طی ماه گذشته، شرکت مادر TikTok، ByteDance، برنامه مشابه اینستاگرام خود را به اسکرولرهای رسانه های اجتماعی ایالات متحده ارائه کرده است. Lemon8 یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای اشتراک گذاری ویدئو و عکس است که علاقه کاربران به غذا، زیبایی، سلامتی و سفر را تامین می کند.
Lemon8 یک برنامه رسانه اجتماعی برای اشتراک گذاری ویدیو و عکس است. مانند TikTok از اکسپلور ویدیو پشتیبانی نمی کند و محتوای ایجاد شده در برنامه معمولاً حول یک موضوع خاص متمرکز می شود.
موضوعات پرطرفدار در برنامه مد، زیبایی، غذا، سلامتی و سفر هستند. در زیر هر موضوع، پیشنهادها، توصیهها، ویدیوهای سبک آماده با شخص و محتوای کاملاً مدیریتشده و از نظر زیباییشناختی وجود دارد.
اینفلوئنسرهای مد در Lemon8 میتوانند مشخص کنند لباسهای خود را از کجا خریدهاند و هزینهشان چقدر بوده است. Lemon8 بیشتر شبیه اینستاگرام است، زیرا محتوای ایجاد شده در برنامه قصد دارد شما را تحت تأثیر قرار دهد تا چیزی بخرید تا شبیه اینفلوئنسر مورد علاقه شما باشد.
اینستاگرام به دلیل «خودانگیختگی ساختگی» یا این ایده که یک لحظه یا عکس به طور طبیعی رخ داده است یا خیر بدنام است. تماشاگران اکنون می دانند که بیشتر محتوای اینستاگرام به نوعی ویرایش یا صحنه سازی می شود که اخیراً برخی از کاربران را از برنامه دور کرده است.
اما کسانی که از محتوای زیباییشناختی لذت میبرند، میتوانند آن را در Lemon8، بدون چیزهایی که در مورد رابط کاربری اینستاگرام دوست ندارند، پیدا کنند.
Lemon8 متعلق به ByteDance است، همان شرکتی که مالک TikTok است. Lemon8 تلاش ByteDance برای رقابت با اینستاگرام مستقر در ایالات متحده است، برنامه ای که به آرامی ارتباط بین کاربران آمریکایی را از دست می دهد. با معرفی Lemon8، ByteDance امیدوار است که اتصال آن به TikTok، محبوب ترین برنامه در ایالات متحده، بتواند کاربران را برای دورشدن از اینستاگرام تحت تاثیر قرار دهد.
مانند اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، هر دو برنامه به افراد اجازه میدهند محتوایی تولید کنند که به مخاطبان مختلف خدمت کند. به ندرت کسی است که در توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک یک سلبریتی موفق نباشد.
Lemon8 بیشتر به سمت بازاریابی تأثیرگذار متمایل است تا TikTok که به سمت تولید محتوا گرایش دارد. مانند اینفلوئنسرهای اینستاگرام، اینفلوئنسرهای Lemon8 نیز احتمالاً توسط یک برند یا شرکت برای پوشیدن لباسهایشان یا تبلیغ محصولاتشان برای زیباییشناسی یا سبک زندگی خاص به مخاطبان پول میگیرند.
سازندگان Lemon8 معمولاً جایگاهی دارند که برای جذب مخاطبان خود در آن نقش دارند. این می تواند از آشپزی، رقص، طرح های کمدی، محتوای آموزشی یا فقط نمایش شخصیت آنها باشد. اما اینفلوئنسرهای TikTok می توانند مخاطبان خود را متقاعد کنند که محتوای آنها طبیعی تر است زیرا در قالب ویدیویی است.
درLemon8 ، برخی از سازندگان برای بازاریابی محصولات یا بازاریابی یک محصول برای دستیابی به یک سبک زندگی خاص، پول می گیرند. اما بیشتر سازندگان TikTok بر اساس تعداد بازدیدهایی که ویدیوها یا پخش زنده آنها دریافت می کنند، درآمد کسب می کنند.
تعداد زیادی از سازندگان در Lemon8 وجود دارند که محتوای "زیبایی شناسانه" ایجاد می کنند. این محتوا کاملاً تنظیم و ویرایش شده است تا فقط بهترین بخشهای زندگی این شخص را نشان دهد.
اما با افزایش محبوبیت برنامه، برخی از سازندگان میخواهند افرادی که در برنامه هستند با فالوورهای خود معتبر باشند و از ماهیت کمالگرایانه رسانههای اجتماعی جدا شوند.
سایر سازندگان تصمیم میگیرند محتوایی را که در TikTok پست میکنند، با ایجاد ویدیوهای کوتاه درباره موضوعاتی که خارج از موضوعات مد، زیبایی یا سلامتی در Lemon8 هستند، بازسازی کنند.
در حال حاضر، به نظر می رسد که سازندگان نام های بزرگ با میلیون ها دنبال کننده رسانه های اجتماعی به Lemon8 مهاجرت نکرده اند. این می تواند به چند دلیل باشد: Lemon8 تا ماه مه به طور رسمی در ایالات متحده عرضه نمی شود. برنامه Lemon8 در حال حاضر برای دانلود در دسترس است، اما شاید سازندگان برتر خود را برای راه اندازی رسمی آماده می کنند.
یکی دیگر از دلایلی که سازندگان محبوب در Lemon8 حضور ندارند میتواند این باشد که مشخص نیست سازندگان چگونه میتوانند از محتوای خود در برنامه کسب درآمد کنند. بازاریابان ممکن است برای سرمایه گذاری در Lemon8 به دلیل ارتباط آن با ByteDance و روابط پرنوسانی که این شرکت با دولت ایالات متحده دارد، مردد باشند.
Lemon8 در مراحل ابتدایی خود است، اما این پتانسیل را دارد که یک رقیب برجسته در بازار رسانه های اجتماعی ایالات متحده باشد. برخی از سازندگان امیدوارند که پس از راهاندازی رسمی برنامه، استفاده از آنها در خط مشی درآمدزایی به آنها برتری دهد.