چگونه می توانید استراتژی بازاریابی تخفیف خود را بهبود بخشید؟

2023-07-17T08:01:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 4 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه می توانید استراتژی بازاریابی تخفیف خود را بهبود بخشید؟

چگونه می توان از این اطلاعات مفید مطلب قبلی(بازایابی تخفیفی چیست؟) برای بهبود استراتژی بازاریابی تخفیف خود استفاده کرد؟

اولین قدم این است که دلیل ارائه تخفیف را بدانید.

به عنوان بازاریاب، هدف اصلی ما صرفه جویی در پول مشتریانمان نیست. با این حال، ما ممکن است مزایای ارائه تخفیف به مشتریان خود را بشناسیم. بنابراین، ما باید دلیل اصلی را از منظر کسب و کار درک کنیم تا بتوانیم یک برنامه داشته باشیم.

به عنوان مثال، اگر می خواهید میانگین ارزش سفارش (AOV) را افزایش دهید، ممکن است بخواهید یک امتیاز برای ارسال رایگان در وب سایت خود معرفی کنید.

یا شاید هدف شما بهبود نرخ تبدیل باشد. یک مکان عالی برای شروع است. برای مثال تخفیف 10 درصدی ممکن است تمام چیزی باشد که پایگاه مشتری شما برای ایجاد تبدیل به آن نیاز دارد.

هنگامی که دلیل آن را می دانید، زمان آن رسیده است که چگونه آن را بررسی کنید.

بیایید بگوییم که تخفیف‌ها بخشی منظم از استراتژی بازاریابی شما خواهد بود، به‌ویژه زمانی که صحبت از سبد خریدهای رها شده یا ثبت نام‌های ایمیلی بیشتر باشد. اگر اینطور است، ممکن است لازم باشد قیمت خود را تغییر دهید تا مطابقت داشته باشد.

همچنین باید زمانی را صرف آزمایش انواع تخفیف و تأثیر آنها بر نرخ تبدیل خود کنید. درصد یا مقدار دلاری که پایگاه مشتری شما به آن پاسخ می دهد، با سایر برندها بسیار متفاوت است. بنابراین، در حالی که بررسی کارهایی که برندهای دیگر در فضای شما انجام می‌دهند می‌تواند برای شروع مفید باشد، فقط بدانید که ممکن است برای رسیدن به بهترین نتایج نیاز به بررسی و تغییرات باشد.

 

5 راه برای بهبود استراتژی بازاریابی تخفیفی

مهم ترین عامل برای موفقیت در بازاریابی تخفیفی، یافتن نوع تخفیف مناسب، ارزش و محدودیت های اضافی است که توسط تبلیغات اعمال می شود. برای رسیدن به آن مرحله، ابتدا باید استراتژی های مختلفی را آزمایش کنید تا بدانید چه چیزی برای شما مفید است.

 

استراتژی های تخفیف مختلف را تست کنید

شما باید با کمپین های کوچکی از کدهای کوپن منحصر به فرد که دارای مقادیر و قوانین مختلف هستند شروع کنید. علاوه بر این، باید مخاطبان فعلی خود را به گروه‌هایی تقسیم کنید و هر بار فقط یک نوع کوپن ارائه دهید. نتایج را می توان با فرمول زیر تخمین زد:

  • از تخفیف ها با کدهای منحصر به فرد به عنوان مشوق برای پیگیری و کنترل تلاش های خود به راحتی استفاده کنید.
  • از بین مخاطبان خود دو گروه را انتخاب کنید. گروه اول (گروه آزمایش شده) باید کد تخفیف دریافت کنند و گروه دوم گروه کنترل بدون انگیزه هستند. گروه های نماینده را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که داده های معتبر دریافت می کنید.

اطمینان حاصل کنید که مشتریان از پیشنهادات شما اطلاع دارند

هنگامی که در نهایت فرمول عالی برای استراتژی خود را پیدا کردید، باید استراتژی کنید که چگونه آن را به مشتریان برساند. به هر حال، بازاریابی تخفیف تنها زمانی می تواند کارساز باشد که مشتریان از آن مطلع باشند.

کانال های ارتباطی که استفاده می کنید به عوامل متعددی بستگی دارد - گروه هدف، محصول تبلیغ شده، ارزش و نوع انگیزه و غیره. همچنین، باید دامنه و شدت کمپین (یعنی تعداد دفعات پخش، تعداد بینندگان، شنوندگان) و همچنین تأثیر آن بر یک گیرنده خاص را در نظر بگیرید. از این گذشته ، تبلیغ تخفیف در کفش های زنانه در یک مجله انحصاری مردانه یا یک ماشین لوکس در مجله جوانان هیچ فایده ای ندارد.

بسته ها را در استراتژی تخفیف خود بگنجانید

بسته‌بندی محصول زمانی اتفاق می‌افتد که خرده‌فروشان اقلام زیادی را به صورت بسته‌بندی شده به فروش می‌رسانند و در عین حال به مصرف‌کنندگان تخفیف می‌دهند.به عنوان مثال، می توانید بسته های انبوه محصولات یا خدمات را ارائه دهید. چنین استراتژی این احتمال را افزایش می دهد که مشتریان از قبل خرید بیشتری از شما داشته باشند و دوره استفاده از محصول را طولانی تر کند و اعتماد آنها را به برند شما افزایش دهد.

 

در لحظات منحصر به فرد مشتری از تخفیف استفاده کنید

شما ممکن است راه مشتری خود را به مراحل بیشتری تقسیم کنید، که فقط بر روی کسب، تبدیل، حفظ یا تعامل مجدد متمرکز است. برای تقویت تجربه مشتری و افزایش نرخ موفقیت تخفیف های خود، باید آنها را در لحظات منحصر به فرد در استراتژی خود بگنجانید.

 


محدودیت های مختلفی را در استراتژی تخفیف خود لحاظ کنید

پس از اینکه نوع و ارزش پیشنهاد خود را مشخص کردید، باید به واجد شرایط بودن فکر کنید. با معرفی محدودیت‌ها، می‌توانید به طور موثر از پیشنهادات خود در برابر تقلب محافظت کنید، اما تخفیف‌هایی را نیز آزاد کنید که شخصی‌تر و مقرون به صرفه هستند. در اینجا چند نمونه از محدودیت های تخفیف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • بازخرید به ازای هر مشتری
  • ارزش کل تخفیف
  • بخش های مشتریان واجد شرایط
  • بازه زمانی کمپین
  • محدودیت های تخفیف مربوط به محصول
  • ارزش و اندازه سفارش
  • محدودیت بودجه کلی

مطالب مشابه

بازاریابی تخفیفی در کسب و کار چیست؟
بازاریابی تخفیفی در کسب و کار چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
5 روش قدرتمند مدیران برای ایجاد همکاری در یک تیم
5 روش قدرتمند مدیران برای ایجاد همکاری در یک تیم
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 7 دقیقه
تکنیک های موثر انگیزشی کارکنان در مدیریت تیم
تکنیک های موثر انگیزشی کارکنان در مدیریت تیم
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
یادگیری مشارکتی در کسب و کار چیست؟
یادگیری مشارکتی در کسب و کار چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 3 دقیقه