استراتژی های بازاریابی محصول برای رشد کسب و کار

2023-07-17T14:10:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

استراتژی های بازاریابی محصول برای رشد کسب و کار

چگونه می توان بینش بازاریابی محصول که در مطلب گذشته به دقت به آن پرداختیم را در نظر بگیرید و آن را در کسب و کار یا مشتریان خود اعمال کنید؟

بیایید درباره استراتژی‌های مختلفی که می‌توانید برای هدایت کسب‌وکارتان به جلو و حفظ آن در مسیر درست استفاده کنید، بحث کنیم.

1. جفت شدن با بازاریابی محتوای قوی

آیا تا به حال فکر کرده اید که محصول شما برای بازاریابی محتوایی آنقدر "خسته کننده" است که تأثیری بر آن بگذارد؟ دوباره فکر کنید! با کمی تفکر خلاق، می‌توانید کاری کنید که محصول کمتر هیجان‌انگیزتان بسیار سرگرم‌کننده به نظر برسد.محتوای شما در بازاریابی باید قانع کننده و جذاب باشد.

اگرچه استراتژی بازاریابی محتوای شما نباید خیلی عجیب باشد، اما می تواند به همان اندازه موفق باشد. انواع محتوای زیادی وجود دارد که می توانید در استراتژی خود بگنجانید، مانند:

  • پست های وبلاگ
  • فیلم ها
  • پادکست ها
  • اینفوگرافیک
  • راهنمای دانلود


شما فقط باید مطمئن شوید که بازاریابی محتوای شما قانع کننده است:

  1. ابتدا درک کنید که مشتریان شما به چه چیزی نیاز دارند.
  2. دوم، روی نقاط ضعف آنها تمرکز کنید.
  3. سوم، این ضعف را از طریق داستان سرایی تحریک کنید.
  4. در نهایت پیشنهاد حل مشکل آنها را بدهید.

تا زمانی که این چهار نقطه را لمس کنید، می توانید برای استراتژی بازاریابی محتوای خود را شروعی قوی داشته باشید.

2. یک برنامه راه اندازی محصول ایجاد کنید

عرضه محصول همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. به گفته گارتنر، 45 درصد از عرضه محصولات با تاخیر حداقل یک ماهه مواجه است. این می تواند منجر به اثر دومینوی نتایج ضعیف شود. اما باید انگیزه شما را برای سرمایه گذاری در یک استراتژی بازاریابی واضح و دقیق برای محصول ایجاد کند.

برنامه راه اندازی محصول شما باید موثر، به موقع و موفق باشد و این سه مرحله را در نظر بگیرید:

  1. پیش از راه اندازی.
  2. راه اندازی.
  3. پس از راه اندازی.

پیش از راه اندازی بر تحقیق و توسعه متمرکز است. در نظر بگیرید که صنعت شما چگونه است، مشتریان شما چه کسانی هستند و محصول شما چه چیزی می تواند ارائه دهد که هیچ چیز دیگری نمی تواند ارائه دهد.

این مرحله همچنین به آزمایش بتا گسترده و دقیق کردن پیام‌های شما به مخاطبان هدف نیاز دارد.

در این مرحله باید سوالاتی از قبیل:

  • چه نقاط ضعف غیرمنتظره ای در طول بتا ایجاد می شود؟
  • بازخورد چگونه است؟
  • چه چیزی را می توانید در محصول یا پیام خود بهبود بخشید؟


راه اندازی همه چیز در مورد رساندن پیام به مخاطب مناسب است. این به معنای انتخاب بهترین کانال ها برای دستیابی به بازار هدف است. در نهایت، پس از راه اندازی از شما خواسته می شود که اهداف خود را در مقابل واقعی ارزیابی کنید. آیا آنطور که انتظار داشتید اجرا کردید؟ اگر نه، چرا؟

پرتاب اولیه ضعیف ضرر نیست. مهم است که در طول پس از عرضه، شتاب خود را از دست ندهید و در نهایت تمرکز خود را به حفظ مشتریان فعلی معطوف کنید.

 

3. «Piggybacking» را در پلتفرم‌های افراد دیگر شروع کنید

موفقیت کسب و کار اغلب مربوط به زمان بندی است. موجی را جلب کنید، و می توانید به خوبی در راه خدمت به یک جایگاه و جذب مشتریان مشتاق باشید.

با این حال، اگر:

  • هیچ کس نمی داند شما کی هستید
  • مصرف کنندگان هنوز به شما اعتماد ندارند
  • خریداران شما را با نام جستجو نمی کنند

جای نگرانی نیست. شما می توانید به سادگی در پلتفرم های دیگر پیگیبک کنید.

