چگونه یک کارآفرین موفق شویم؟

2022-02-14T16:42:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 6 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه یک کارآفرین موفق شویم؟

جهان مملو از کارآفرینان مشتاق است - افرادی که معتقدند آنچه را که برای راه اندازی یک شرکت و تبدیل آن به یک تجارت سودآور لازم است، دارند. در حالی که هر کسی می تواند یک کسب و کار راه اندازی کند، همه موفق نخواهند شد.

تحقیقات پروفسور شیخار در مدرسه بازرگانی هاروارد نشان می دهد که تا 75 درصد استارت آپ ها شکست می خورند. مطالعه دیگری که توسط دفتر حمایت از مدیریت کسب‌وکارهای کوچک انجام شد، نشان می‌دهد که بیش از 22 درصد از کسب‌وکارهای کوچک ظرف یک سال پس از راه‌اندازی شکست می‌خورند، در حالی که تقریباً نیمی از آنها در عرض پنج سال و تقریباً دو سوم در طی 10 سال شکست می‌خورند.

با توجه به این آمار، این سوال پیش می‌آید: برای یک کارآفرین موفق چه چیزی لازم است؟ کارآفرینان مشتاق چه قدم هایی می توانند برای ایجاد زمینه های موفقیت بردارند؟

کارآفرین کیست؟


کارآفرین کسی است که یک سرمایه گذاری تجاری را راه اندازی می کند، معمولاً در قالب یک شرکت تولید کننده و فروش محصول یا ارائه خدمات. کارآفرینان اغلب به عنوان نوآورانی در نظر گرفته می شوند که یک مشکل یا فرصت را شناسایی می کنند، سپس راه حلی را توسعه می دهند که هیچ کس دیگری آن را تشخیص نداده است.

در دوره آنلاین Entrepreneurship Essentials، اشاره شده است که «کارآفرینان - چه افراد یا تیم‌ها - به طور فعال محیط را برای یافتن فرصت‌ها بررسی می‌کنند یا در حین زندگی و کار آنها را کشف می‌کنند. آنها فرضیه هایی را در مورد آنچه مشتریان می خواهند یا نیاز دارند و چگونه می توانند ارزشی را به مشتری ارائه دهند، تشکیل می دهند.

کارآفرینان موفق فقط ایده های خود را پیش نمی برند. اول، آنها به دنبال تأیید وجود تقاضا هستند.

یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند از طریق آزمایش است. کارآفرینان «مردم را جذب می‌کنند و پول سرمایه‌گذاری می‌کنند تا مشخص کنند آیا مشتریان واقعاً برای محصول ارزش قائل هستند و می‌توانند آن را با هزینه‌ای قابل قبول تولید و تحویل دهند. آنها اغلب یک بار در بازار ایده های متفاوت و حتی بهتری پیدا می کنند.

الزامات کارآفرینی

آیا آرزو دارید روزی کارآفرین شوید و شرکت خود را راه اندازی کنید؟ علاوه بر ایده کسب و کار، انجام این کار مستلزم داشتن مهارت ها و ویژگی های خاصی است.

1. ویژگی ها و رفتارهای کلیدی کارآفرینی

چندین محقق سعی کرده اند مشخصات کارآفرینی خاص را در تلاش برای تعیین کمیت آنچه برخی از آنها را موفق تر از دیگران می کند، مشخص کنند. هیچ مشخصات شخصیتی واحدی وجود ندارد که فرد را به عنوان یک کارآفرین به موفقیت برساند. با این حال، تعدادی از ویژگی های مشترک بین برخی از موفق ترین کارآفرینان جهان وجود دارد. (ویژگی های کار آفرینان موفق را بیشتر بخوانید)

برخی از رفتارهای متمایز از ویژگی های شخصیتی و مرتبط با کارآفرینی عبارتند از کنجکاوی، تشخیص الگو، تیم سازی، آزمایش ساختاریافته، سازگاری، قاطعیت و پشتکار.

در حالی که می توان ادعا کرد که برخی از افراد بیشتر از دیگران تمایل به نشان دادن این رفتارها دارند، هر یک از این ویژگی ها را می توان از طریق آموزش مناسب به دست آورد.

2. مهارت های اساسی کارآفرینی

به‌ویژه در مراحل اولیه راه‌اندازی یک کسب‌وکار، کارآفرینان مسئولیت انجام وظایف مختلفی را بر عهده دارند. قبل از اینکه یک بخش حسابداری، کارکنان بازاریابی و تیم توسعه محصول داشته باشید، باید برخی از این مسئولیت های حیاتی را انجام دهید.

