اصول اولیه و مهم سئو که باید به آنها مسلط شوید (بخش اول)

2023-07-16T06:21:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

اصول اولیه و مهم سئو که باید به آنها مسلط شوید (بخش اول)

جستجوی ارگانیک بیش از 50 درصد از ترافیک کلی وب سایت های شرکت را تشکیل می دهد. اگر در زمینه بازاریابی کار می کنید، وبلاگ می نویسید یا کسب و کار خود را دارید، ضروری است که حداقل اصول اولیه سئو را بدانید.

سئوی موفق نیاز به دانش گسترده در مورد نحوه کار موتورهای جستجو دارد. برای درست شدن نیاز به زمان و تمرین دارد. به علاوه، مانند یک هدف متحرک است. بهترین شیوه های سئو همیشه در حال تغییر و توسعه هستند. این به این دلیل است که الگوریتم های موتور جستجو به طور مداوم به روز می شوند.اما ما در این مطلب اصول اولیه و مهم سئو که نیاز به تجربه زیاد ندارند را بررسی خواهیم کرد که برای کسب و کار ها و وب سایت شما ضروری و قابل توجه هستند.ادامه این مطلب کاربردی را در بخش دوم مطالعه نمایید.

 

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابی دیجیتال و سئو مهم است. این به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بفهمند مشتریان بالقوه در حال جستجوی آنلاین هستند، دید آنلاین را بهبود بخشند و فرصت‌های رتبه‌بندی جدید را کشف کنند.

Ahrefs تجزیه و تحلیل کرده است که یک صفحه باید چند کلمه کلیدی SEO را برای نتایج بهینه سئو هدف قرار دهد.

برای استفاده موثر از تحقیق کلمات کلیدی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • موضوعات مرتبط برای کسب و کار/وب سایت خود را با طوفان فکری پیدا کنید
  • از ابزار کلمات کلیدی مانند Ubersuggest, Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush استفاده کنید
  • کلمات کلیدی با اهمیت را با حجم جستجوی کمتر اما رتبه بندی آسان تر شناسایی کنید
  • از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید
  • استراتژی خود را به طور منظم نظارت و تنظیم کنید
 


محتوا

محتوا یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است که در بالای لیست قرار دارد. اگر محتوای سایت خود را نادیده بگیرید، به خودتان آسیب بزرگی می‌رسانید. ایجاد محتوای منظم و بهینه یکی از ساده ترین راه ها برای جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است.

دلیل اینکه محتوا برای سئو بسیار حیاتی است، واقعا عقل سلیم است.

Google از شما می خواهد که به طور مداوم محتوای تازه تولید کنید تا بداند شما هنوز فعال هستید.

محتوا افراد را در سایت شما نگه می دارد. این به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که شما اطلاعات مرتبط و مفیدی را ارائه می دهید.

در اینجا چند نکته برای تولید محتوای جذاب آورده شده است.

1. محتوای طولانی ایجاد کنید

آیا به اشتراک گذاری و پیوندهای اجتماعی بیشتری می خواهید؟ یا می خواهید تخصص خود را نشان دهید و مخاطبان خود را درگیر کنید؟ پس باید محتوای طولانی بنویسید. مطمئناً تلاش می‌خواهد. با این حال، ارزشمند است زیرا به خوانندگان شما ارزش می دهد و توجه آنها را برای مدت طولانی تری جلب می کند.

محتوای طولانی‌تر همچنین به شما فضا می‌دهد تا کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید و به شما کمک می‌کند در بازی SEO برنده شوید.

2. انواع مختلف محتوا را امتحان کنید

تنوع چاشنی بازاریابی محتوا است. انواع مختلف محتوا یا پست های وبلاگ می توانند اهداف متفاوتی داشته باشند.

3. استفاده مجدد و تازه کردن محتوای قدیمی

هدف گذاری مجدد محتوای خود یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن بیشترین ارزش از آن است. به عنوان مثال، محتوای طولانی که قبلاً ذکر کردیم می تواند به یک کتاب الکترونیکی یا مجموعه ای در یک خبرنامه تبدیل شود.

از طرف دیگر، می توانید مقالات نوشته شده خود را به محتوای بصری تبدیل کنید.

 

توضیحات و سرفصل های متا

برای بهبود رتبه بندی سئو، توضیحات و سرفصل های متا را تسلط دهید.

