چگونه ایده راه اندازی کسب و کار خود را توسعه دهید؟(راهنمای پیشرفته)

2022-08-06T06:46:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 6 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه ایده راه اندازی کسب و کار خود را توسعه دهید؟(راهنمای پیشرفته)

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که یک ایده نابغه کسب و کار به ذهنتان خطور کند که در نهایت از بین برود، زیرا نمی دانید چگونه ایده استارت آپی خود را به سطح بعدی برسانید؟ خوب، برای کمک به شما برای شروع، در اینجا یک راهنمای گام به گام مشخص برای توسعه ایده استارتاپی شما آورده شده است.

1. بازارهای مربوطه را در نظر بگیرید و تجزیه و تحلیل کنید

در ابتدا، جایگاه های بازاری را در نظر بگیرید که ایده استارتاپ شما در آن قابل اجرا است. 

  • نیازهای صنعت و مصرف کنندگان آن چیست؟ 
  • آیا مشکلات حل نشده ای برای صنعت وجود دارد؟ 
  • آیا ایده استارتاپی شما تصمیمات و بهبودهایی را برای وضعیت به ارمغان خواهد آورد؟ 

می‌توانید به سایت‌های معتبر مربوط به صنعت مراجعه کنید تا دائماً از آخرین روندها مطلع شوید. به عنوان مثال، Techcrunch یک وبلاگ فناوری عالی است که در مورد جدیدترین محصولات صحبت می کند و آخرین اخبار دنیای فناوری را به اشتراک می گذارد. همچنین استارت‌آپ‌های جدید را معرفی می‌کند و یک نمای کلی از نوپایان جدید و آینده در بازار ارائه می‌کند.

یک منبع عالی الهام، TED است که به دلیل شعار معروف خود "ایده هایی که ارزش گسترش دارند" مشهور است. این گنجینه ای از اطلاعات در مورد هر چیزی است که قابل تصور است. این کنفرانس به عنوان کنفرانسی در نظر گرفته شده است که در آن متخصصان در بخش های مختلف گرد هم می آیند تا بینش خود را در مورد موضوعاتی که می تواند باعث ظهور و افزایش آگاهی شود، به اشتراک بگذارند. مجریان معمولاً حدود 18 دقیقه فرصت دارند تا در مورد موضوع خود صحبت کنند و تمرکز ارائه آنها می تواند از آخرین پیشرفت ها در زمینه رشته تا مسائل اجتماعی که می خواهند آگاهی را در مورد آنها افزایش دهند، باشد. پس از شرکت در سخنرانی ها یا تماشای ویدیوهای آن، احساس الهام بیشتری از همیشه خواهید داشت.

 

2. ایده های خود را یادداشت کنید و آنها را گسترش دهید

در این مرحله، ممکن است نیازها یا زمینه هایی را شناسایی کرده باشید که می توان آنها را بهبود بخشید. آنها را با ابزاری مانند Evernote یادداشت کنید. Evernote به شما این امکان را می دهد که بریده های صفحات وب، تصاویر و حتی اسناد پیوست شده و اسلایدهای پاورپوینت را ذخیره کنید. می توانید چندین یادداشت ایجاد کنید و آنها را بر اساس موضوعات و ژانر مرتب کنید. Evernote از طریق پلتفرم های مختلف مانند ویندوز، ios و اندروید قابل دسترسی است. یک کلیک ساده بر روی دکمه همگام سازی اطمینان حاصل می کند که یادداشت های شما در همه سیستم عامل ها همگام هستند.

3-تحلیل رقابتی انجام دهید

تجزیه و تحلیل رقابتی روشی عالی برای مقایسه و پیش بینی اینکه چگونه کسب و کار شما در برابر رقبای شما در صنعت ایستادگی می کند.

 آیا کسب‌وکار شما می‌تواند جای خالی‌ای را که توسط دیگران دست نخورده باقی مانده را پر کند؟

در اینجا نحوه اجرای تحلیل رقابتی خود آورده شده است:

4. کسب و کار خود را مدل کنید

اگر ایده ایجاد یک طرح تجاری بیش از حد خسته کننده و دست و پاگیر به نظر می رسد، از استفاده از Leancanvas و Canvanizer لذت خواهید برد. آنها الگوهایی هستند که مدل کسب و کار یک صفحه ای را تقلید می کنند. اضافه کردن و به روز رسانی مدل آسان است. شما همچنین می توانید از یک نمای کلی روشن از 9 بلوک ساختمانی زیر از مدل کسب و کار خود لذت ببرید: 

  • بخش های مشتری
  •  پیشنهادات ارزش
  •  کانال ها (برای دسترسی به مشتریان)
  •  ارتباط با مشتری
  •  جریان های درآمد
  •  منابع کلیدی
  •  فعالیت هایی که ارزش ایجاد می کنند
  •  شرکای کلیدی
  •  و ساختار هزینه

 

5. ماکت خود را بسازید/طراحی/طرح کنید و سپس آن را آزمایش کنید

زمان خیلی وقت است که از مرحله ای گذشته است که شما طرح هایی را روی تخته سفید می کشید و همه جا را خط می کشید. ابزارهای آنلاین مانند Balsamiq و Framebox به شما این امکان را می دهند که Wireframe ایجاد کرده و آن را در فرمت های مختلف مانند jpg یا pdf صادر کنید. چندین دکمه یا مؤلفه از یک برنامه وب وجود دارد که می توانید انتخاب کنید تا بتوانید طرح خود را به راحتی کنار هم قرار دهید. آیا می خواهید در مورد مدل خود بدون حواس پرتی و سردرگمی بازخورد دریافت کنید؟ InfluenceApp راهی برای این کار است. شما می توانید طرح خود را در قالب های مختلف آپلود کنید و بقیه اسناد را برای ایجاد یک ارائه کامل ترکیب کنید. سپس می‌توانید مدل نهایی را به سادگی با اشتراک‌گذاری یک URL با هم تیمی‌های خود به اشتراک بگذارید، و آنها می‌توانند به سادگی با پین کردن نظرات در مورد عناصر خاص طراحی، بازخورد خود را ارائه دهند. به همین راحتی است!

 

6-بررسی بازار را اجرا کنید

هیچ کسب و کاری نباید بدون انجام یک بررسی بازار راه اندازی شود. وب سایت هایی مانند Survey Monkey به شما امکان می دهد یک پرسشنامه آنلاین ایجاد کنید و URL را برای مخاطبان مورد نظر خود ارسال کنید. این موضوع از مرزهای جغرافیایی فراتر می رود که در مقایسه با بررسی میدانی یک مزیت بزرگ است زیرا می توانید چشم انداز وسیع تری و جهانی به دست آورید.

جایگزین دیگر این است که یک جلسه گروه متمرکز قبل یا بعد از تکمیل حداقل محصول بادوام خود برگزار کنید. این مکان جایی است که شما افراد را از جمعیت هدف خود دعوت می کنید تا در یک بحث گروهی در مورد محصولات یا خدمات شرکت کنند. یک گروه متمرکز می تواند به شما در دستیابی به موارد زیر کمک کند:

  • · پیدا کردن اولین برداشت مصرف کننده از محصول یا خدمات بر اساس بسته بندی و کمپین بازاریابی
  • · جمع آوری بازخورد در زمان واقعی مشتری در مورد فضایل و معایب محصولات/خدمات
  • · استراتژی های بازاریابی خود را تغییر دهید و محصول خود را قبل از تحویل نهایی بهبود بخشید

7. محصول نهایی خود را توسعه دهید

گام بعدی اجرای ترفندها و تنظیمات لازم برای ایجاد محصول نهایی است. در این مرحله چندین پروژه m وجود داردنرم‌افزارهای مدیریتی که به شما کمک می‌کنند تا از پیشرفت‌ها مطلع شوید. Trello و Agile Zen چند توصیه خوب هستند. این الگو به مراحل مختلفی تقسیم می‌شود که در آن افراد می‌توانند مسئول بخش‌های مختلف باشند. وظایف را می توان از یک مرحله به مرحله دیگر منتقل کرد، به عنوان مثال. از عقب ماندگی تا کار به تایید. این یک تصویر بسیار واضح از پیشرفت هر بخش پروژه و آنچه باید انجام شود به دست می دهد.

 

8. جمع آوری بازخورد مشتریان و اندازه گیری نتایج کسب و کار شما

ابهامات زیادی در مورد یک کسب و کار وجود دارد، اما اگر همه چیز آنطور که انتظار می رود پیش نرود، بتوانید به سوالات داغی که دارید پاسخ دهید چه؟ Kissinsights به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. می‌توانید آن را در وب‌سایت خود نصب کنید و وقتی به صفحه اصلی شما هدایت می‌شوند، از بازدیدکنندگان با دو سؤال پرسیده می‌شود. شما انعطاف پذیری برای کنترل افرادی که در معرض نظرسنجی قرار می گیرند را دارید. ابزار دیگری که نباید از دست بدهید Kissmetrics است. این رفتار گشت و گذار و خرید بازدیدکنندگان شما را ردیابی می کند و اطلاعات ارزشمندی مانند اینکه از کجا آمده اند در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات مفید به شما کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی خود را بیشتر اصلاح کنید و ناوبری سایت خود را بهبود بخشید.

دو مرحله آخر بارها و بارها مورد بازبینی قرار می گیرد زیرا کسب و کار شما به طور مداوم توسعه می یابد و با بازار سازگار می شود.

مطالب مشابه

استراتژی به دست آوردن قدرت تغییر در کسب و کار
استراتژی به دست آوردن قدرت تغییر در کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
نکات مهم بودجه بندی در مدیریت
نکات مهم بودجه بندی در مدیریت
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا بودجه بندی در کسب و کار مهم است؟
چرا بودجه بندی در کسب و کار مهم است؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه نوآوری در مشاغل ایجاد کنیم؟
چگونه نوآوری در مشاغل ایجاد کنیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 7 دقیقه