روش های استفاده ازChatGPT در کسب و کار(بخش دوم)

2023-04-18T13:36:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 6 دقیقهدرجه کیفی A

روش های استفاده ازChatGPT در کسب و کار(بخش دوم)

ابزارهای چت بات مانند ChatGPT به طور غیرقابل برگشتی نحوه کار ما را تغییر می دهند. از زمانی که اپلیکیشن پردازش زبان در نوامبر گذشته منتشر شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از شرکت‌های آمریکایی آن را انتخاب کرده‌اند و 93 درصد از این شرکت‌ها به دنبال گسترش بیشتر استفاده از آن در ماه‌های آینده هستند.

 جدا از بحث های اخلاقی و فلسفی، ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی امکانات بی حد و حصری را برای کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت هستند ارائه می دهد. و با توجه به توانایی ربات چت در پاسخگویی به هر درخواست انسانی، محدودیتی در کار نیست.

برای اینکه بفهمیم دقیقاً چگونه از برنامه در محل کار استفاده می شود، از مشاغل در طیف گسترده ای از صنایع پرسیدیم که در حال حاضر چگونه ChatGPT را به کار می برند. ما همچنین از کارمندان خواستیم تجربیات خود را با این برنامه به اشتراک بگذارند تا تصویر واضح تری از نحوه شکل دادن این ابزار به آینده کار داشته باشند. ما در مطلب گذشته(بخش اول) چند مورد از روش های استفاده از این ابزار را بیان کردیم که در ادامه این لیست را به طور کاربردی کامل خواهیم کرد.

6. برای ایجاد کپی

ChatGPT به کارگران کمک می کند تا کپی نیز ایجاد کنند، متخصص محتوا، Lauren Van Woerden از ابزار شرکت بازاریابی خود Ollo Metrics، هر زمان که او روی وظایف نگارش SEO کار می کند، استفاده می کند. وردن توضیح می‌دهد که با استفاده از اعلان‌های بسیار خاص و واضح، این ابزار می‌تواند بهترین نتایج را ایجاد کند – با استفاده موفقیت‌آمیز از این ابزارها زمان نوشتن نسخه‌برداری او را 30 تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

تونی، یک نویسنده مستقل، از این برنامه برای ایجاد کپی استفاده می کند و ادعا می کند که برای نوشتن مقدمه و نتیجه گیری مفید است. ChatGPT تأثیر عمیقی بر سرعت کار او نیز داشته است، زیرا این برنامه تعداد روزهایی را که او برای نوشتن وبلاگ خود می گذراند از هفت به دو کاهش می دهد. با این حال، وقتی صحبت از استفاده شفاف از دستگاه می شود، تونی چندان مطمئن نیست.

او به Tech.co می گوید: «راستش، فکر نمی کنم لازم باشد به کارفرمای خود بگویم که از ChatGPT استفاده می کنم. "این یک معامله بزرگ نیست. تنها چیزی که او به آن اهمیت می‌دهد، محتواست، مهم نیست آن را از کجا می‌آورم».

7. برای مدیریت زمان

Lovelady از ChatGPT برای ایجاد برنامه های روزانه استفاده می کند. او قبل از اینکه از آن راهنمایی بخواهد در مورد اینکه چگونه باید از زمان خود به بهترین شکل استفاده کند، اطلاعاتی را در مورد وضعیت روزانه خود به برنامه می دهد. ChatGPT از این اطلاعات برای ایجاد یک برنامه روزانه استفاده می کند، که به Lovelady کمک می کند تا بار وظیفه خود را بر اساس اولویت های اصلی خود سازماندهی کند.

برای کارگران و کارفرمایان احمقانه است که از این فناوری تا حدی برای حذف کارهای دستی و وقت گیر و افزایش بازده خود استفاده نکنند.» – لوک لاولدی، نماینده توسعه تبلیغات در BlueOptima

در مورد پتانسیل این ابزار، او می‌گوید: «من فکر می‌کنم انفجار ChatGPT یک الگوی کاری جدید ایجاد کرده است که در صورت استفاده صحیح می‌توان از آن بهره برد.» او همچنین بیان کرد که با توجه به پتانسیل بی حد و حصر این برنامه، عدم استفاده از این فناوری می تواند یک خطا برای مشاغل باشد.

8. برای ایجاد ارائه و گزارش

آیا از ماهیت تکراری ارائه ها خسته شده اید؟ خوب، به نظر می رسد که ChatGPT ممکن است بتواند در این مورد نیز کمک کند.

هارمن سیگن، مدیر شرکت خدمات امنیت سایبری Cyphere از برنامه هوش مصنوعی برای ایجاد گزارش ها و ارائه ها استفاده می کند. او توضیح می دهد که ChatGPT به او اجازه می دهد تا ارائه های با کیفیت بالا را به سرعت و به راحتی ایجاد کند، که تأثیر قابل توجهی بر کارایی کار او دارد. Signh همچنین از چت بات برای تولید گزارش ها، پاسخ به سوالات مشتریان و مطالب بازاریابی مانند وبلاگ ها استفاده می کند که گواهی واقعی بر تطبیق پذیری ابزار است.

جای تعجب نیست که سیگن دیدگاه بسیار خوش بینانه ای در مورد پتانسیل آینده ChatGPT دارد و به Tech.co می گوید که مشتاقانه منتظر است ببیند چگونه این فناوری به تکامل خود ادامه می دهد و چگونه می توان از آن برای کمک به شرکت ها برای موفقیت بیشتر استفاده کرد.

 

9. برای تحقیق کلمات کلیدی(seo)

به دنبال تقویت سئو خود هستید؟ ChatGPT همچنین به عنوان یک ابزار بهینه سازی موتورهای جستجو چند جانبه برای مشاغل در سراسر جهان استفاده می شود.

از ChatGPT برای تحقیقات کلمات کلیدی،ایجاد پیوند و حتی برای کمک به ساخت تقویم محتوای ماهانه استفاده می‌کنند. Radhika Gupta، بنیانگذار آژانس دیجیتال One Digital Land، همچنین از ChatGPT برای کمک به فعالیت‌های مختلف SEO از جمله تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل SEO، و بهینه‌سازی محتوا برای جستجوی ارگانیک، PPC و ایمیل استفاده می‌کند.

گوپتا به ما می‌گوید که از زمان استفاده از این برنامه، پرورش و تبدیل سرنخ‌ها با به حداکثر رساندن کارایی شرکت آسان‌تر شده است - یک پیروزی بزرگ برای هر تجارت فروش. با این حال، نگرش کلی او یک خوش بینی محتاطانه است، و اشاره می کند که از آنجایی که این یک فناوری نسبتا جدید است، تأثیر کلی آن بر بازاریابی دیجیتال همچنان قابل مشاهده است.

10. برای مدیریت جلسات

ChatGPT همچنین دارای پتانسیل ساده‌سازی مدیریت جلسات است و کسب‌وکارهایی مانند Moo Soft از نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای خلاصه کردن رونوشت‌های جلسات استفاده می‌کنند تا اطلاعات را برای کارکنان راه دور که قادر به تنظیم تماس‌ها نیستند، در دسترس‌تر کند.

مالک Moo Soft، Calvin Wallis به Tech.co می‌گوید که به لطف توانایی ChatGPT در جمع‌بندی دقیق بحث‌های مجازی، او می‌تواند توجه کامل خود را به کسانی که در جلسات شرکت می‌کنند معطوف کند و کنترل کند که بقیه اعضای تیم به سرعت جذب خواهند شد.

از زمانی که ChatGPT برای اولین بار چشم انداز کسب و کار را عوض کرد، تعدادی از شرکت های فناوری بزرگ مانند گوگل و متا در تلاش هستند تا سرعت خود را بالا ببرند. و در حالی که این تلاش‌ها همیشه با موفقیت همراه نبوده‌اند، شکی نیست که ChatGPT و ابزارهای مشابه به‌شدت بر نحوه زندگی و کار ما در آینده تأثیر می‌گذارند.

برای به دست آوردن یک اجماع کلی در مورد اینکه کارمندان در این مورد چه احساسی دارند، از آنها در مورد تجربه آنها با این ابزار و تأثیر بالقوه آن بر آینده کار پرسیدیم. در اینجا چیزی است که آنها فکر می کردند.

آینده هوش مصنوعی در محیط کار

تقریباً هر کسب‌وکاری که از آنها شنیده‌ایم تجربیات بسیار مثبتی با ChatGPT داشته‌اند، از جمله لوکا لاماج از Docere Health، که می گوید پیشرفت‌ها در فن‌آوری chatbot این امکان را برای پزشک او فراهم کرده است که تعدادی از عملیات‌ها را ساده‌تر کند و منابع انسانی را آزاد کند و به او این امکان را می دهد که در عوض روی نوآوری تمرکز کند.

بسیاری از کارمندان موافق هستند، از جمله مهندس نرم افزار کامرون پرین، که به ما گفت که ابزارهایی مانند ChatGPT او را قادر می سازد تا گردش کار خود را تقریباً 20 تا 25 درصد افزایش دهد و یک کپی رایتر که فاش کرد این برنامه زمان نوشتن خود را به میزان حیرت آور کاهش داده است. 30-40٪.

با این حال، در حالی که لماج از Docere Health معتقد است که ChatGPT می تواند فرصت های زیادی را برای مشاغل باز کند، او اذعان می کند که نباید به عنوان یک راه حل برای همه مشکلات تلقی شود. او توضیح می دهد: «وظایف و تعاملات خاصی وجود دارد که نیاز به تعامل انسانی دارد و چت بات ها نمی توانند جایگزین آن شوند».

مطالب مشابه

روش های استفاده ازChatGPT در کسب و کار(بخش اول)
روش های استفاده ازChatGPT در کسب و کار(بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
تفاوت کار سخت و کار هوشمند
تفاوت کار سخت و کار هوشمند
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع برنامه ریزی در مدیریت کسب و کار
انواع برنامه ریزی در مدیریت کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
رهبری چگونه بر فرهنگ سازمانی تأثیر می گذارد؟
رهبری چگونه بر فرهنگ سازمانی تأثیر می گذارد؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه