انواع نوآوری در کسب و کار که باید بدانید

2022-08-22T17:12:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 3 دقیقهدرجه کیفی A

انواع نوآوری در کسب و کار که باید بدانید

نوآوری یکسان برای همه نیست. بسته به اینکه یک شرکت تاسیس شده باشید یا یک برند جدید و نوظهور، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید ارزش ایجاد کنید، به تمایز برسید و از رقبا پیشی بگیرید.

در سازمان شما، نوآوری می تواند به معنای هر چیزی باشد، از بهبود تدریجی یک محصول موجود گرفته تا ایجاد یک فناوری پیشرفت یا توسعه یک بازار کاملاً جدید. پروفسور کلیتون کریستنسن، پروفسور مدرسه بازرگانی هاروارد، در دوره آنلاین بین المللی، سه نوع نوآوری را به شرح زیر بیان می کند:

  1. پایداری نوآوری
  2. تغییر اساسی ارزان قیمت
  3. تغییر اساسی در بازار جدید

نحوه و زمان استفاده از هر نوع نوآوری به جایگاه شما در بازار بستگی دارد. در اینجا به معنای هر دسته و نحوه اعمال آن برای دستیابی به موفقیت بلندمدت تجاری است.

 

انواع مختلف نوآوری


1. پایداری نوآوری

پایداری نوآوری بهبود محصول موجود است. شرکت‌هایی که به دنبال نوآوری پایدار هستند، نسخه‌های پیشرفته‌ای از محصولات سطح بالا خود را توسعه می‌دهند تا سودآورترین مشتریان خود را که مایل به پرداخت هزینه برای عملکرد بهتر هستند، هدف قرار دهند. کسب و کارها به این دلیل سود می برند که می توانند از فرآیندهای فعلی و ساختار هزینه خود استفاده کنند و به نوبه خود حاشیه سود خود را حفظ یا بهبود بخشند.

کریستنسن به طور خلاصه ویژگی های حفظ نوآوری را به عنوان "محصولات بهتری که می توانید برای سود بهتر به بهترین مشتریان خود بفروشید" توصیف می کند. 

اپل این روش را هر زمان که نسخه جدیدی از آیفون خود را عرضه می کند، اعمال می کند. در حالی که هر نسخه یک ویژگی جدید و اغلب موفقیت آمیز را برجسته می کند - مانند سیستم دوربین سه گانه در آیفون 11 پرو - اپل همچنان در حال ساخت بر روی یک بازار و شبکه ارزش از قبل موجود است.

نوآوری پایدار جایی است که رهبران فعلی معمولاً برنده می شوند زیرا به مشتریان فعلی خود گوش می دهند و از این بینش ها برای توسعه محصولات و خدمات برتر استفاده می کنند. با این حال، در این فرآیند، فرصت‌هایی را برای شرکت‌های جدید ایجاد می‌کنند تا در پایین‌ترین سطح بازار وارد شوند.

 

2. تغییر اساسی ارزان قیمت

وارد تغییر ارزان قیمت شوید، یعنی زمانی که کسب‌وکارها با یک محصول «به‌اندازه کافی خوب» با هزینه ارزان‌تر در پایین‌ترین سطح بازار قرار می‌گیرند. کریستنسن این را به‌عنوان «نوآوری اساسی» توصیف می‌کند، که در آن یک شرکت کوچکتر با منابع کمتر به سمت بازار بالا حرکت می‌کند و در نهایت، مشتریان شرکت‌های فعلی را که آن را در جریان اصلی پذیرفته‌اند جذب می‌کند.

کریستنسن می‌گوید: «اگر به انتهای بازار بیایید، موقعیتی ایجاد می‌کنید که شرکت غول‌پیکر به جای مبارزه با شما، انگیزه فرار دارد. "آنها با شما مبارزه نخواهند کرد، زیرا هیچ سودی در آن وجود ندارد، و برای شرکت ها بسیار سخت است که به دنبال فرصت هایی باشند که سودآوری وجود ندارد."

تغییر اساسی در سطح پایین معمولاً نحوه برنده شدن افراد جدید است.

 

3. تغییر اساسی در بازار جدید

تغییر در بازار جدید زمانی اتفاق می‌افتد که کسب‌وکارها بخش جدیدی را در یک بازار موجود ایجاد می‌کنند تا به مشتریانی که از خدمات کمتری برخوردار هستند دسترسی پیدا کنند. آنها از طریق یک معیار جدید از عملکرد، محصولات و خدماتی را که زمانی گران و دست نیافتنی بودند به چیزی مقرون به صرفه و قابل دسترس برای جمعیت بزرگتری تبدیل می کنند.

کریستنسن می‌گوید: «تغییر ارزان قیمت بازارهای جدیدی ایجاد نمی‌کند، شما فقط سهم بازار را در برابر بازارهای قدیمی به دست می‌آورید. تغییر در بازار جدید با دنبال کردن مشتریان جدیدی که این [@@شرکت ها@@] به آنها علاقه ای ندارند، با بازیگران اصلی رقابت می کند و یک محصول ساده به آنها می فروشد.

در حالی که آیفون اپل اکنون یک نوآوری پایدار است، قبلاً به عنوان یک اختلال جدید در بازار عمل می کرد. آیفون بازار لپ‌تاپ را با این امکان که مشتریان به اینترنت متصل شوند و از طریق دستگاهی که می‌توانستند در یک دست نگه دارند با برنامه‌های مورد علاقه خود درگیر شوند، رونق بخشید.

پیگیری فرصت های نوآوری

راه های متعددی برای دنبال کردن نوآوری وجود دارد. اگر دارای یک کسب‌وکار هستید، تفکر استراتژیک از طریق بهبود محصولات فعلی‌تان می‌تواند به شما کمک کند مزیت رقابتی خود را حفظ کنید، در حالی که شرکت‌کنندگان در صنعت می‌خواهند محصولات یا بازارهای جدیدی برای دستیابی به موفقیت ایجاد کنند.

 

 

 

مطالب مشابه

پیش نیاز مهم راه اندازی کسب و کار
پیش نیاز مهم راه اندازی کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه ایده راه اندازی کسب و کار خود را توسعه دهید؟(راهنمای پیشرفته)
چگونه ایده راه اندازی کسب و کار خود را توسعه دهید؟(راهنمای پیشرفته)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
استراتژی به دست آوردن قدرت تغییر در کسب و کار
استراتژی به دست آوردن قدرت تغییر در کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
نکات مهم بودجه بندی در مدیریت
نکات مهم بودجه بندی در مدیریت
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه