هر صاحب رستورانی میخواهد که یک رستوران موفق و پردرآمد داشته باشد، اما صرفاً بعضی از آنها به این مهم دست میابند. مطمئناً به این آسونی ها نیست که صرفاً چند دلیل برای موفقیت بعضی از رستوران ها نسبت به بقیه را گفت. اما ویژگی هایی وجود دارند که بین اکثر رستوران های موفق مشترک اند.
در اینجا با 10 دلیل موفقیت رستوران ها، با ما همراه باشید.
بایستی که همیشه غذا خوشمزه و آماده باشد. این هزینه برای برای بدست آوردن بازار که هدف آن است مناسب است. غذای خوشمزه مهمترین لازمه یک رستوران خوب است.
یک رستوران موفق طیف وسیعی از نوشیدنیها و غذاها را عرضه میکند که بتواند نیاز سلیقه های متفاوتی را برآورده کند. اگر چه سازمان دهی و آماده سازی غذاهای بیشتر سخت تر است، اما قطعا مشتریان بیشتر و مشتریانی که تنوع میخواهند را جذب خواهید کرد. رستورانهای خوب دارای انواعی از نوشیدنی، غذای خارجی و غذای ایرانی اند و از محصولات ارزان و متفرقه که کیفیت کمی دارند، دوری میکنند.
گارسون های خوب و مناسب، شغل خود را میدانند، کارآمد هستند و قادر به مشاوره با مشتریان در بهترین انتخاب آنها هستند. غذا با حداقل تاخیر سرو میشود، و بعد از غذا، مشتریها مجبور نیستند برای گرفتن صورتحساب خود و پرداخت آن تقلا کنند.
فضا آرام و دوستانه است. اگر موسیقی پخش میشود، مناسب است و صدایش آنقدر بلند نیست که مشتریان نتوانند صحبت کنند.
رستورانها قیمت های متفاوتی دارند، اما قانون طلایی این است که مشتریان باید احساس کنند که هزینه غذای آنها عادلانه و منطقی است، حتی در بهترین رستوران ها. از قیمت بیش از حد جلوگیری کنید.
لوکیشن رستوران شما باید مناسب و سرراست باشد. رستوران های فست فودی موفق، معمولا در مال ها و پاساژهای معروف قرار دارند در حالی که یک رستوران رسمی در یک منطقه از بالا شهر واقع خواهد شد که دسترسی به آن آسان است.
آشپزها براساس مهارت و ابتکار آشپزی خود انتخاب میشوند. این امر معمولا در مورد رستورانهای خوب و رستورانهایی با بودجه بالا صدق میکند. یک سرآشپز یا آشپز خوب، به همان اندازه مدیریت رستوران، در مورد غذا شور و اشتیاق دارد، در انتخاب منوها شرکت میکند و مشتری محور هستند.8
کل ساختمان و وسایل بایستی بصورت تمیز نگهداری شوند. میزها و محل نشستن و خوردن مشتری ها باید به طور مرتب تمیز شوند، زیرا هیچ چیز مشتریان را به اندازه یک میز کثیف ناراحت نمیکند. استانداردهای نگهداری غذا باید رعایت شوند تا امکان فاسد شدن مواد کمتر شود و از حوادثی که میتوانند به آبروی رستوران صدمه بزنند، جلوگیری شود.
تیم مدیریت یک رستوران موفق باید آموزشدیده و کار بلد باشد و نیاز به تعادل قیمت فروش و آمادهسازی غذا، با هزینه ها را درک کند. آنها مهارتهای مدیریتی خود را واقعا خوب نشان میدهند و درک میکنند که کارکنان خوشحال به معنی مشتریان شاد هستند.
هدف یک رستوران موفق، ساختن یک تجربه کلی عالی است که آنها را دوباره و دوباره به صدر جدول برمیگرداند. این بدان معنی است که همه چیز بر افزایش مشتری های ثابت متمرکز است.