چگونه زودتر به خواب برویم؟

2022-10-02T08:38:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه زودتر به خواب برویم؟

هیچ کس نمی خواهد با مشکلات خواب مقابله کند.خواب کامل شبانه نه تنها برای اطمینان از هوشیاری و آمادگی برای رفتن در صبح روز بعد مهم است، بلکه برای سلامت جسمی و روانی شما نیز مهم است.

خواب برای سلامت کلی شما ضروری است، و با این حال بسیاری برای داشتن خواب کافی در شب تلاش می کنند. چه به دلیل مشکلات خواب، عادات بد خواب یا حتی عادات روزانه شما باشد (بله، کاری که در طول روز انجام می دهید بر روی خواب شبانه شما تأثیر می گذارد)، عدم توانایی به خواب رفتن یک مشکل رایج است.

در ادامه بخوانید تا بدانید چرا باید خواب را در اولویت زندگی خود قرار دهید و چگونه می توانید برنامه خواب بهتری داشته باشید.

چرا خواب منظم مهم است؟

هنگامی که شما خواب هستید، بدن شما تحت مراقبت های فیزیکی مهمی قرار می گیرد. در طول خواب REM (یا خواب عمیق)، بدن شما قلب را شارژ می کند، سلول ها و رگ های خونی آسیب دیده را بهبود می بخشد و به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند.

همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که شما بهره وری و تعادل ذهنی بیشتری دارید و در عین حال اضطراب را کاهش می دهد. بنابراین احتمالاً می توانید درک کنید که چرا ایجاد عادات خواب خوب و داشتن خواب خوب هر شب بسیار مهم است.

اگر مشکل خواب دارید و در شب به سختی به خواب می روید یا می بینید که تا ساعت 2 بامداد جلوی تلویزیون یا رایانه پارک کرده اید، نکات مفیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به خواب زودتر هر شب استفاده کنید.

 

چند نکته برای کمک به زود خوابیدن

ممکن است فکر کنید که یک جغد شب هستید، اما زمانی که یک روال معمول خواب را شروع کنید، نظر خود را تغییر می دهید. در اینجا پنج نکته وجود دارد که به شما کمک می کند با موفقیت زودتر بخوابید.

1. یک روال قبل از خواب شبانه ایجاد کنید

تنظیم زمان خواب برنامه ریزی شده یکی از ساده ترین راه ها برای حل مشکلات خواب است.

این نکته برای همه کار نمی کند، به خصوص اگر دائماً ساعت های نامنظم را کار می کنید. با این حال، اگر شغل قابل پیش بینی، برنامه منظم مدرسه یا انعطاف پذیری برای مدیریت تقویم خود دارید، با برنامه ریزی روتین قبل از خواب خود از آن بهره ببرید.

به گفته کارشناسان خواب، فرض کلی در اینجا این است که زمانی را برای تعیین زمان خواب مشخص و پایبندی به آن تعیین کنید - حتی در تعطیلات آخر هفته. ریتم شبانه روزی شما در روال عادی رشد می کند و به شما کمک می کند خواب REM بهتری داشته باشید. متوجه خواهید شد که واقعاً هنگام خواب خسته می شوید و ذهن شما در حالت خواب قرار می گیرد.

 

2. یک مقررات منع  الکترونیکی تنظیم کنید

قطع کردن برق از دستگاه های الکترونیکی می تواند به ذهن شما کمک کند تا برای خواب آماده شوید. ممکن است فکر کنید هنگام تماشای تلویزیون یا بازی در حال استراحت هستید، اما واقعاً ذهن خود را درگیر و فعال نگه می دارید و از خواب با کیفیت جلوگیری می کنید.

اگر در شب به سختی به خواب می روید، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است وسایل الکترونیکی مقصر باشند. نور آبی ساطع شده از وسایل الکترونیکی در واقع می تواند ملاتونین را متوقف کند و از به خواب رفتن راحت بدن جلوگیری کند.

3. ساعت زنگ دار خود را کنار بگذارید

بسیاری از ما ساعت‌های زنگ دار روی گوشی خود داریم، اما برخی افراد ساعت‌های قدیمی یا ساعت‌های زنگ دار را ترجیح می‌دهند. با این حال، اگر بتوانید ساعت خود را در شب بخوانید، به احتمال زیاد در خواب شما اختلال ایجاد می کند.

آیا تا به حال از خواب بیدار شده اید و فقط به ساعت نگاه کرده اید و متوجه شده اید که فقط یک ساعت و نیم مانده به خوابیدن تا زنگ ساعت شما؟ این اختلال می تواند با چرخه خواب و ریتم طبیعی شبانه روزی شما تداخل داشته باشد و حتی ممکن است برخی افراد دوباره به خواب بروند و در عوض زودتر از زمان برنامه ریزی شده بیدار شوند.

به جای اینکه به ساعت نگاه کنید و در مورد اینکه چه زمانی باید بیدار شوید مضطرب شوید، وسوسه را به طور کلی از بین ببرید. در حالی که نباید به تلفن خود نگاه کنید، اگر فکر می کنید وسوسه خواهید شد، آن را از تخت جدا کنید، بنابراین باید بلند شوید تا به آن نگاه کنید.

 

4. چهار ساعت قبل از خواب غذا بخورید

دیروقت خوردن در شب واقعا می تواند شما را بیدار نگه دارد. وقتی معده در حال هضم غذا است، برای بدن شما سخت تر می شود که بفهمد زمان خاموش شدن و خوابیدن است. برای جلوگیری از این امر، توصیه می شود آخرین وعده غذایی خود را حداقل چهار ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید.

این بدان معناست که اگر زمان خواب شما ساعت 10:30 شب است، باید شام را ساعت 6 بعد از ظهر یا زودتر بخورید تا مطمئن شوید که به بدن خود زمان کافی برای هضم می دهید. همچنین باید میان وعده های آخر شب را حذف کنید – حتی یک میان وعده کوچک می تواند بر چرخه خواب شما تأثیر بگذارد.

 

5. روتین قبل از خواب را برقرار کنید

اگر با مشکل خواب روبرو هستید، یکی از اولین چیزهایی که باید به آن فکر کنید عادت قبل از خواب است. بلافاصله قبل از دراز کشیدن چه می کنید؟

ایجاد یک برنامه روتین قبل از خواب واقعا می تواند به بدن شما کمک کند تا هماهنگ شده و برای خواب آماده شود. انجام کارهای مشابه هر شب و به ترتیب مشابه می تواند به بدن شما کمک کند تا خواب را پیش بینی کند و به شما کمک کند سریعتر به خواب بروید.

در حال حاضر، هرکسی نیازهای خواب متفاوتی دارد. اما به طور کلی، تشریفات قبل از خواب شما باید آرام و آرام بخش باشد.

شستن صورت، دوش گرفتن، حمام کردن و مسواک زدن از کارهای استانداردی هستند که باید به یک روال اضافه شوند. حتی ممکن است بخواهید فعالیت های آرام بخش مانند گوش دادن به موسیقی آرام بخش یا مطالعه به مدت 15 دقیقه را به شروع برنامه خود اضافه کنید. هر نوع تکنیک تمدد اعصاب که شما را در حالت استراحت قرار می دهد باید کارساز باشد. برخی از افراد حتی دوست دارند برخی تمرینات آرامش بخش مانند کشش عمیق یا یوگا را انجام دهند(درمورد بهترین حالت های یوگا برای آرامش بیشتر بخوانید). و برخی از افراد هستند که در طول روز آنقدر انرژی دارند که برای به خواب رفتن نیاز به تمرینات شدید شبانه دارند.

به خواب رفتن می تواند برای بسیاری از ما استرس زا باشد و کم خوابی شوخی نیست. اما تلاش برای تنظیم زمان خواب و برنامه خواب منظم می تواند به بدن شما کمک کند تا راحت تر به خواب بروید. سعی کنید این نکات را در زندگی خود بگنجانید تا بهتر بخوابید و در نهایت با احساس شارژ و تجدید قوا از خواب بیدار شوید.

(درمورد اختلالات خواب بیشتر بخوانید)

مطالب مشابه

چگونه به کسی که در فکر خودکشی است کمک کنیم؟
چگونه به کسی که در فکر خودکشی است کمک کنیم؟
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
تمرین های فکری برای بهبود سلامت روان
تمرین های فکری برای بهبود سلامت روان
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه
حل مشکل کندی سرعت لپتاپ(بخش دوم)
حل مشکل کندی سرعت لپتاپ(بخش دوم)
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه
حل مشکل کندی سرعت لپ تاپ(بخش اول)
حل مشکل کندی سرعت لپ تاپ(بخش اول)
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 4 دقیقه