هدف اصلی صفحه اکسپلور این است که شما را با چیزهای جدید آشنا کند. بنابراین اگرچه اینستاگرام همچنان محتوا را بر اساس آنچه بیشتر به آن علاقه دارید ارائه می دهد، بیشتر پست ها از حساب هایی هستند که شما آنها را دنبال نمی کنید.
برای تعیین اینکه کدام پستها باید رتبهبندی شوند، الگوریتم ابتدا به پستهایی که در گذشته با آنها تعامل داشتهاید نگاه میکند. سپس متوجه میشود چه کسانی با آن پستها تعامل داشتهاند و به چه حسابهای دیگری علاقه دارند. این به الگوریتم اینستاگرام کمک میکند تا پستهایی را که برای صفحه اکسپلور شما رتبهبندی کند، محدود کند.
پس از یافتن گروهی از پستهایی که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید، اینستاگرام آنها را با استفاده از سیگنالهای زیر رتبهبندی میکند:
اطلاعات پست – اینستاگرام به محبوبیت یک پست بر اساس تعداد لایکها، نظرات و ذخیرههای دریافتی آن نگاه میکند. اما وزن این سیگنال ها برای صفحه کاوش بسیار بیشتر از Feed و Stories است.
تاریخچه تعامل – اگرچه ممکن است پست مربوط به حسابی باشد که شما آن را دنبال نمی کنید، اما اینستاگرام می تواند بر اساس اینکه آیا در گذشته با پست های آنها تعامل داشته اید یا خیر، متوجه شود که چقدر به محتوای آن علاقه مند هستید.
فعالیت کاربر – اینستاگرام پست هایی را که لایک کرده اید، به اشتراک گذاشته اید و روی آن ها نظر داده اید، در نظر می گیرد. همچنین به تاریخچه نحوه تعامل شما با پستهای دیگر در صفحه کاوش خود نگاه میکند.
اطلاعات مربوط به پوستر – اینستاگرام همچنین اطلاعاتی را در مورد پوستر در نظر می گیرد، مانند میزان تعامل آنها در چند هفته گذشته. این به الگوریتم کمک می کند تا محتوای با کیفیت بالا را از طیف گسترده ای از کاربران پیدا کند.
شما می توانید شانس خود را برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام با بهینه سازی محتوا برای سیگنال های رتبه بندی شناخته شده آن افزایش دهید.
به طور خلاصه، این سیگنال ها عبارتند از:
در ادامه مطالعه کنید کاری که می توانید انجام دهید تا محتوای خود را توسط الگوریتم Explore انتخاب کنید.
کپشنهای دقیقی بنویسید که تشخیص محتوای هر پستی که منتشر میکنید را برای اینستاگرام آسان کند.افزودن هشتگهای مرتبط مهم است، زیرا آنها الگوریتم اکسپلور را منعکس میکنند و در عین حال لایه دیگری از قابلیت کشف را به محتوای شما اضافه میکنند.
در صورت لزوم، یک برچسب موقعیت مکانی اضافه کنید تا اینستاگرام بتواند آن را به کاربرانی که از محتوای محلی لذت می برند نشان دهد.
این یک سیگنال دشوار برای بهینه سازی است زیرا کاری که سایر کاربران در اینستاگرام انجام می دهند از دست شما خارج است.برای این مورد، با فکر کردن در مورد اینکه مخاطب ایدهآل شما چه کسانی هستند و احتمالاً با چه نوع حسابهایی تعامل دارند، شروع کنید.
سپس به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا شبیه آن حساب ها باشید.اگر میخواهید انواع کاربرانی را که با اکانتهای برند درگیر هستند را جذب کنید، باید اکانت خود را به گونهای قرار دهید که اینستاگرام بتواند آن را متعلق به یک برند تشخیص دهد.
باز هم با این فاکتور رتبهبندی، نمیتوانید کاربران را مجبور کنید که با محتوای شما درگیر شوند.بنابراین باید به آنجا بروید و در مقابل مخاطبانی قرار بگیرید که می خواهید جذب کنید.
روی پستها نظر دهید، به موضوعات نظرات پاسخ دهید و حتی ممکن است محتوای دیگران را در استوریهای خود به اشتراک بگذارید.اگر آنها با شما در تماس باشند، به عنوان یک تعامل حساب می شود.
اکنون شانس خود را برای حضور در فید Explore آنها افزایش داده اید.
این یک عامل رتبه بندی است که شما از طریق اطلاعاتی که در نمایه خود منتشر می کنید کنترل کاملی بر آن دارید.علاوه بر پر کردن کامل صفحه نمایه شما، به ایجاد یک استراتژی محتوا در اطراف یک جایگاه مشخص کمک می کند.
هدف شما این است که مشخص کنید چه نوع تولید کننده محتوا هستید.اگر جایگاه شما پرینترهای سه بعدی است، پس به اشتراک گذاری تصاویر آخر هفته ماهیگیری شما فقط الگوریتم اینستاگرام را گیج می کند.
"این یک صفحه پرینت سه بعدی است یا یک صفحه ماهیگیری؟"
هیچ شکی وجود ندارد که صفحه شما در مورد چیست.سایر اطلاعات مربوط به حساب شما، مانند اینکه آیا سابقه گزارش شدن توسط کاربران دیگر را دارید، نیز در نظر گرفته می شود.اینستاگرام از نمایش محتوای مرزی در فید Explore اجتناب می کند. بنابراین ایده خوبی است که محتوایی را منتشر کنید که برای اکثر مخاطبان مناسب باشد.
آیا تاکنون بررسی کرده اید که چه زمانی فالوورهای شما بیشتر فعال هستند؟خیلی مهم است زیرا ارسال در زمان مناسب کلید دریافت بیشترین تعداد لایک و کامنت است.
فید اصلی اینستاگرام تازگی را در اولویت قرار می دهد، و این تعاملی است که شما در آنجا به دست می آورید که تعیین می کند آیا محتوای شما به اکسپلور می رسد یا خیر.
برای دسترسی به این ویژگی باید یک حساب تجاری اینستاگرام داشته باشید.
در حالی که وارد حساب تجاری خود هستید، روی دکمه منوی سه خطی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
Insights را انتخاب کنید و تا زمانی که بخش Audience را ببینید پیمایش کنید.
این بخش به تفکیک فالوورهای شما از جمله زمانی که آنها فعال هستند و جمعیت آنها را نشان می دهد.پست کردن زمانی که دنبال کنندگان شما به احتمال زیاد آنلاین هستند می تواند راهی موثر برای ایجاد تعامل بیشتر از سوی آنها باشد.اما احساس نکنید که در آن زمان ها مقید هستید.ایده خوبی است که زمانهای مختلف ارسال را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر عمل میکند.
پس از آپلود ویدیو، اینستاگرام به شما امکان می دهد تا قبل از انتشار تصویر کوچک آن را سفارشی کنید.این ویژگی است که نباید نادیده بگیرید، زیرا فید Explore 100٪ بصری است.
تصویر خوب تنها راهی است که یک نفر می تواند قبل از تماشای یک ویدیو، ایده ای درباره آن پیدا کند.
شما نمی توانید تصاویر کوچک سفارشی را مانند YouTube آپلود کنید، اما می توانید یک فریم جداگانه را برای استفاده به عنوان تصویر کوچک مشخص کنید.
برای مثال، یک ویدیو از یک آموزش آشپزی بگیرید. تصویر خوب از ظرف تمام شده آموزنده تر از عکسی از مواد خام است.
یک تصویر کوچک متوسط میتواند بازدیدهای ویدیویی را که افراد ممکن است از آن لذت ببرند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند، کاهش دهد.
متأسفانه آنها در فید Explore خود روی آن ضربه نمی زنند زیرا نمی دانند در مورد چیست.
در نتیجه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام به سادگی تکمیل یک چک لیست یا دنبال کردن یک فرمول نیست.علاوه بر ایجاد یک برند و پرورش مخاطبان درگیر، باید از بهروزرسانیهای پلتفرم مطلع باشید و دستگاه را با محتوای جدید تغذیه کنید.