وقت گذاشتن برای توسعه مهارت های خاص قبل از راه اندازی کسب و کارتان می تواند شانس موفقیت شما را به شدت افزایش دهد. در اینجا فهرستی از مهم ترین مهارت هایی که همه کارآفرینان باید داشته باشند آورده شده است:

  1. مهارت‌های ارتباطی، که هر روز در حین کار با فروشندگان، سرمایه‌گذاران، مشتریان و اعضای مختلف تیم در حال رشد خود از آن‌ها استفاده خواهید کرد.
  2. مهارت های سازمانی، که به شما قدرت می دهد تا به طور موثر در جهت اهداف خود کار کنید
  3. مهارت های مدیریت زمان، که در طول حرفه شما ضروری خواهد بود، به ویژه در اوایل، زمانی که چندین مسئولیت دارید.
  4. تصمیم گیری مبتنی بر داده، که شما را قادر می سازد تصمیمات عینی و قابل اندازه گیری در مورد محصولات، خدمات، کسب و کار و مشتریان خود بگیرید.
  5. تفکر استراتژیک، که به شما امکان می دهد فرصت ها و تهدیدهایی را کشف کنید که تصمیمات تجاری را آسان تر هدایت می کنند
  6. اصول حسابداری، که به ویژه قبل از داشتن یک شخص یا تیم اختصاص داده شده به مدیریت امور مالی کسب و کار شما بسیار مهم خواهد بود.(مهارت های اقتصادی برای موفقیت تجاری)
  7. مدیریت بحران مالی، زیرا هر کارآفرینی با چالش‌ها و مبارزات مواجه است و بازگشت به آن به انعطاف‌پذیری نیاز دارد.( استراتژی های حفظ آرامش در طول یک بحران مالی)

3. یک فرصت یا ایده تجاری

برای موفقیت یک سرمایه گذاری جدید، طرح کسب و کار باید حول یک فرصت قوی متمرکز شود. فرصت به عنوان یک سرمایه گذاری پیشنهادی برای فروش محصول یا خدماتی تعریف می شود که مشتریان مایل به پرداخت بیش از سرمایه گذاری های مورد نیاز و هزینه های عملیاتی هستند.یک فرصت فراتر از یک ایده محصول است و فراتر از اقدام اولیه ورود به تجارت است.

طبق گفته‌های Entrepreneurship Essentials، «این طرحی است که نشان می‌دهد چگونه یک سرمایه‌گذاری تمام ذینفعان، از جمله مشتریان، بنیان‌گذاران، کارمندان، سرمایه‌گذاران، توزیع‌کنندگان و تأمین‌کنندگان را جذب، حفظ و پاداش می‌دهد».

این طرح پس از شناسایی یک ایده تجاری نوآورانه به پایان نمی رسد. در حالت ایده‌آل، مفهوم شما باید قبل از صرف منابع، زمان و تلاش برای زنده کردن آن اعتبارسنجی شود. پس از تأیید و پیگیری، باید دائماً کسب و کار خود را مجدداً ارزیابی کنید تا مشخص کنید آیا نیاز به تطبیق با فرصت ها یا تهدیدهای جدید دارید یا خیر.

4. منابع و بودجه

در نهایت، برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان، به منبعی از منابع مالی برای خرید تجهیزات و مواد، توسعه محصول یا خدمات خود، تکرار پیشنهادات و اصلاح فرآیندهای خود نیاز دارید. اینکه دقیقاً چه شکلی از بودجه به نظر می رسد بسته به نوع کسب و کاری که راه اندازی می کنید و صنعت شما متفاوت است.

برای برخی از کارآفرینان، سرمایه گذاری شخصی امکان پذیر است. در چنین مواردی، یک کارآفرین ممکن است علاوه بر هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی، پول کافی را برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود کنار بگذارد، تا کسب‌وکار خود را آغاز می‌کند.
هر شکلی از سرمایه گذاری با مزایا و خطراتی همراه است. به عنوان مثال، تامین مالی شخصی به شما امکان می دهد کنترل کاملی بر کسب و کار و سود بالقوه خود داشته باشید، اما همچنین از شما می خواهد که خطر شکست را نیز متحمل شوید. از سوی دیگر، افزایش سرمایه از سرمایه گذاران به شما امکان می دهد ریسک خود را گسترش دهید و به طور بالقوه، کسب و کار خود را سریعتر راه اندازی کنید - اما شما را مجبور می کند که بخشی از کنترل خود را رها کنید. در نهایت، شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای کسب و کار شما منطقی تر است.

کارآفرینان مشتاق بی‌شماری یک ایده کسب‌وکار جالب، نوآورانه و قانع‌کننده دارند، اما مهارت‌ها یا ویژگی‌هایی برای تحقق آن ندارند. به طور مشابه، بسیاری دیگر مهارت ها و ویژگی ها را دارند، اما ایده ای برای پیگیری ندارند. حتی آن‌هایی که ایده‌ای درخشان و مهارت‌های لازم دارند، اگر به بودجه دسترسی نداشته باشند، نمی‌توانند پروژه خود را اجرا کنند. کارآفرینی موفق مستلزم ترکیبی از همه این مؤلفه ها است.

خبر خوب این است: کارآفرینان موفق به دنیا نمی آیند، بلکه ساخته می شوند. با آموزش و توسعه مناسب، همه افراد پتانسیل کارآفرین شدن را دارند.

مطالب مشابه

افزایش فالوور در اینستاگرام
افزایش فالوور در اینستاگرام
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
استراتژی و تاکتیک های استارت آپ موفق
استراتژی و تاکتیک های استارت آپ موفق
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
مهارت های ضروری برای کسب و کار موفق
مهارت های ضروری برای کسب و کار موفق
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
5 دلیل برای معرفی کسب و کارتان در یوتیوب
5 دلیل برای معرفی کسب و کارتان در یوتیوب
Alternate Text دلارام
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه