اینستاگرام به یکی از پلتفرم های رسانه اجتماعی مورد علاقه بازاریابان تبدیل شده است. اینستاگرام دیگر پلتفرمی نیست که فقط برای اهداف شخصی استفاده شود.
این شبکه به سرعت از پلتفرمی که مردم سلفیهای خود را با فیلترهای احمقانه ارسال میکردند به پلتفرمی که برندها محصولات و خدمات خود را تبلیغ میکردند، تبدیل شد.
و حقیقت این است که با یک استراتژی بازاریابی قوی در اینستاگرام، هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. در ادامه، خواهیم آموخت که برای ایجاد بازاریابی بی عیب و نقص در اینستاگرام چه چیزی لازم است.
یادگیری نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام چیزی است که هر بازاریاب باید در لیست کارهای خود داشته باشد.پیروی از این راهنمای گام به گام می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه استراتژی شفاف اینستاگرام برای خود و کل تیم خود تنظیم کنید. اینها به شما کمک می کند از رقبای خود جلوتر بمانید.
اولین قدم این است که مطمئن شوید پروفایل شما برای کسب و کار و مخاطبان هدف شما بهینه شده است. پروفایل اینستاگرام برند شما نباید چیزی جز داستان برند شما باشد.به مخاطبان خود نشان دهید که دوستانه و صمیمی هستید تا احساس کنند از یک دوست کمک می گیرند.
یکی دیگر از موارد ضروری که باید روی آن تمرکز کنید، بیو اینستاگرام شما است. بیو باید در عین حال جالب و آموزنده باشد.باید بتواند فالوورها را جذب کند. شما باید کاربران اینستاگرام را متقاعد کنید که افزودن شما به فالوور اینستاگرام باعث افزایش محتوا و ارزش فیدهای آنها می شود.
از آنجایی که اکنون می توانید تا 5 لینک به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید، باید واقعاً از آن استفاده کنید، از جمله لینک هایی که بالاترین پتانسیل را دارند.
برند شما چیزی بیشتر از لوگویی است که مردم به صورت آنلاین می بینند. برای اینکه افراد بتوانند وجود برند شما را آسانتر درک کنند، میتوانید محل دفتر خود را تگ کنید.
شما باید در دسترس بودن را هم به صورت آنلاین و هم آفلاین نشان دهید. تگ مکان به افراد امکان میدهد بدانند کجا شما را پیدا کنند و با آسانتر یافتن شما در جستجوهای اینستاگرام وقتی افراد نزدیک هستند، بیشتر در معرض دید قرار میگیرد.
امروزه مردم میل به زیبایی شناسی مینیمال و یک فید اینستاگرامی منظم دارند. هنگامی که رنگهای پستهای اینستاگرام شما به زیبایی ترکیب و تکمیل میشوند، مخاطبان شما بیشتر وسوسه میشوند تا انهارا ببیند.ما می دانیم که بصری همه چیز نیست. همچنین دادههایی که ارائه میکنید مهم هستند، اما تصاویر بصری تأثیر بیشتری دارند و کاربران را جذب میکنند.همچنین بر روی گنجاندن هویت برند خود در طراحی فید اینستاگرام خود تمرکز کنید.
کپشن های خلاقانه و آموزنده اینستاگرام کلید جذب مخاطب شماست.با این حال، به راحتی نمی توان تصویر یا ویدیوهای خود را همیشه عنوان کرد.
در مطالعهای که اخیراً در Socialinsider توسعه دادهایم، متوجه شدیم که زیرنویسهای تا 10 کلمه باعث افزایش تعامل در اینستاگرام برای کسبوکارها میشوند، به خصوص وقتی که با پستهای چند اسلایدی ترکیب شوند.
کپشن شما باید شامل یک CTA نیز باشد و باید آنقدر جذاب باشد که مخاطب را به چیزهای بیشتر ترغیب کند.
یادگیری نحوه استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی همچنین مستلزم یادگیری در مورد مخاطبان هدف شما است.چه خدمات یا محصولی مخاطب شما را جذب می کند؟ با پاسخ به این سوال، می دانید که چه چیزی را با خدمات خود تنظیم کنید تا آنها را بیشتر به سمت خود بکشانید.
کیفیت پستها و پیامهایی را که منتقل میکنید به خطر نیندازید و از این پلتفرم برای نزدیکتر کردن مخاطبان خود از طریق مکالمات در مورد ارزشها و دیدگاههای مشترک استفاده کنید.
دریافت بینش در مورد مخاطبان خود از طریق تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک می کند تا راه حلی برای مشکلات آنها ارائه دهید.
هنگامی که سعی می کنید بفهمید چگونه در اینستاگرام بازاریابی کنید، نگاه کردن به آنچه رقبای شما انجام می دهند الزامی است.شما نمی توانید تنها از آنها به عنوان یک منبع الهام خوب استفاده کنید، بلکه این نیز مفید است که ببینید در جایگاه خود در هنگام محک زدن با آنها قرار دارید.
در اینجا چند سوال وجود دارد که باید هنگام مطالعه رقبای خود در نظر داشته باشید تا احساس کنید که آنها در اینستاگرام چه چیزی را تبلیغ می کنند.
برای اینکه نگاه دقیقتری به استراتژی رقبای خود داشته باشید، باید از ابزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث برای تحقیق در مورد عملکرد آنها استفاده کنید.
هشتگ های شما باید بخشی از استراتژی سئو شما باشند، از جمله کلمات کلیدی اصلی در هشتگ های شما.از طریق هشتگ ها، با دنبال کردن استراتژیک در دسته بندی های خاص، پیدا کردن محتوای شما آسان تر است.
در اینجا چند روش وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از هشتگ های اینستاگرام داشته باشید:
هنگام جستجوی هشتگ های مناسب، ترندهای جدید اینستاگرام را نیز کشف خواهید کرد. مطمئن شوید که تحقیقات هشتگ انجام می دهید که به شما کمک می کند تا در مورد آخرین روندها بیشتر بدانید و راهی برای ادغام آنها بیابید.
هنگام یادگیری نحوه بازاریابی در اینستاگرام، باید این واقعیت را در نظر داشته باشید که Reels جذاب ترین نوع محتوا است.
با نرخ تعامل در هر پست به طور متوسط 1.23٪، Reels قطعا بهترین نوع محتوا در حال حاضر در اینستاگرام است.علاوه بر این، بر اساس آخرین مطالعه بنچمارک اینستاگرام ما، متوجه شدیم که Reels در سال 57.4 درصد رشد در استفاده داشته است.
برای یافتن ترندهای ریل های اینستاگرام، باید به بخش اکسپلور بروید و با جستجو در آخرین ریل هایی که در آنجا به شما پیشنهاد میشود، تحقیق گستردهای انجام دهید.
ادامه این مطلب شگفت انگیز و کاربردی را در بخش بعدی بخوانید.