تدوین استراتژی کلید موفقیت یک کسب و کار است، اما تنها زمانی موثر است که به درستی اجرا شود. برخی از متخصصان در تدوین طرحهای تجاری جامع تجربه دارند، در حالی که برخی دیگر در اجرا مهارت دارند – که معمولاً به عنوان «متفکران» در مقابل «انجامدهنده» شناخته میشوند.
ترکیب متعادل هر دو دارایی ارزشمند برای هر کسب و کاری است. اگر در تلاش هستید تا استراتژی کسب و کار خود را در خط پایان قرار دهید، در اینجا نکاتی برای انتقال از تدوین استراتژی به پیاده سازی و اینکه چرا برای موفقیت بلندمدت شرکت شما ضروری است، آورده شده است.
توسعه یک استراتژی موثر مستلزم دانش عمیق، تفکر انتقادی و برنامه ریزی دقیق است. در حالی که چندین چارچوب می توانند به ایجاد پایه و اساس کمک کنند.(تدوین استراتژی به چه معناست؟)
استیک ارزش یک نمایش بصری از استراتژی مبتنی بر ارزش است و می تواند به شما در فرموله کردن یک مدل کسب و کار کمک کند که در قیمت گذاری، موقعیت محصول و مدیریت فروشنده نقش دارد. استراتژی مبتنی بر ارزش بر ارزش ادراک شده مشتریان از محصولات یا خدمات فروخته شده متکی است و قیمت ها، هزینه ها و استراتژی تامین کننده سازمان را تعیین می کند.
برخی از اصطلاحات کلیدی برای تدوین استراتژی مبتنی بر ارزش عبارتند از:
این تنها یک چارچوب برای تدوین یک استراتژی موفق است. شما می توانید از ابزارهای مشابه استفاده کنید، اما بهترین گزینه همیشه به نیازهای برنامه ریزی استراتژیک شرکت شما بستگی دارد. برای اطمینان از اینکه در مسیر درستی برای رسیدن به یک استراتژی تجاری موثر هستید، در اینجا پنج نکته برای تدوین و اجرای موفقیت آمیز وجود دارد.
پس از تدوین یک استراتژی تجاری خوب توسعه یافته، نوبت به اجرا می رسد که گفتن آن آسان تر از انجام آن است. اجرای استراتژی اغلب چندین چالش را به همراه دارد که غلبه بر آنها دشوار است.
سه ویژگی اجرای استراتژی وجود دارد که فرآیند را برای بسیاری از شرکت ها دشوار می کند:
برای جلوگیری از این موانع و اطمینان از انتقال آرام از فرمولاسیون به اجرا، در اینجا یک مرور کلی از آنچه می توانید برای تنظیم استراتژی خود برای موفقیت انجام دهید، آورده شده است.
یک راه ساده و موثر برای انتقال از فرمولاسیون به اجرا، تعیین اهداف استراتژیک روشن است. اهداف استراتژیک، اهداف قابل اندازه گیری و عملی هستند که با هدف و چشم انداز بلندمدت سازمان همسو هستند. این اهداف تضمین میکنند که افرادی که استراتژی را اجرا میکنند دستورالعملهای روشنی در مورد هدف و اهداف آن دارند و کمک میکنند روند بدون موانع اضافی حرکت کند.
نقشه ارزش یک ابزار بصری است که به سازمان ها کمک می کند تا نیازها، نقاط عطف یا خواسته هایی را که محصولات یا خدمات آن می توانند برای مشتریان بالقوه حل یا برآورده کنند، تعیین کنند. این ابزاری است که محرکهای ارزش بالقوه یک کسبوکار را نشان میدهد، عواملی که بر تمایل مشتریان به پرداخت برای یک محصول یا خدمات تأثیر میگذارند. شناسایی و ترسیم محرکهای ارزش میتواند برای فرمولبندی ارزش پیشنهادی سازمان و متمایزکنندههای کلیدی استفاده شود.
پنج مرحله برای ایجاد یک نقشه ارزش موثر وجود دارد.
با ایجاد یک نقشه ارزش، می توانید عملکرد کسب و کار خود را بررسی کرده و فرصت های جدیدی را برای بهبود موقعیت خود در بازار کشف کنید. یک نقشه ارزش همچنین می تواند رتبه بندی کند که شرکت شما چقدر استعداد جذب و حفظ می کند در مقایسه با رقبا.
هنگامی که محرک های ارزش کلیدی خود را شناسایی کردید، گام بعدی اجرا تقویت آنهاست. با این حال، مهم است که به جای همه آنها بر تقویت مهمترین آنها تمرکز کنید.
هنگامی که مهم ترین محرک های ارزش را شناسایی کردید، تقویت آنها مستلزم ایجاد ایده های خلاقانه است. از آنجایی که افزایش محرکهای ارزش میتواند یک کار نسبتا مبهم باشد، خلاقیت ایدهها و جهتگیری را فراهم میکند. از اینکه خارج از چارچوب فکر کنید، ریسک کنید یا حتی شکست نخورید نترسید. از طریق آزمایش و ایدههای جدید میتوانند محرکهای ارزش شما را تقویت کرده و کسبوکار شما را به جلو سوق دهند.
پیشنهاد ارزش بیانیه کوتاهی است که ارزشی را که شرکت شما ارائه می دهد و تفاوت محصول یا خدمات شما با رقبا را توضیح می دهد. همانطور که چشم انداز کسب و کار و بازار تغییر می کند، ارزش پیشنهادی شما نیز باید تغییر کند.
رقبا اغلب به تقلید یا جایگزین تبدیل می شوند، که می تواند درآمد شما را آدمخوار کند. برای اینکه در اوج بمانید، استراتژی شما - از جمله محرک های ارزش و ارزش پیشنهادی شما - باید به طور مداوم تکامل یابد.
اجرای موفقیت آمیز استراتژی می تواند یک فرآیند طاقت فرسا و چند مرحله ای باشد. برای مدیران مهم است که به طور مؤثر تفویض اختیار کنند. با واگذاری وظایف به سایر اعضای تیم، رهبری می تواند زمان بیشتری را صرف تمرکز بر عناصر تصویر بزرگتر کند و:
در حالی که این نکات می تواند برای اجرای هر استراتژی مفید باشد، هیچ یک از این مراحل یک معامله یکباره نیستند. یک استراتژی موفق که برای یک کسب و کار و مشتریان آن ارزش ایجاد می کند، مستلزم بررسی و بهبود عملکرد مستمر است. راهاندازی یک رویه عملیاتی استاندارد را برای صاحب وظیفه تعیینشده در نظر بگیرید تا به طور منظم اجرا شود تا تجزیه و تحلیل و تعیین اینکه آیا بهروزرسانی ضروری است یا خیر.