بهترین راه های اثبات شده افزایش فروش برای مشتریان فعلی

2023-08-03T02:46:00Z موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ زمان مطالعه 5 دقیقهدرجه کیفی A

بهترین راه های اثبات شده افزایش فروش برای مشتریان فعلی

تیم فروش شما بهترین منبع شما برای رشد پایگاه مشتری کسب و کار شما و افزایش فروش است. با این حال، جنبه های دیگر کسب و کار، مانند توسعه محصول، بازاریابی و خدمات مشتری نیز می تواند به افزایش فروش کمک کند.

به یاد داشته باشید، شما می توانید فروش را به روش های مختلف افزایش دهید. علاوه بر به دست آوردن مشتریان جدید، می توانید بر افزایش دفعات، وفاداری و مقدار فروش به مشتریان فعلی تمرکز کنید.

 

نحوه افزایش فروش با مشتریان فعلی

مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای افزایش فروش هستند، بنابراین تقویت حفظ مشتری باید تمرکز تلاش های فروش و بازاریابی شما باشد. این افراد در حال حاضر از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند، بنابراین برای خرید راه حل های شما به اندازه کافی به شما اعتماد دارند. اگر سطح خدمات رضایت مشتری را به آنها ارائه دهید، احتمال اینکه دوباره از شما خرید کنند بیشتر خواهد بود و به افزایش فروش کسب و کار شما کمک می کند.

در اینجا چهار راه برای افزایش فروش با مشتریان فعلی آورده شده است.

 

1. رفتار فعلی مشتری برای افزایش فروش را تایید کنید.

مشتریان از شرکت هایی که از آنها خرید می کنند انتظار دارند سلیقه، خواسته ها و رفتار آنها را درک کنند. در واقع، Fresh Lime دریافت که 56 درصد از مشتریان به برندی که احساس می کنند آنها را درک می کند وفادار می مانند.

در اینجا چند استراتژی برای یادگیری در مورد نیازهای مشتریان و تنظیم تاکتیک های خود آورده شده است.

درباره مشتریان فعلی تحقیق کنید برای درک بهتر مشتریان خود، یک طرح تحقیقاتی بازار ایجاد کنید تا نحوه استفاده آنها از محصولات و خدمات را بیاموزید. محصولات شما ممکن است ویژگی های زیادی داشته باشند، اما مشتریان شما ممکن است فقط از یک یا دو ویژگی استفاده کنند. آنها همچنین ممکن است در استفاده یا اجرای سایر جنبه های محصولات یا خدمات شما مشکل داشته باشند. یادگیری در مورد رفتار مشتری به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید یا آنها را با نیازهای مشتریان خود با قیمت بالاتر تنظیم کنید.
سفارشی کردن پیشنهادات برای مشتریان یکی از بهترین راه حل های نرم افزار CRM برای نگهداری و استفاده از داده های خرید و مرور برای سفارشی کردن معاملات و هدف قرار دادن مشتریان در صورت رها کردن سبد خرید خود استفاده کنید.

فروش متقابل و افزایش فروش به مشتریان فعلی. افزایش فروش و فروش متقابل می تواند تاکتیک های موثری باشد. هنگامی که مشتریان از یک محصول خاص استفاده می کنند، می توانید محصولات مرتبط را که مکمل یا به محصولات موجود آنها می افزایند، به صورت متقابل بفروشید. شما باید به آنها نشان دهید که چگونه از خرید محصولات دیگر سود می برند. همچنین می‌توانید یک محصول یا خدمات ممتاز را به فروش برسانید تا به مشتریان کمک کنید به نتایج بهتری دست یابند، کارایی را افزایش دهند، هزینه‌ها را کاهش دهند یا کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

آموزش و خدمات را شخصی سازی کنید. رویکرد دیگر ارائه آموزش شخصی یا خدمات مشتری به مشتریان است. به جای افزایش فروش خدمات، از این فرصت برای تقویت ارتباط با مشتری استفاده کنید و نشان دهید که کجا می توانید ارزش اضافه کنید. نکته کلیدی این است که به جای تلاش برای فروش سخت خدماتی که ممکن است مایل نباشند، فرصت های موجود را به مشتری نشان دهید.

 

2. درخواست بازخورد مشتری برای افزایش فروش.

از مشتریان فعلی در مورد محصولات و خدمات خود و احساس آنها نسبت به خدمات شما بازخورد بخواهید. کشف کنید که در کجا ممکن است کمبود داشته باشید یا مشتریان در کجا مشکل دارند. همچنین مشخص کنید که چه چیزی مشتریان را از خدمات مشتری خوشحال می کند.

بازخورد مشتری می تواند فرصت هایی را که در نظر نگرفته اید شناسایی کند، که می تواند به فروش جدید تبدیل شود. به عنوان مثال، فرض کنید که وب‌سایت‌هایی را توسعه می‌دهید که به‌منظور افزایش سرنخ‌های فروش برای کسب‌وکار مشتریانتان بهینه‌سازی شده‌اند. مشتریان شما ممکن است بخواهند با ایجاد یک خبرنامه ایمیلی نحوه تعامل را بهبود بخشند. می توانید سیستمی را برای خودکارسازی جمع آوری ایمیل و انتشار خبرنامه راه اندازی کنید و آن را به یک سیستم CRM متصل کنید.

 

3. برای افزایش فروش، تبلیغات را برای مشتریان فعلی اجرا کنید.

اجرای تبلیغات فروش و بازاریابی برای مشتریان فعلی راهی عالی برای پاداش دادن به آنها برای وفاداری و کسب و کارشان است. برخی از مشتریان وقتی می بینند که یک شرکت پیشنهاداتی را فقط برای مشتریان بالقوه و جدید ارائه می دهد، ناراضی یا ناامید می شوند.

برخی از نکات در مورد اجرای تبلیغات برای مشتریان فعلی عبارتند از:

تبلیغات منظم را برنامه ریزی کنید. در حالت ایده آل، شما باید تبلیغات فروش و بازاریابی را برای مشتریان فعلی به طور منظم، مانند ماهانه یا فصلی، اجرا کنید. مشتریان فعلی شما مشتاقانه منتظر این تبلیغات هستند، تعاملات شما را افزایش می دهند و فروش شما را افزایش می دهند.

مشتریان را به اشتراک گذاری تبلیغات تشویق کنید. مشتریان را تشویق کنید تا این «اطلاعات داخلی» را با افرادی که می‌شناسند به اشتراک بگذارند – که در این صورت می‌توانند مشتری شوند. ارجاعات روشی موثر برای رشد پایگاه مشتریان شماست.

تبلیغات ویژه را اجرا کنید. همچنین می‌توانید تبلیغات متداول مشتری، مانند تخفیف یا هدایایی در تولدها و سالگردهای خاص، آزمایش‌های رایگان محصولات و خدمات جدید، و دعوت‌نامه‌ها برای رویدادهای تحت حمایت شرکت را اجرا کنید. یا می توانید با برنامه وفاداری به مشتریان اجازه دهید در زمان خود تخفیف ها و هزینه های رایگان دریافت کنند.

 

4. ارائه خدمات عالی به مشتریان برای افزایش فروش.

به جای اینکه همیشه سعی کنید به مشتریان خود بفروشید، روی خدمات رسانی به آنها کار کنید. نیازهای آنها را در نظر بگیرید و بیاموزید چگونه شرایط را برای آنها بهتر کنید. ارائه خدمات عالی به مشتریان به معنای فراتر رفتن از تجربه فروش است تا نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی می کنید. این به افزایش وفاداری مشتری کمک می کند که باعث افزایش فروش می شود.

در اینجا چند نمونه از خدمات عالی به مشتریان آورده شده است:

  • ارائه مشاوره رایگان، راهنماها و اطلاعات مفید در مورد محصولات و خدمات مختلف
  • تعیین فردی برای پاسخگویی به سوالات در اسرع وقت
  • ایجاد استثنا در قوانین شرکت برای مشتریان فعلی که می خواهند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند
  • شخصی‌سازی تحویل محصول با گنجاندن یادداشت‌های تشکر دست‌نویس یا ارسال عکس
  • مدیریت محتوای آموزنده در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی بر اساس سوالات و نظرات مشتریان
 

اکنون بعد از آموختن تکنیک های افزایش فروش برای مشتریان فعلی وقت ان است که مطلب تکنیک های افزایش فروش برای مشتریان جدید که راه هایی کاملا اثبات شده هستند را بررسی کنیم.

مطالب مشابه

استراتژی های بازاریابی محصول برای رشد کسب و کار
استراتژی های بازاریابی محصول برای رشد کسب و کار
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 5 دقیقه
بازاریابی محصول چیست و چه مزایا و اهدافی در کسب و کار دارد؟
بازاریابی محصول چیست و چه مزایا و اهدافی در کسب و کار دارد؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه می توانید استراتژی بازاریابی تخفیف خود را بهبود بخشید؟
چگونه می توانید استراتژی بازاریابی تخفیف خود را بهبود بخشید؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه
بازاریابی تخفیفی در کسب و کار چیست؟
بازاریابی تخفیفی در کسب و کار چیست؟
Alternate Text Nazila77
موضوع تجارت کسب و کار استارتاپ|زمان مطالعه 4 دقیقه