چگونه در جیمیل یک ایمیل را به صورت PDF ذخیره کنیم؟

2022-05-12T10:25:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 3 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه در جیمیل یک ایمیل را به صورت PDF ذخیره کنیم؟

بسیاری مواقع ممکن است ایمیلی برای ما ارسال شود که اطلاعات آن برای ما مهم و کاربردی باشد و بخواهیم حتی وقتی که به اینترنت هم دسترسی نداریم، از اطلاعات آن استفاده کرده و آن را برای روز مبادا ذخیره کنیم. از آنجایی که سرویس Gmail، سرویس ایمیل گوگل یکی از محبوب ترین سرویس ها در حوزه ایمیل می باشد و بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند، دانستن چگونگی ذخیره ایمیل ها از این سرویس به صورت خروجی با فرمت فایل PDF می تواند بدرد بخور باشد. پیشتر نحوه ذخیره کردن فایل ها با این فرمت را در Microsoft Outlook شرح داده بودیم و در این مطلب نحوه ذخیره ایمیل ها از این پلتفرم به صورت PDF را از سیستم های ویندوز و مک شرح خواهیم داد.

قابلیت ذخیره سازی ایمیل به صورت PDF چگونه کار می کند؟

هم ویندوز و هم مک یک پرینتر مجازی PDF درون خود جای داده اند و هر فایلی که شما برای پرینت کردن در این پرینتر ها بفرستید، به صورت PDF ذخیره خواهند شد که یک فرمت برای ذخیره کردن اطلاعات قابل حمل است. این فایل ها به صورت فیزیکی برروی برگه پرینت نخواهند شد، مگر اینکه شما قصد داشته باشید فایل PDF را به درون یک پرینتر فرستاده و آنها را پرینت بگیرید.

چگونه در ویندوز ایمیل را به صورت PDF ذخیره کنیم؟

از آنجایی که تقریبا تمامی مرورگر ها از پرینت کردن پشتیبانی می کنند، می توانید از کروم، فایرفاکس، ادج یا هر مرورگر دیگری استفاده کنید. ابتدا مرورگر مورد نظر خود را باز کرده و به وبسایت Gmail بروید. سپس وارد اکانت جیمیل خود شوید و ایمیل مورد نظر خود را باز کنید. در پنجره ایمیل، برروی گزینه سه نقطه کلیک کرده و گزینه Print را انتخاب کنید.

در پنجره پرینت منوی Destination را انتخاب کرده و گزینه Save as PDF را برگزینید. امکان تنظیم کردن این پرینت نظیر اینکه کدام بخش ها ذخیره شوند هم وجود دارد. وقتی آماده شد، گزینه Save را انتخاب کنید تا فایل PDF شما ذخیره شود.

بعد از چند لحظه پنجره ای گشوده خواهد شد که در آن می توانید نام فایل مورد نظر و مسیر انتخابی خود را برگزینید تا فایل شما در آنجا و با آن نام ذخیره شود و در انتها گزینه Save را کلیک کنید.

به همین سادگی فایل مورد نظر شما با فرمت PDF ذخیره شد و می توانید از آن به هر شکلی که دوست دارید استفاده کنید.

چگونه در مک ایمیل را به صورت PDF ذخیره کنیم؟

به مانند ویندوز می توانید از پرینتر درون سیستم خود استفاده کنید تا فایل مورد نظر را با فرمت نامبرده ذخیره نمایید. برای این کار ابتدا در مرورگر مورد نظر خود وبسایت Gmail را باز کرده و وارد اکانت خود شوید. سپس ایمیل مورد نظر را باز کرده و گزینه سه نقطه را انتخاب کنید که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد و گزینه Print را برگزینید.

در پنجره پرینت از منوی Destination پس از انتخاب تنظیمات مورد نظر خود برای فایل گزینه Save as PDF را انتخاب کنید و در انتها برروی گزینه Save کلیک کنید.

اگر از مرورگر سافاری استفاده می کنید، در منویی که PDF نام دارد و در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید و سپس گزینه Save as PDF را برگزینید.

در پنجره ذخیره که جلوی شما باز می شود، یک نام برای فایل PDF خود برگزینید و بعد آدرس مورد نظر خود را انتخاب کنید و در انتها Save را کلیک کنید. پنجره ذخیره در سافاری مقداری با تصویر پایین تفاوت دارد اما روند ذخیره آن به همین شکل است.

  • توجه داشته باشید اگر در مرورگر فایرفاکس بعد از انتخاب گزینه Print یک پیام مبنی بر بلاک شدن پاپ آپ دریافت کردید، باید به بخش Preferences در بالای صفحه جیمیل بروید و از آنجا گزینه Allow pop-ups for mail.google.com را انتخاب کنید و بعد دوباره گزینه پرینت را بزنید.

مطالب مشابه

چگونه در متاورس زمین و ملک خریداری کنیم؟
چگونه در متاورس زمین و ملک خریداری کنیم؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه یک لیست پخش را در Apple Music به اشتراک بگذاریم؟
چگونه یک لیست پخش را در Apple Music به اشتراک بگذاریم؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
موس فوق سبک چیست؟
موس فوق سبک چیست؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه به هنگام یک دعوا بر اعصاب خود مسلط باشیم؟
چگونه به هنگام یک دعوا بر اعصاب خود مسلط باشیم؟
Alternate Text Mamdosein
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه