بهترین شیوه های زیر ستون فقرات استراتژی جذب استعداد شما هستند و محرک های کلیدی برای موفقیت شما در جذبب استعداد خواهند بود.
یک برند کارفرمای قوی به جذب استعدادها کمک می کند و رضایت و حفظ کارمندان را افزایش می دهد. بنابراین، برند کارفرمای شما در مورد شما چه می گوید؟ داوطلبان از مرور وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی و آگهی های شغلی شما چه می آموزند؟ چگونه می توانید روی همه این عناصر کار کنید تا نام تجاری کارفرمای خود را دوباره قالب بندی کنید و ماموریت، ارزش ها و فرهنگ شرکت خود را برجسته کنید؟
سازمانهایی که روی برندسازی کارفرمای خود سرمایهگذاری میکنند، 50 درصد افزایش نامزدهای واجد شرایط دارند. آنها همچنین ۱ تا ۲ برابر سریعتر زمان استخدام را تجربه میکنند. علاوه بر این، شرکت هایی که برندسازی کارفرما را در اولویت قرار می دهند، 130 درصد بیشتر احتمال دارد که مشارکت کارکنان را افزایش دهند. در نهایت، طبق تحقیقات لینکدین، سرمایه گذاری در برند کارفرما منجر به کاهش گردش مالی 28 درصدی می شود.
نام تجاری کارفرمای شما بسیار بیشتر از پاداش و مزایایی است که به کارمندان ارائه می دهید. این رویکرد شما به تعادل بین کار و زندگی، سلامت کارکنان، همکاری، DEIB، فرصتهای رشد، فضای محل کار و موارد دیگر است.
پست کردن گواهینامه های کارمندان را در صفحه مشاغل وب سایت خود در نظر بگیرید، تعامل کارکنان را در کانال های اجتماعی خود تشویق کنید و مطمئن شوید که شرح شغل شما نشان دهنده نام تجاری کارفرمای شما است. YNAB شرح شغلی را ارسال می کند که سه تا چهار برابر طولانی تر از بسیاری از افراد است تا داوطلبان بتوانند ایده ای محکم در مورد اینکه آیا این برای آنها مناسب فرهنگی است یا خیر.
به این فکر کنید که چگونه می توانید یک داستان منحصر به فرد بگویید، در یک بازار کار شلوغ برجسته شوید و به نامزدها نشان دهید که چرا باید با شما کار کنند.
اجرای تاکتیک های بازاریابی استخدامی شما را قادر می سازد تا کارمندان با استعداد را جذب کنید. برای موفقیت در این امر، تیم TA باید مشارکت یا حداقل ارتباط با بخش بازاریابی را برای کمک به ایجاد شرح شغل قانعکننده، صفحات شغلی، ایمیلها و سایر مواد برندسازی کارفرما در نظر بگیرد.
استخدام بر پر کردن جای خالی متمرکز است، در حالی که جذب استعداد یک رویکرد طولانی مدت دارد. شما باید در نظر بگیرید که شرکت شما در سال های آینده چگونه گسترش یا تغییر خواهد کرد. با این اطلاعات، می توانید استعدادهایی را برای کمک به شما در این راه تهیه کنید.
روند جذب استعداد فعلی خود را به صورت مرحلهای ترسیم کنید، نقاط عطف را شناسایی کنید، و آنچه را که میتوانید بهبود بخشید ارزیابی کنید و برای اطمینان از تجربهای منصفانه برای همه، در همه موارد سازگارتر عمل کنید. از اینجا، میتوانید با رهبران کسبوکار بنشینید تا در مورد اینکه چگونه این مراحل میتوانند بیشتر کسبوکار محور باشند و به تحقق اهداف سازمانی طی یک تا پنج سال آینده کمک کنند، بحث کنید.
به عنوان مثال، اگر تجارت به زودی در آسیا گسترش یابد، تیم TA ممکن است بخواهد نامزدهایی با تجربه بین المللی را جذب کند. یا اگر در حال ایجاد یک محصول جدید SaaS هستید، ممکن است لازم باشد روی جذب توسعه دهندگان و کدنویسان با استعداد تمرکز کنید. حتی اگر نقشی هنوز وجود نداشته باشد، مهم است که نوع استعدادی را که سازمان شما برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود نیاز دارد، در نظر بگیرید.
