جستجوی ارگانیک بیش از 50 درصد از ترافیک کلی وب سایت های شرکت را تشکیل می دهد. اگر در زمینه بازاریابی کار می کنید، وبلاگ می نویسید یا کسب و کار خود را دارید، ضروری است که حداقل اصول اولیه سئو را بدانید.
سئوی موفق نیاز به دانش گسترده در مورد نحوه کار موتورهای جستجو دارد. برای درست شدن نیاز به زمان و تمرین دارد. به علاوه، مانند یک هدف متحرک است. بهترین شیوه های سئو همیشه در حال تغییر و توسعه هستند. این به این دلیل است که الگوریتم های موتور جستجو به طور مداوم به روز می شوند.اما ما در این مطلب اصول اولیه و مهم سئو که نیاز به تجربه زیاد ندارند را بررسی خواهیم کرد که برای کسب و کار ها و وب سایت شما ضروری و قابل توجه هستند.ادامه این مطلب کاربردی را در بخش اول مطالعه نمایید.
اگر تجربه فنی محدودی دارید، چگونه سایت خود را برای سئو بهبود می دهید؟ شما روی تجربه کاربری (UX) تمرکز می کنید.به زبان ساده، UX به معنای کار با کاربر در ذهن است.چیزهایی وجود دارد که مردم به آنها اهمیت می دهند و چیزهایی که به آنها اهمیت نمی دهند.
کاربری برای یافتن یک محصول یا اطلاعات به سایت شما می آید. آنها به طراحی پیشرفته شما اهمیت نمی دهند. آنها فقط می خواهند که کل تجربه آسان باشد.
آنچه مصرف کنندگان در مورد طراحی وب بیشترین ارزش را دارند عملکرد وب سایت است:
1. افزایش سرعت سایت
سرعت صفحه ممکن است اولین چیزی نباشد که در هنگام بهینه سازی موتور جستجو به ذهن شما وارد می شود. با این حال سرعت صفحه یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی است. مردم نمی خواهند 10 تا 15 ثانیه منتظر بمانند تا سایت شما بارگذاری شود.
صفحات دارای رتبه برتر تقریباً همیشه اکثر کلیکها را در یک جستجوی ارگانیک خاص دریافت میکنند: منطقی است که Google نمیخواهد صفحات رتبهبندی بالا کند باشند.هدف گوگل همان هدف ماست. می خواهد مشکل کاربر را در سریع ترین زمان ممکن حل کند. هدف ارائه بهترین تجربه برای هر جستجوگر است.
این نکات را برای افزایش بارگذاری سایت دنبال کنید:
2. آن را تمیز، واضح و ساده نگه دارید
کاربران نمی خواهند از یک سایت طاقت فرسا بازدید کنند شما به یک پیام ساده و بخش های واضح نیاز دارید تا کاربران بتوانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند.
3. محدود کردن تبلیغات
تبلیغات بیش از حد، کاربران را خسته می کند و سرعت سایت را کاهش می دهد. طبق گفته The Coalition for Better Ads، تبلیغات نباید بیش از 30 درصد از فضای عمودی را بر اساس تجربه کاربر اشغال کند.پاپ آپ ها برای UX موبایل وحشتناک هستند.
سئوی موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.گوگل همچنین رویکرد اول موبایل را برای نمایه سازی اتخاذ کرده است و دلیل خوبی هم دارد.
این روزها با بیش از 67 درصد جستجوهای آنلاین از طریق تلفن همراه می باشد، اگر می خواهید محتوای شما در SERP ها رتبه بندی شود، ارائه خدمات به کاربران تلفن همراه بسیار مهم تر از همیشه است.
چگونه برای موبایل بهینه سازی می کنید؟
ابتدا با تست موبایل فرندلی گوگل بررسی کنید که آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL خود را کپی و جایگذاری کنید. چند ثانیه طول می کشد تا به نتایج برسیم.
گوگل لینک ها را دوست دارد و شما هم همینطور.
از آنجایی که پیوند دادن به محتوای مرتبط یکی از سادهترین راهها برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان شماست، اصول سئو به همین دلیل است.
لینک های سایت های معتبر نیز یک سیگنال اعتماد به گوگل ارسال می کنند. مثل این است که کسی برایت تضمین کند. هرچه افراد بیشتری برای شما تضمین کنند، شما قابل اعتمادتر هستید.
هدف نهایی از پیاده سازی اصول سئو، هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما است. با نظارت بر عملکرد استراتژی سئوی خود، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود آن و افزایش رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو اتخاذ کنید.
ردیابی و تجزیه و تحلیل منظم نتایج سئو می تواند به شما کمک کند استراتژی خود را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب مناسب را هدف قرار می دهید، از موثرترین کلمات کلیدی استفاده می کنید و محتوای مرتبط را ارائه می دهید، که در نهایت منجر به ترافیک ارگانیک بالاتر و نتایج کسب و کار بهتر می شود.