اینستاگرام در حال حاضر یکی از پر استفاده ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه است. باورش سخت است که اپلیکیشنی که در ابتدا برای عکسهای فوری و سلفیهای تصادفی ایجاد شده بود، بین مصرفکنندگان و کسبوکارها بسیار محبوب شده باشد.
واقعیت این است که اینستاگرام معدن طلای مطلق برای مشاغل در هر شکل و اندازه است. با این حال، دیگر خبری از عکس های احمقانه با فیلتر و حاشیه نیست. در عوض، برای متمایز شدن باید یک فید کاملاً تنظیم شده و از نظر بصری جذاب داشته باشید. بسیاری از برندها برای رشد یا پذیرش اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی اجتماعی خود تلاش می کنند و ما کاملاً دلیل آن را درک می کنیم. اگر می خواهید حضور خود را افزایش دهید و مشتریان را جذب کنید، به یک استراتژی دقیق و کاربردی در اینستاگرام نیاز دارید.
ما یک راهنمای استراتژی بازاریابی اینستاگرام را برای کمک به شما برای شروع کار در این پلتفرم و درک بهترین روشها برای رشد تقسیم کردهایم.
بازاریابی اینستاگرام یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی است که به استفاده از اینستاگرام و ویژگی های آن برای ایجاد یک جامعه و تبلیغ کسب و کار شما اشاره دارد. برندهایی که از بازاریابی اینستاگرام استفاده می کنند باید برای پلتفرم محتوا ایجاد کنند، یک برنامه منسجم برای محتوای مذکور ایجاد کنند، با مخاطبان هدف خود درگیر شوند و موارد دیگر را برای موفقیت ببینند.
بازاریابی رسانه های اجتماعی یک استراتژی بسیار محبوب است زیرا نزدیک به 5 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که در پایان سال 2021 بیشترین استفاده را داشته است. نه تنها این، بلکه روزانه 59 درصد از 2 میلیارد کاربر اینستاگرام وارد این برنامه می شوند.
با توزیع بسیار دقیق سن و جنسیت در برنامه، احتمالاً حداقل یک بخش از مخاطبان هدف خود را در برنامه پیدا خواهید کرد.
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که تمرکز زیادی روی عکس و فیلم دارد. این بدان معنی است که مشاغل مبتنی بر محصول می توانند به راحتی محصول خود را در عمل به عنوان راهی برای فروش به نمایش بگذارند. اما مزایای اینستاگرام را برای برندهای B2B نیز نادیده نگیرید—فیلم ها و گرافیک ها ابزارهای آموزشی عالی برای آموزش و فروش به مخاطبان شما هستند.
این پلتفرم همچنین دارای تعدادی ویژگی است که به شما امکان می دهد تجارت خود را به روش های مختلف تبلیغ کنید و به طور کلی یک استراتژی بازاریابی جذاب ایجاد کنید. برخی از ویژگی ها عبارتند از:
در ادامه ی بخش های بعدی تمام ویژگی های بالا را به صورت جزئی مورد بحث قرار خواهیم داد.اینستاگرام یک جریان درآمد برای برندهای تجارت الکترونیک ایجاد می کند، به ایجاد جامعه ای از مشتریان وفادار کمک می کند و می تواند راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند باشد.
برای شروع با پروفایل تجاری اینستاگرام خود آماده اید؟ ایجاد یکی و شروع به اشتراک گذاری محتوا آسان است. اجازه دهید شما را از طریق این فرآیند راهنمایی کنیم.
از اینجا می توانید به راحتی شروع به ارسال عکس ها، فیلم ها، استوری ها و ریلز و موارد دیگر کنید.