نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

2023-01-15T14:37:00Z موضوع علم دانش تکنولوژی زمان مطالعه 20 دقیقهدرجه کیفی A

چگونه اینستاگرام پست‌ها و استوری‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؟(زمان مطالعه 6 دقیقه)

کاربران اینستاگرام می خواهند محتوای دوستان و خانواده را در فید و استوری خود ببینند. بنابراین روند رتبه بندی این دو کم و بیش یکسان است. جدا از تبلیغات گاه به گاه، فید و استوری شما فقط محتوای افرادی را که دنبال می کنید نمایش می دهد.

 

برای رتبه‌بندی دقیق محتوا در فید و استوری، اینستاگرام سیگنال‌های زیر را در اولویت قرار می‌دهد:

اطلاعات پست - الگوریتم اینستاگرام به محبوبیت یک پست از نظر لایک نگاه می کند. همچنین جزئیات جزئی دیگری مانند زمان پست، مدت زمان (در مورد ویدیوها) و مکان (در صورت وجود) را در نظر می گیرد.
اطلاعات مربوط به پوستر – برای درک اینکه چقدر آن شخص برای شما مهم است، اینستاگرام سیگنال هایی را در نظر می گیرد مانند اینکه چند وقت یکبار با آن فرد تعامل دارید و اینکه آیا این تعاملات اخیراً انجام شده است یا خیر.
فعالیت کاربر – اینستاگرام سعی می‌کند بر اساس عواملی مانند تعداد پست‌هایی که دوست داشته‌اید و نوع محتوایی که تمایل به تعامل با آنها دارید، بفهمد که ممکن است به چه چیزی علاقه داشته باشید.
تاریخچه تعامل – اینستاگرام سعی می‌کند با مشاهده سیگنال‌هایی مانند اینکه آیا روی پست‌های آن‌ها نظر می‌دهید یا نه، ایده بهتری از علاقه عمومی شما به دیدن محتوای یک کاربر خاص به دست آورد.
سپس الگوریتم اینستاگرام از تمام این اطلاعات برای پیش بینی میزان احتمال تعامل شما با یک پست خاص استفاده می کند. به عنوان مثال، در فید، از نزدیک به مدت زمانی که قرار است برای دیدن پست صرف کنید، چقدر احتمال دارد روی آن نظر بدهید، آن را دوست داشته باشید یا ذخیره کنید، و چقدر احتمال دارد که نمایه را بررسی کنید، نگاه می کند. . بنابراین، پست‌هایی که در فید خود در بالا مشاهده می‌کنید، پست‌هایی هستند که الگوریتم در نظر می‌گیرد که به احتمال زیاد روی آن‌ها اقدامی انجام خواهید داد.

استوری اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام در سال 2016 با رونمایی از استوری های اینستاگرام، صفحه ای از کتاب اسنپ چت را برداشت. از آن زمان تاکنون محبوبیت آن ها افزایش یافته است. اکنون، برخی از کاربران اینستا حتی به خود زحمت نمی‌دهند فید خود را پایین بیاورند، فقط به مشاهده استوری پایبند هستند!

استوری های اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که ویدیوهای 15 ثانیه ای را ارسال کنند که فقط 24 ساعت طول می کشد. برای افزایش عمر آن‌ها، می‌توانید استوری‌های اینستاگرام خود را با افزودن آن‌ها به «هایلایت» صفحه نمایه اینستاگرام خود ذخیره کنید، جایی که به‌طور نامحدود در دسترس خواهند بود.

می توانید از فیلترها استفاده کنید، متن اضافه کنید و گیف ها و تصاویر سرگرم کننده اضافه کنید. استوری‌ها به شما امکان می‌دهند با فیلترها، متن، GIF، تصاویر، ویدیوها، نظرسنجی‌ها، برچسب‌ها، پرسش و پاسخ و موسیقی بازی کنید. برای مشاغل، Stories فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تبلیغات، کدهای تخفیف و محتوای پشت صحنه ارائه می دهد. آنها برای محتوای حساس به زمان یا کمی معمولی عالی هستند.

کسب و کارها همچنین می توانند با استفاده از استوری اینستاگرام تبلیغات کنند. کاربران در هر چند داستانی که از آن استفاده می کنند، یک داستان حمایت شده را مشاهده می کنند، بنابراین با این نوع قرار دادن تبلیغات به کاربران زیادی دسترسی خواهید داشت.

اینستاگرام چگونه بینندگان استوری را رتبه بندی می کند؟

بسیاری از کاربران گمان می کنند که اینستاگرام بینندگان استوری را به ترتیب خاصی نمایش می دهد. به گفته جولیان گاتمن، رهبر محصول برای صفحه اصلی اینستاگرام، پروفایل های بالای لیست شما بر اساس افرادی است که بیشتر با آنها در ارتباط هستید، نه برعکس.

فقط به این دلیل که شخصی در بالای لیست بینندگان شما قرار دارد به این معنی نیست که او بیشتر از فید اینستاگرام شما بازدید می کند یا چندین بار استوری شما را تماشا می کند. الگوریتم اینستاگرام به سادگی لیست بینندگان شما را بر اساس فعالیت شما و افرادی که فکر می کند به آنها نزدیک تر هستید نمایش می دهد.

داده‌های تعامل شما می‌تواند از پست‌هایی که دوست دارید یا روی آن‌ها نظر می‌دهید، نمایه‌هایی که در نوار جستجو جستجو می‌کنید به دست آید. این داده ها تا حد زیادی در مورد عادات رسانه های اجتماعی ما نشان می دهد. ضربه‌ها و تند کشیدن‌های شما به برنامه می‌گوید به چه کسی بیشتر اهمیت می‌دهید!

پاسخ شما وجود دارد! نمایه‌های بالای لیست هیچ ارتباطی با تنظیمات حریم خصوصی، تعداد بازدیدها، تعداد پست‌های اینستاگرام یا نسبت عدم فالو اکانت کسب‌وکار شما ندارند – و اگر یک استالکر اینستاگرام داشته باشید، شما را ناامید نخواهند کرد. این فقط بازتابی از نحوه گذراندن وقت خود در برنامه اینستاگرام است.

در حالی که ترتیب بازدیدهای Insta Stories قانع‌کننده‌ترین داده‌های تعامل برای صاحبان مشاغل نیست، جالب است که از عادات خود آگاه باشید و نحوه عملکرد پلتفرم را درک کنید.


الگوریتم فید اینستاگرام با الگوریتم استوری اینستاگرام متفاوت است. وقتی به «الگوریتم اینستاگرام» اشاره می‌کنیم، در مورد ترتیبی صحبت می‌کنیم که اینستاگرام محتوای جدید پست شده توسط حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و همچنین نمایه‌هایی که در صفحه Discover شما ظاهر می‌شوند را ارائه می‌کند.

شاید متوجه شده باشید که اینستاگرام پست های فید را به ترتیب زمانی نمایش نمی دهد. الگوریتم اینستاگرام قصد دارد هر بار که فید خود را بررسی می کند، بهترین و مناسب ترین محتوا را برای هر کاربر به نمایش بگذارد.

آنچه می بینید یک جدول زمانی الگوریتمی است، به این معنی که محتوایی که اینستاگرام فکر می کند احتمالاً بیشتر به آن علاقه دارید. ترتیب عکس ها و ویدیوها در فید شما بر اساس احتمال درگیر شدن شما با محتوا، رابطه شما با حساب کاربری است. پست کردن آن، و اینکه چقدر اخیرا محتوا پست شده است.

اینستاگرام تماماً در مورد تعامل است، بنابراین الگوریتم آن دقیقاً برای افزایش شانس لایک کردن، یا خرید در برنامه توسط کاربران طراحی شده است. البته، به موقع بودن همچنان در آنچه می بینید نقش دارد، زیرا اینستاگرام پست های اخیر را مرتبط تر می داند.

چگونه می توان تعامل استوری اینستاگرام خود را بهبود بخشید؟

صرفاً به این دلیل که بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در این پلتفرم وجود دارد، یک حساب اینستاگرام ارزش دنبال کردن را برای تجارت شما دارد!

پایه و اساس یک اینستاگرام موفق حضور برای ارسال مکرر است. ابتدا مطمئن شوید که یک حساب کاربری عمومی در اینستاگرام دارید تا افراد بتوانند شما را جستجو کنند و به استوری های فعال شما دسترسی پیدا کنند. با گذشت زمان، خواهید آموخت که مخاطبان شما چقدر سریع و اغلب پست ها و داستان های جدید شما را مشاهده می کنند، لایک می کنند، نظر می دهند، به اشتراک می گذارند و ذخیره می کنند. تا آن زمان، تنها چیزی که می توانید کنترل کنید، اشتراک گذاری منظم محتوای با کیفیت بالا است. الگوریتم اینستاگرام برای خروجی شما به شما پاداش می دهد.

برای افزایش تعامل دریافتی پست‌ها و استوری‌ها، که رتبه شما را در الگوریتم برنامه بالاتر می‌برد، همیشه باید عکس‌ها و ویدیوهای واضح و جذابی را ارسال کنید که ارزشی برای مخاطبانتان ایجاد کند.

اگر محتوای شما آنقدر که می‌خواهید قوی نیست، می‌توانید هدایا یا تبلیغاتی را انجام دهید که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا با شما ارتباط برقرار کنند. این ممکن است به معنای پاسخ دادن به یک نظرسنجی، ارسال یک سوال یا درخواست از آنها برای ورود به DM شما (پیام های مستقیم) با پاسخ باشد. درخواست سوالات از فالوورها به شما امکان می دهد مستقیماً به آنها پاسخ دهید. این اقتدار را ایجاد می کند، به شما امکان می دهد به آنها مشاوره رایگان بدهید، و رابطه ایجاد می کند.

محتوای شما با اختصاص زمان و منابع بیشتر به آن بهبود خواهد یافت. هرچه در تولید محتوای جذاب برای مخاطبان خود بهتر عمل کنید، تعامل شما بیشتر خواهد شد و طبق الگوریتم اینستاگرام، پست های شما مرتبط تر خواهند بود.

چه چیزی بر تعامل اینستاگرام تأثیر می گذارد؟

در نهایت عواملی که ممکن است بر معیارهای استوری یا پست اینستا تأثیر بگذارد عبارتند از:

  • تعداد فالوورهای اینستاگرام
  • تعداد افرادی که پست شما را می بینند
  • هشتگ ها
  • فراوانی پست های فید شما
  • نوع محتوا
  • به موقع بودن مطالب
  • تعداد حساب های جعلی که شما را دنبال می کنند

مطالب مشابه

سلامت و شادابی فوق العاده بدن با فیبر
سلامت و شادابی فوق العاده بدن با فیبر
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه بفهمیم رم کامپیوتر در حال از کار افتادن است؟
چگونه بفهمیم رم کامپیوتر در حال از کار افتادن است؟
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 6 دقیقه
 راه های ساده برای داشتن ذهنی شاد و سالم
راه های ساده برای داشتن ذهنی شاد و سالم
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی جامع کارآمدترین برنامه های ویندوز
معرفی جامع کارآمدترین برنامه های ویندوز
Alternate Text Nazila77
موضوع علم دانش تکنولوژی|زمان مطالعه 16 دقیقه