از آنجایی که فناوری به سرعت پیشرفت می کند و مرتبط تر می شود، ضروری است که از تمام پیشرفت های تکنولوژیکی در بازار که می تواند به تیم TA کمک کند تا در سطح بالاتری عمل کند، در صدر قرار بگیرید. پیشبینی میشود که بازار نرمافزار مجموعههای جذب استعداد جهانی تا سال ۲۰۲۸ سالانه ۱۴.۳ درصد رشد کند.
استفاده از فناوری برای تقویت استراتژی جذب استعداد شما از ارسال شغل تا استخدام به شما کمک می کند به نتایج بهتری دست یابید. 99 درصد از مدیران می گویند که کسب و کار آنها از سرمایه گذاری های دیجیتال بازده ایجاد کرده است.
به عنوان یک شرکت، شما باید محصولات یا خدمات خود را به گونه ای برای مشتری هدف خود بازاریابی کنید که به آنها کمک کند بفهمند چرا به آن نیاز دارند و چگونه به آنها کمک می کند. اما به همان اندازه ضروری است که مردم را متقاعد کنید که چرا باید به شرکت شما بپیوندند. دقیقاً همان جایی است که داده ها می توانند روند جذب استعداد شما را تقویت کنند.
به عنوان مثال، داده ها می توانند به شما بگویند که اکثر استعدادهای برتر شما از کجا می آیند تا بتوانید تلاش خود را بر روی آن کانال ها و روش ها متمرکز کنید. همچنین میتواند به شما بگوید که آیا توضیحات شغلی خاص یا سؤالات درخواستی مانع از درخواست نامزدها برای نقشهای شما میشود یا خیر تا بتوانید آن را اصلاح کنید.
تحولات سازمانی و نیروی کار بر تصمیمات جذب استعداد تأثیر می گذارد، بنابراین برنامه ریزی نیروی کار برای یک استراتژی کسب استعداد موفق بسیار مهم است.
همچنین، ارتباط دائمی با مدیران استخدام به شما کمک میکند تا حجم کاری فعلی و مورد انتظار استخدام را بهتر درک کنید. تیم TA قادر خواهد بود آنچه را که در راه است پیش بینی کند و می تواند در استخدام استعدادهای مناسب در زمان مناسب بسیار موفق تر باشد.
علاوه بر این، درک پویایی نیروی کار، از جمله نرخ جابجایی، بازنشستگی های آینده، یا تغییرات در نیازهای مهارتی، به تیم جذب استعداد اجازه می دهد تا نیازهای استخدامی آینده را پیش بینی کند. این رویکرد آینده نگر تضمین می کند که سازمان برای سناریوهای مختلف آماده است، می تواند هزینه های استخدام را بهتر مدیریت کند و دارای خط ثابتی از نامزدهای با کیفیت بالا است.
بهترین روش جذب استعداد کلیدی، گسترش استراتژی های منبع یابی شماست. اگر میخواهید استعدادهای بهتری را با مجموعه مهارتهای مختلف پیدا کنید، باید روشهای متفاوتی را برای توسعه پیادهسازی کنید، بنابراین مهم است که رویکرد خود را متنوع کنید.
لینکدین برای استخدام عمومی عالی است، اما اگر برای یک نقش تخصصی یا مجموعه ای از مهارت ها استخدام می کنید، استفاده از تابلوهای شغلی تخصصی، مشارکت با برنامه های دانشگاهی یا شرکت در رویدادهای شبکه ای که ممکن است این افراد را پیدا کنید را در نظر بگیرید.
برون سپاری فرآیند استخدام یا RPO نیز بخش عمده ای از استخدام شرکتی در بسیاری از مشاغل است. RPO شکلی از برون سپاری فرآیند است که در آن تمام یا بخشی از فرآیند استخدام به یک سرویس خارجی منتقل می شود. حفظ ارتباط با این آژانسها، حتی زمانی که در حال حاضر از آنها استفاده نمیکنید، مفید خواهد بود زیرا در صورت تغییرات غیرمنتظره از نظر تقاضای نیروی کار میتوانند مفید باشند.
اجرای این بهترین شیوهها شما را قادر میسازد تا عملکرد موثری برای جذب استعداد ایجاد کنید. هدف در اینجا این است که قابلیت های استعدادیابی خود را به سطحی برسانید که اهداف تجاری را هدایت کنند.
یک استراتژی TA به خوبی برنامه ریزی شده و اجرا شده یک نقشه راه استراتژیک برای نیروی کار شما برای سه تا پنج سال آینده فراهم می کند در حالی که داده ها و تجزیه و تحلیل ها را به طور یکپارچه با اقدامات کلی HR شما یکپارچه می کند و در نهایت ارزش واضحی را به کسب و کار اضافه می کند.