صرف نظر از اینکه میخواهید در Explore، Reels یا Feed رتبهبندی کنید، تعداد تعاملاتی که دریافت میکنید نقش مهمی در دیده شدن محتوای شما دارد. بنابراین اگر میخواهید الگوریتم اینستاگرام برای شما کار کند، مهم است که محتوایی ایجاد کنید که تعداد زیادی لایک، اشتراکگذاری، کامنت و حتی ذخیره را به همراه داشته باشد.
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام بهبود بخشید و حساب خود را رشد دهید:
با توجه به اینکه اینستاگرام Reels را به شدت تبلیغ می کند، می توانید از آن برای به دست آوردن دید بیشتر در پلتفرم استفاده کنید. در تقویم محتوای خود فضایی ایجاد کنید تا ریل های زیادی ایجاد کنید تا دنبال کنندگان خود را درگیر نگه دارید و در نهایت افراد بیشتری را جذب کنید.
این الگوریتم ریل ها را از نظر ارزش سرگرمی رتبه بندی می کند، بنابراین مطمئن شوید که چیزها را سرگرم کننده و مفرح نگه دارید. و از آنجایی که این موضوع همچنین در نظر میگیرد که آیا مردم یک Reel را تا آخر تماشا میکنند یا خیر، باید سعی کنید ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید تا احتمال بیشتری وجود داشته باشد که مردم کل آن را تماشا کنند.
Ulta Beauty به طور منظم ریل هایی ایجاد می کند که نکات مراقبت از پوست و زیبایی و بررسی محصول را به نمایش می گذارد. ویدئوها کوتاه، سریع و دقیق هستند و در عین حال مخاطب را آگاه و سرگرم می کنند. در نتیجه، اکثر ریل های آنها بیش از 100000 بازدید دارند.
از آنجایی که تعاملات یک فاکتور رتبه بندی قوی در الگوریتم اینستاگرام هستند، شما باید در چند ثانیه اول ارسال محتوای خود تا حد امکان لایک و کامنت دریافت کنید. به همین دلیل مهم است که دنبال کنندگان خود را در زمانی که فعال ترین هستند جذب کنید و بنابراین، به احتمال زیاد با پست ها و استوری های شما تعامل دارند. در غیر این صورت، محتوای شما میتواند در دریایی از پستها و داستانهای حسابهای دیگر که در حال حاضر تعداد زیادی تعامل را دریافت میکنند، دفن شود.
بر اساس داده های مطالعات مختلف، پنجشنبه ها بهترین روز برای ارسال پست به طور کلی است. و بهترین زمان برای ارسال پست بین 14 تا 3 بعد از ظهر است. علاوه بر این، 11 صبح چهارشنبه ها و 10 صبح جمعه ها نیز زمان خوبی برای ارسال پست هستند.
هنگام رتبهبندی استوریها، اینستاگرام از محبوبیت بهعنوان سیگنال رتبهبندی استفاده میکند، به این معنی که محتوایی را که دارای تعاملات زیادی است، در اولویت قرار میدهد. بنابراین اگر میخواهید استوریهای شما برای افراد بیشتری قابل مشاهده باشد، مطمئن شوید که کسانی که آن را مشاهده میکنند وسوسه میشوند تا با آن تعامل کنند. میتوانید از نظرسنجیها، برچسبهای سؤال و اسلایدرهای شکلک برای دعوت از مردم برای تعامل با استوریهای شما استفاده کنید.
ببینید که چگونه Omsom، برند غذای آسیایی، مردم را وادار میکند تا با استوریهایشان با آنها رای دهند تا بین دو گزینه غذایی مختلف رای دهند. این باعث ایجاد تعامل و در نهایت افزایش دید محتوای آنها در الگوریتم اینستاگرام می شود.
با پست ها و ریل ها، تعامل یک سیگنال مهم رتبه بندی است. بنابراین اگر میخواهید محتوای شما در اکسپلور، فید و ریل ها رتبه بالاتری داشته باشد، باید تعامل اینستاگرام خود را افزایش دهید. لایک ها عالی هستند، اما کامنت ها حتی برای تقویت قابل توجه تعامل و افزایش شانس شما برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلور بهتر است.
میتوانید از فضای کپشن خود نهایت استفاده را ببرید تا افراد را تشویق کنید روی پستهای شما نظر دهند. زیرنویس هایی بنویسید که با دادن زمینه یا داستان به محتوا ارزش می بخشد. (یکی دیگر از مزایای بزرگ این کار این است که زمانی را که افراد در هنگام خواندن کپشن شما صرف تعامل با پست های شما می کنند، افزایش می دهد.)
مهمتر از آن، آن را با یک فراخوان برای اقدام به پایان برسانید – در مورد آنچه می خواهید آنها انجام دهند صریح صحبت کنید، یعنی نظر بگذارید. میتوانید از آنها سؤالی بپرسید یا به آنها تذکر بدهید و آنها را تشویق کنید تا افکارشان را به اشتراک بگذارند.
هشتگ ها یک سیگنال رتبه بندی مهم هستند زیرا به الگوریتم کمک می کنند تا بفهمد محتوا در مورد چیست. بنابراین بهینهسازی پستهای خود با هشتگهای بسیار مرتبط و محبوب، راهی عالی برای بهبود رتبه و دیده شدن شما در پلتفرم است.
در آخر،فرقی نمیکند شما یک برند یا تولیدکننده محتوا باشید، معروف شدن اینستاگرام به دانستن نحوه کار با الگوریتم است. از نکات به اشتراک گذاشته شده در این مطالب برای ایجاد استراتژی که رتبه بالاتری را در الگوریتم اینستاگرام تضمین می کند، نهایت استفاده را ببرید.