گنجاندن سرفصل‌های خوب نوشته شده و توضیحات متا برای کپی‌رایتینگ سئو ضروری است و می‌تواند رتبه‌بندی وب‌سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد، ترافیک بیشتری ایجاد کند و به اهداف بازاریابی خود دست یابد.

بهینه سازی عناوین و توضیحات متا همچنین می تواند نرخ کلیک شما (CTR) را افزایش دهد.

CTR به یک موضوع بحث برانگیز در جامعه SEO تبدیل شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که نرخ کلیک یک عامل رتبه بندی است. صرف نظر از این، CTR ها هنوز حیاتی هستند، زیرا به شما کمک می کنند بفهمید چه چیزی با مخاطبان شما طنین انداز می شود. همانطور که Hotjar توضیح می‌دهد، کلیک کم می‌تواند نشانه‌ای باشد که پیام‌رسانی شما متصل نیست یا جمعیت‌شناسی اشتباهی را هدف قرار می‌دهید.

اگر کاهش CTR را مشاهده کردید، تیتر بهتری بنویسید.

در اینجا نحوه نوشتن توضیحات متا و سرفصل های قابل کلیک آمده است.

1. کلمات کلیدی را نزدیک به ابتدا قرار دهید
قرار دادن کلمات کلیدی نزدیک به ابتدای جمله برای سئو مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند.

این امر حیاتی است زیرا موتورهای جستجو می خواهند مرتبط ترین محتوا را نمایش دهند. وقتی کلمات کلیدی خود را در ابتدای جمله خود قرار می دهید، گوگل سیگنال شما را با صدای بلند و واضح دریافت می کند.

2. آن را جذاب و قابل کلیک کنید

عناوین احساسی و جذاب باعث تعامل بیشتر می شوند.حتی عباراتی برای پایان دادن به تیترها وجود دارد تا عملکرد بهتری داشته باشند.با این حال، اگر می خواهید به صورت آنلاین توجه داشته باشید، بهترین گزینه این است که کلمه کلیدی خود را در فرمول عنوان قرار دهید.

استفاده از قالب‌های تیتر ثابت، مانند فهرست‌ها و سرفصل‌ها با اعداد، می‌تواند آمارهای شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. افزودن یک منطق خاص و عملی می‌تواند به بهبود سرفصل‌های شما کمک کند و توضیح دهد که چرا کسی باید به محتوای شما اهمیت دهد و روی آن کلیک کند.

 

ساخت توضیحات متا
هنگام ایجاد توضیحات متا، مطمئن شوید که محتوای شما را به طور دقیق نشان می دهد تا از اثر دافعه جلوگیری شود (زمانی که کاربر از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) وارد وب سایت می شود اما بلافاصله به SERP برمی گردد تا روی نتیجه دیگری کلیک کند).

توضیحات متا بهینه سازی شده برای سئو الزاما جذاب ترین نیست. این بدان معناست که شما باید نقطه عطفی را پیدا کنید که در آن عنوان شما برای موتورهای جستجو خوب است و قابل کلیک است.

یعنی:

  • ترکیب کلمه کلیدی متمرکز
  • ارائه خلاصه مختصری از صفحه خود به خوانندگان و اینکه چگونه می تواند برای آنها مفید باشد.
  • استفاده از فراخوان‌های قوی (CTA) برای تشویق افراد به کلیک کردن روی صفحه شما.
  • بررسی کنید که رقبای شما با توضیحات متا خود چه می‌کنند تا ایده‌هایی برای خود داشته باشید
  • پیش نمایش توضیحات متا خود را برای مشاهده اینکه چگونه در نتایج جستجو به نظر می رسد. ابزارهایی مانند Text Magic یا Popupsmart می توانند در این مورد کمک کنند.

 

برای مطالعه ادامه این مطلب مفید به بخش دوم مراجعه نمایید.

مطالب مشابه

راهنمای جامع Google Analytics 4 و نحوه راه اندازی (بخش دوم)
راهنمای جامع Google Analytics 4 و نحوه راه اندازی (بخش دوم)
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه
راهنمای جامع Google Analytics 4 (بخش اول)
راهنمای جامع Google Analytics 4 (بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه استراتژی رشد اینستاگرام را بهبود بخشیم؟(بخش سوم)
چگونه استراتژی رشد اینستاگرام را بهبود بخشیم؟(بخش سوم)
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه استراتژی رشد اینستاگرام را بهبود بخشیم؟(بخش دوم)
چگونه استراتژی رشد اینستاگرام را بهبود بخشیم؟(بخش دوم)
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه