یادگیری نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام چیزی است که هر بازاریاب باید در لیست کارهای خود داشته باشد.پیروی از این راهنمای گام به گام می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه استراتژی شفاف اینستاگرام برای خود و کل تیم خود تنظیم کنید. اینها به شما کمک می کند از رقبای خود جلوتر بمانید.
استوری اینستاگرام محبوب ترین ویژگی در اینستاگرام است.اگر بتوانید روایت ها را با هویت برند گره بزنید، آنها به طور خودکار باعث می شوند که مخاطبان شما از نظر احساسی با شما ارتباط برقرار کنند و به محتوای پست شما معنا می بخشند.
داستان هایی که می گویید به طور قابل توجهی به ایجاد وفاداری به برند کمک می کند.اما در عین حال، فید اینستاگرام شما باید هدف و تصویر شرکت (و برند) شما را منعکس کند زیرا یکنواختی ایجاد می کند.
با GIF ها بازی کنید، موسیقی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، افراد را ذکر کنید، هشتگ اضافه کنید و غیره.برخی از ویژگیهای جدید Stories میتوانند به ایجاد پل بین شما و مخاطبانتان کمک کنند، و یکی از آنها قطعاً ویژگی نظرسنجی است.
مردم بهطور فزایندهای از رویکرد فروش سخت خسته شدهاند، بنابراین تطبیق پیامها با نیازها و علایق آنها مهمتر از همیشه است.و راه ساده برای انجام این کار این است که از آنها در مورد نظراتشان با کمک نظرسنجی بپرسید. سوالات واضح و صریح را ارسال کنید.
یکی دیگر از ایده های کلیدی که هنگام کار بر روی استراتژی اینستاگرام خود باید در نظر داشته باشید، تجزیه و تحلیل اینستاگرام است.استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای اطلاع از نحوه عملکرد محتوای شما و نحوه تنظیم استراتژی فعلی خود بر اساس داده ها بسیار مهم است.
تعامل در اینستاگرام پادشاه است، بنابراین از داشتن فالوورهایی که می توانند به مسیر درست اشاره کنند، استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که با سایر برندها و پروفایل های دیگر در اینستاگرام، از طریق کامنت گذاشتن روی پست های آنها یا تعامل با استوری های آنها، در ارتباط هستید.با تعامل با دیگران، آگاهی از برند خود را افزایش می دهید زیرا نظرات و تعاملات شما به کاربران بیشتری نشان داده می شود.
تمام تلاش خود را بکنید تا نظرات جذابی بنویسید که گفتگوها را تحریک کند. شما هرگز نمی دانید که الهام از کجا می تواند باشد.
هنگامی که مخاطبان شما با پست های اینستاگرام شما تعامل دارند، باید در اسرع وقت پاسخ دهید.همچنین مطمئن شوید که جعبه DM شما پر از سوالات بی پاسخ نباشد. بهتر است قبل از انباشته شدن و تبدیل آنها به شکایات یا مشکلات بزرگتر، به سؤالات کاربران پاسخ دهید.
به نظرات کاربران توجه کنید زیرا ممکن است برخی از مشکلات و دردسرهای خود را آشکار کنند که شما می توانید برای آن راه حل ارائه دهید.این راهی برای ایجاد ارتباط واقعی با مخاطبان است و جنبه انسانی برند شما را به آنها نشان می دهد.همدلی مردم را متحد میکند و همدلی واقعی که از یک برند میآید، مردم را جذب میکند.
گرایشها میآیند و میروند، اما اگر جامعه شما ارزش شما را ببیند و مرتبط باشد، باقی خواهد ماند.
و برای مرتبط ماندن، باید روندها را دنبال کنید. برای آگاهی از تمام روندهایی که ظاهر می شوند، باید تا آنجا که ممکن است دکمه "اکسپلور" را فشار دهید.در آنجا درباره روندهای جدید و فایل های صوتی پرطرفدار جدیدی که می توانید در ریل های خود استفاده کنید، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.
گرایشها گاهی اوقات میتوانند به شکل هشتگهای جدید ظاهر شوند که میتوانند به پستهای شما تقویت مورد نیاز خود را ارائه دهند و آنها را در فیدهای کاربران بیشتر سوق دهند.
ترندها به الگوهای پرطرفدار نیز اشاره دارند. و ما می دانیم که الگوهای رفتاری جدید هر هفته، با هر رویداد بزرگی که وجود دارد ظاهر می شود.
وقتی فکر میکنید پستهای اینستاگرام شما میتواند مخاطبان گستردهتری داشته باشد، به این معنی است که باید با استفاده از تبلیغات اینستاگرام کمی به آنها کمک کنید.تبلیغات به شما کمک می کند تا با پست های خود به کاربران بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید. این می تواند تاثیر بیشتری بر استراتژی بازاریابی شما داشته باشد.
دو روش برای استفاده از تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد: یا یک پست را تقویت می کنید یا یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام طراحی می کنید.
قبل از طراحی کمپین تبلیغاتی خود، به این فکر کنید که مخاطب هدف شما چه می خواهد و سپس مشخص کنید که هدف کمپین شما چیست.در پایان کمپین خود، مطمئن شوید که عملکرد کمپین خود را بررسی کرده اید و ببینید چه چیزی را می توان برای کمپین بعدی تنظیم کرد.