقاط قوت و ضعف شرکت شما عوامل داخلی هستند (که شما به عنوان رهبر کسب و کار می توانید آنها را کنترل کنید)، در حالی که فرصت ها و تهدیدات آن عوامل خارجی هستند (که نمی توانید آنها را کنترل کنید).


3. یک تیم را تعیین کنید. تصمیم بگیرید که چه کسی در سازمان شما تلاش ها را برای دستیابی به هر یک از جنبه های استراتژی شما رهبری می کند. مهم است که به هر کسی که انتخاب می کنید، آزادی عمل داده شود تا تصمیمات استراتژیک را به شیوه ای زیرکانه اتخاذ کند. مدیریت خرد توسط یک مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره می تواند به روحیه آسیب برساند و روند را متوقف کند، بنابراین افرادی را که به قضاوت آنها اعتماد دارید جایگزین کنید. قوی‌ترین تیم‌ها متشکل از مدیریت بالا (که اهداف و مقاصد جامع را تعیین می‌کنند)، مدیریت میانی (که بر اجرای اهداف نظارت می‌کنند و بخش‌های خاص را نظارت می‌کنند)، و اپراتورهای عملکردی (که وظایف یک کسب‌وکار را انجام می‌دهند، مانند ساخت، تشکیل می‌شوند. فروش یا ارائه خدمات).


4. درباره بازار و داستان های موفقیت گذشته خود تحقیق کنید. دریابید که چگونه برندهای مشابه سهم بازار را به خود اختصاص دادند، آگاهی از برند را افزایش دادند و نیروی کار شاد و مولد را مدیریت کردند. اشکالی ندارد که موثرترین استراتژی های آنها را قرض بگیرید. به احتمال زیاد، یک بار از مارک های دیگر قرض گرفته اند.


5. یک نقشه راه برای موفقیت ترسیم کنید. هنگامی که یک ارزیابی کامل از خود، یک تیم با دقت انتخاب شده و داده های مناسب داشته باشید، آماده هستید تا برنامه خود را با جزئیات طرح کنید. اهداف استراتژی کسب و کار را اعلام کنید و آنها را در فواصل زمانی واقع بینانه قرار دهید. سازمان خود را به سمت بهترین بودن سوق دهید، اما اهدافی را تعیین کنید که بتوان به طور معقولی به آنها رسید. با گذشت زمان، تعادل بین جاه طلبی و تحقق را پیدا خواهید کرد. حفظ این تعادل برای یک زندگی طولانی و پربار به عنوان یک تجارت بسیار مهم است.


6. متمرکز بمانید. هنگامی که یک کسب و کار نقش خود را در بازار شناسایی کرد و یک استراتژی تجاری پیرامون آن نقش ایجاد کرد، مهم است که به آن استراتژی وفادار بمانید. برندهایی که از کسب و کار اصلی خود دور می شوند، می توانند تمرکز استراتژیک خود را از دست بدهند. محدود کردن جاه طلبی های خود به چیزی که می دانید در آن بهترین هستید، مثمر ثمرتر است.
به یاد داشته باشید که همه کسب و کارهای موفق، از شرکت های بزرگ گرفته تا استارت آپ های جدید، به یک استراتژی تجاری نیاز دارند تا تلاش های خود را متمرکز کنند و بیشترین سهم ممکن را در بازار داشته باشند. مدیران عاملی که نوآوری و جذابیت دارند، طرفداران اولیه زیادی را به دست می آورند، اما آنهایی که به دقت برنامه ریزی می کنند و روی استراتژی تجاری خود می ایستند، کسانی هستند که واقعاً شکوفا می شوند.

مطالب مشابه

 تورم ناشی از دستمزد (Wage Push Inflation) چیست؟
تورم ناشی از دستمزد (Wage Push Inflation) چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع بازاریابی وابسته و مزایای آن
انواع بازاریابی وابسته و مزایای آن
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
بازاریابی وابسته چیست؟
بازاریابی وابسته چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه
بهترین روش برای اندازه گیری KPI چیست؟
بهترین روش برای اندازه گیری KPI چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه