هر بازاریاب می خواهد از تمام مزایای اینستاگرام برای تجارت خود بهره مند شود.با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه.اینستاگرام از زمان پیدایش در سال 2010 مسیر طولانی را طی کرده است و کسب و کارها شروع به توجه کرده اند.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، پتانسیل زیادی در این پلتفرم و مزایای آن دید...
… اینستاگرام را که تنها ۱۸ ماه پس از راهاندازی آن به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد و از آن زمان به بعد این پلتفرم به رشد خود ادامه داد.کسب و کارها شروع به واکنش بیشتر و بیشتر به این پلتفرم به سرعت در حال رشد کرده اند.
و اگر 100 برند برتر دنیا را تجزیه و تحلیل کنید، 90 درصد آنها دارای حساب اینستاگرام هستند.
خب نگران نباشید ما برترین مزایای اینستاگرام برای تجارت را گردآوری کرده ایم.
آیا می دانستید که بیش از ⅓ از کاربران اینستاگرام از این برنامه برای خرید آنلاین محصول استفاده کرده اند؟
با قدرت فروش اینستاگرام، نمی توانید این پلتفرم را از دست بدهید.در نهایت، فروش همان چیزی است که بیشتر صاحبان کسب و کار برای آن تلاش می کنند، و وقتی صحبت از مزایای اینستاگرام به میان می آید، تفاوتی ندارد.
فروش راهنمای اصلی است، و تلاش برای یادگیری نحوه افزایش فروش احتمالاً دلیل اصلی خواندن این مطلب است!مهم است که بدانید چیزی که در آن سرمایه گذاری می کنید ارزش آن را دارد (معروف به بازگشت سرمایه شما خواهد شد)!
پلت فرم تبلیغات اینستاگرام به پیشرفته ترین گزینه های هدف گذاری تبلیغات رسانه های اجتماعی موجود دسترسی دارد.هدف گذاری پیشرفته به معنای هدف قرار دادن دوباره افرادی است که قبلاً برند و تجارت شما را دیده یا شنیده اند.
رایج ترین شکل هدف گذاری مجدد، هدف قرار دادن بازدیدکنندگان وب سایت شماست که هنوز خریدی انجام نداده اند…
اینستاگرام این و موارد دیگر را ارائه می دهد!شما می توانید بر اساس تعامل پست اینستاگرام، لیست ایمیل مشتریان، بازدیدهای ویدیویی اینستاگرام و موارد دیگر، مخاطبان هدف گذاری مجدد سفارشی ایجاد کنید.
فروش و سرنخ ها از طریق تبلیغات اینستاگرام قابل ردیابی هستند، بنابراین شما می توانید ROI واضحی را مشاهده کنید.این مزیت اینستاگرام ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از شرکتها روی پلتفرمها سرمایهگذاری میکنند بدون اینکه اثربخشی آن را ارزیابی کنند!
از آنجایی که اینستاگرام از همان پلتفرم Ads Manager مانند فیس بوک استفاده می کند، همه قابلیت های ردیابی مشابهی را دارد که فیس بوک دارد.
قبلاً اشاره کردیم که بیش از 1 میلیارد کاربر اینستاگرام وجود دارد که حداقل یک بار در روز در این پلتفرم فعال هستند.و حداقل 333,333,333 از آنها به طور فعال از طریق تبلیغات و پروفایل های اینستاگرام خرید می کنند.
اگر کسب و کار شما در اینستاگرام وجود ندارد، آیا می توانید مطمئن باشید که به آنها دسترسی دارید؟50 درصد از اینستاگرامرها هر روز به طور فعال از پروفایل یک کسب و کار بازدید می کنند، اما اگر حساب اینستاگرام نداشته باشید، شرکت شما یکی از آنها نخواهد بود!
اینستاگرام را به عنوان یک دست یا توسعه دهنده شرکت خود در نظر بگیرید.هرچه بیشتر در اینستاگرام حضور داشته باشید، حضور بیشتری برای مشتریان بالقوه خود در اینستاگرام خواهید داشت.
یکی از زیبایی های اینستاگرام این است که تمام قابلیت های تبلیغات پولی فیس بوک را دارد.اما علاوه بر این چیزی دارد که فیس بوک ندارد: عملکرد ارگانیک.وقتی به عملکردهای ارگانیک اشاره می کنیم، منظور اعمالی است که می توانید انجام دهید یا نتایجی که شما می توانید بدون نیاز به پرداخت مستقیم برای آنها به دلار تبلیغاتی به دست آورید.
در فیس بوک، اگر می خواهید تعداد طرفداران (یا فالوورهای) صفحه کسب و کارتان را افزایش دهید، باید هزینه آنها را با تبلیغات فیس بوک بپردازید.
در اینستاگرام، می توانید فالوورهای خود را به صورت ارگانیک بسازید.
این اجازه می دهد تا یک رابطه بسیار طبیعی بین برند شما و فالوورهای شما از ابتدا اتفاق بیفتد، در مقابل ارتباط اجباری با تبلیغات پولی.این مانند یک جنبش مردمی است که در جایی تأثیر می گذارد که هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، دیگران نیز شروع به دنبال کردن شما می کنند.
یکی دیگر از مزایای اینستاگرام بودن یک پلتفرم ارگانیک این است که میتوانید در پستهای خود تعامل زیادی را بدون پرداخت هزینه مشاهده کنید.این بدان معنی است که می توانید بدون هیچ هزینه اضافی، رابطه خود را با فالوورها و مشتریان بالقوه خود تقویت کنید.
تعامل با برندها در اینستاگرام 10 برابر بیشتر از فیس بوک، 54 برابر بیشتر از Pinterest و 84 برابر بیشتر از توییتر است.علاوه بر این، کاربران اینستاگرام 3.5 میلیارد بار در روز لایک می کنند
یکی از مزایای اصلی اینستاگرام که آن را از سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی جدا می کند، عکس محور بودن آن است.برخلاف دیگر سایتهای رسانههای اجتماعی، اینستاگرام صرفاً از عکسها و ویدیوهایی تشکیل شده است که میتوانند با متن همراه شوند، اما متن اجباری نیست.
این برای شما مفید است زیرا اکثر مردم بیشتر آنچه را که می بینند به یاد می آورند تا آنچه را که می خوانند یا می شنوند!
در حالی که ساخت و رشد اینستاگرام شما می تواند شامل کار سخت زیادی باشد، مزایای اینستاگرام در بازاریابی و فروش برای کسب و کار در نهایت ارزش تلاش را خواهد داشت!