4. یک اینفلوئنسر پیدا کنیدتا به افزایش دیده شدن برندتان کمک کند

اینفلوئنسرها مخاطبین بزرگ و از پیش ساخته‌شده‌ای دارند که باید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، و یافتن آنها به اندازه کافی آسان است.می توانید آنها را در اینستاگرام جستجو کنید یا از بازارهای تأثیرگذار مانند TRIBE استفاده کنید.

 

5. مشتریان فعلی خود را مجدداً هدف قرار دهید

چرا می خواهید به پایگاه مشتریان فعلی خود بازاریابی کنید (هدف گذاری مجدد)؟ یعنی شما می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید.

جستجوی مشتریان جدید رویکردی است که بسیاری از شرکت ها اتخاذ می کنند. با این حال، اغلب متوجه خواهید شد که خریداران فعلی شما بزرگترین منبع درآمد شما هستند.

 

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است برای حفظ خریداران با مشکل مواجه شوید. شاید:

  • خدمات مشتری شما کم است
  • خریدار در حال کاهش هزینه است
  • یک رقیب جدید وجود دارد
  • یک روند جدید در حال توسعه است

شما نمی توانید کاری در مورد هیچ یک از آن انجام دهید. با این حال، با یک استراتژی بازاریابی محصول اثبات شده، می توانید مشتریان فعلی خود را مجدداً هدف قرار دهید. یعنی بازاریابی مستقیم برای آنها برای رفع نیازهای آنها و ایجاد احساس وفاداری به برند.

هدف گذاری مجدد چگونه به نظر می رسد؟

کمپین های تبلیغاتی سفارشی برای مشتریان قبلی و فعلی ایجاد کنید. به شدت بر وفاداری به برند و رضایت مشتری تمرکز کنید. از خود بپرسید، چه چیزی باعث می شود مشتریان برگردند؟ بیشتر آن را انجام دهید.
یک کمپین ایمیلی با هدف مجدد ایجاد کنید. با استفاده از بخش‌بندی، کمپین‌های مختلفی را برای مشتریانی ایجاد کنید که در دوره‌های مختلف خرید نکرده‌اند (به عنوان مثال، در سه ماه گذشته، در شش ماه گذشته و غیره)
در کمپین‌های هدف‌گیری مجدد با شدت بیشتری پیشنهاد دهید. به خاطر داشته باشید، شما می توانید هزینه به ازای هر تبدیل (CPC) بالاتری برای هدف گذاری مجدد کمپین ها داشته باشید.
در نهایت، هدف استراتژی هدف‌گیری مجدد شما این است که به مشتریان یادآوری کند که چرا در وهله اول از شما خرید کرده‌اند. بنابراین، بر تجربه اولیه آنها و ارزشی که محصول شما ارائه می دهد تأکید کنید.

 

از توسعه محصول گرفته تا تجزیه و تحلیل مشتری تا راه اندازی، اجرای استراتژی های بازاریابی محصول می تواند اطمینان حاصل کند که در یک جدول زمانی مشخص به تمام نقاط عطف رسیده اید.

به نوبه خود، می توانید محصول خود را به موقع عرضه کنید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.تا زمانی که یک استراتژی بازاریابی محصول قوی دارید که خطرات را کاهش می دهد و نیازهای مشتری را پیش بینی می کند، شروع بهتری نسبت به اکثر شرکت ها خواهید داشت.

استراتژی های رایج بازاریابی محصول که می توانید استفاده کنید شامل ارزیابی مجدد و تغییر موقعیت، استفاده از برنامه بازاریابی محتوا و هدف قرار دادن مجدد مشتریان فعلی است. استراتژی های انتخابی خود را آزمایش کنید، آنچه را که برای شما مناسب است را بیابید، و با آن همراه شوید تا به جلو حرکت کنید.

مطالب مشابه

بازاریابی محصول چیست و چه مزایا و اهدافی در کسب و کار دارد؟
بازاریابی محصول چیست و چه مزایا و اهدافی در کسب و کار دارد؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه می توانید استراتژی بازاریابی تخفیف خود را بهبود بخشید؟
چگونه می توانید استراتژی بازاریابی تخفیف خود را بهبود بخشید؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
بازاریابی تخفیفی در کسب و کار چیست؟
بازاریابی تخفیفی در کسب و کار چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
5 روش قدرتمند مدیران برای ایجاد همکاری در یک تیم
5 روش قدرتمند مدیران برای ایجاد همکاری در یک تیم
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 7 دقیقه