2023-11-01T18:09:00Zموضوع تجارت کسب و کار استارتاپزمان مطالعه 24 دقیقهدرجه کیفی A
تیم استعدادیابی کسب و کار(زمان مطالعه 4 دقیقه)
مشاغل مختلف کسب استعداد و مسیرهای شغلی بالقوه در این زمینه وجود دارد. بیایید برخی از نقش های معمولی در بخش استعدادیابی و مسئولیت های آنها را در زیر بررسی کنیم.
کارشناس استعدادیابی
یک متخصص استعدادیابی بر کل چرخه جذب استعداد نظارت دارد. مسئولیت های شغلی معمولی عبارتند از:
یافتن منابع
ایجاد شرح شغل و آگهی های شغلی
غربالگری
مشاوره مدیریت در مورد مصاحبه و استخدام
همکاری با بخش جبران خسارت
ارائه راهنمایی برای نیازهای آینده استخدام
مدیریت تجربه
متخصصان استعدادیابی در کنار مدیریت خط و منابع انسانی برای ایجاد برنامههای استخدام، جانشینی و عضویت کار میکنند.
آنها معمولاً دارای تجربه صنعتی (در نقش خطی یا ظرفیت استخدام منابع انسانی)، دانش کاری قوی از قوانین استخدامی فعلی، و تجربه با سیستم های ردیابی متقاضی هستند.
برخی از سوالات رایج مصاحبه برای نقش متخصص استعدادیابی عبارتند از:
برخی از منابع مورد استفاده شما برای یافتن استعدادهای برتر چیست؟
در یک نامزد به دنبال چه چیزی هستید؟
با چه سیستم های ردیابی متقاضی تجربه دارید؟
درباره زمانی به من بگویید که از داده ها برای استخدام استفاده کرده اید.
به من در مورد رابطه چالش برانگیز با یک مدیر استخدام و نحوه برخورد با آن بگویید.
هماهنگ کننده استعدادیابی
یک هماهنگ کننده استعدادیابی از فرآیند استخدام، معمولاً در یک ظرفیت اداری پشتیبانی می کند. مسئولیت های شغلی عبارتند از:
کمک به شرح وظایف
تهیه نامه های پیشنهاد شغلی
نگهداری پایگاه های اطلاعاتی نامزدها
هماهنگی برنامه ریزی مصاحبه
انجام تجزیه و تحلیل پاداش و مزایا برای نقش ها
کمک به استخدام جدید
انجام بررسی پیشینه و مرجع
طراحی نظرسنجی تجربه نامزدها
ایجاد گزارش در مورد معیارهای جذب استعداد
سازماندهی فرآیند ارجاع کارمندان
یک هماهنگ کننده استعدادیابی معمولاً قبلاً تجربه ای در این نقش دارد، چه در این موقعیت دقیق یا به عنوان دستیار منابع انسانی. آشنایی با ATS و بانک های اطلاعاتی و دانش اولیه قوانین کار مهم است. تجربه استفاده از شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و مهارت های سازمانی ضروری است.
مدیر استعدادیابی
یک مدیر استعدادیابی معمولاً مسئول برنامه ریزی، توسعه و اجرای استراتژی TA برای کل سازمان است، از جمله ایجاد یک نام تجاری قوی کارفرما. نقش اصلی آنها این است که اطمینان حاصل کنند که کسب و کار در حال تامین منابع، استخدام و حفظ بهترین نامزدهایی است که با ارزش ها و فرهنگ سازمان همسو هستند.
وظایف روزانه شامل انجام تجزیه و تحلیل نیازهای استخدام، استفاده از ابزارهایی مانند ATS و سایر پلتفرم های جذب استعداد، برنامه ریزی روش هایی برای بهبود تجربه داوطلب، تجزیه و تحلیل نتایج نظرسنجی رضایت نامزدها، بازدید از نمایشگاه های شغلی و غیره است.
در شرکتهای کوچکتر، مدیر جذب استعدادها معمولاً استخدامکنندهای با تجربه زیاد است که همه نیازهای استخدام را برطرف میکند، در حالی که در یک شرکت بزرگتر، این یک موقعیت مدیریتی است که در آن تیمی از متخصصان TA را مدیریت میکنند.
یک مدیر استعدادیابی معمولاً دارای تجربه قبلی در زمینه جذب استعداد (یا نقش منابع انسانی مشابه) در یک ظرفیت مدیریتی است. آنها به مهارت های بین فردی، ارتباطی و چندوظیفه ای عالی و دانش روش های مصاحبه، قوانین استخدامی، سایت های آگهی کار و پلتفرم های حرفه ای رسانه های اجتماعی نیاز دارند.
مهارت های کسب استعداد
در چشم انداز در حال تحول کسب استعداد، متخصصانی که می خواهند در این زمینه برتری پیدا کنند، باید مهارت های خاصی داشته باشند. بنابراین مهارتهای کلیدی که بهعنوان یک متخصص کسب استعداد نیاز دارید، چیست؟
گوش دادن فعال - گوش دادن دقیق به مدیران استخدامی و نامزدها به شما کمک می کند تا نقش مورد نظر را بهتر درک کنید و نیازها و انتظارات همه را مدیریت کنید.
ارتباط شفاف - یک تجربه خوب برای نامزدها با به روز نگه داشتن نامزدها به طور منظم شروع می شود تا آنها بدانند در کجا قرار دارند. ارتباط با مدیران استخدام به همان اندازه برای روشن شدن آنچه برای یافتن نامزد مناسب برای یک نقش مورد نیاز است، مهم است.
استعداد فناوری - دانستن نحوه استفاده از ابزارهای مختلف استخدام و به روز ماندن با فناوری های جدید مهم است.
سواد داده – متخصصان TA باید بتوانند موفقیت خود را از طریق داده اندازه گیری کنند تا بتوانند فرآیند استخدام را بهبود بخشند، تعصبات را حذف کنند، هزینه ها را کاهش دهند و کیفیت استخدام را بهبود بخشند.
شبکه سازی و ایجاد رابطه – ایجاد روابط و اعتماد با نامزدهای منفعل و همچنین استخدام مدیران در نقش یک متخصص استعدادیابی ضروری است.
مدیریت زمان – انجام وظایف متعدد در این نقش رایج است، مانند غربالگری برنامهها، زمانبندی مصاحبهها، و ایجاد پیشنهادهای شغلی، در حین رسیدگی به درخواستهای شغلی مدیران. متخصصان TA باید بتوانند وظایف را بر این اساس مدیریت و اولویت بندی کنند.
تاب آوری - چالش های زیادی در این زمینه وجود دارد، به عنوان مثال، جذب استعدادهای مناسب، سرعت بخشیدن به فرآیند استخدام، و مدیریت انتظارات نامزدها و مدیران استخدام. انعطاف پذیری و صبر مهارت های کلیدی هستند که در زمان های چالش برانگیز به شما کمک می کنند.
فروش - آشنایی با (و تمرین) تکنیک های مختلف فروش و تکنیک های تبلیغات برای موفقیت ضروری است.